فردی را انتخاب کنیدکه نزدیکترین گفتمان را به گفتمان رهبری داشته باشد

فردی را انتخاب کنیدکه نزدیکترین گفتمان را به گفتمان رهبری داشته باشد

نماینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باید نزدیکترین گفتمان به گفتمان رهبری  و انقلاب داشته باشد .

حجت الاسلام و المسلمین سید‌ابراهیم رئیسی در جمع طلاب خواهر مکتب نرجس بیرجند ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد : رمز وحدت و ائتلاف در جامعه اسلامی وجود مقدس اهل بیت عصمت و طهارت، حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) است.

وی با بیان اینکه رمز گشوده شدن بسیاری از درها و گرفتاری‌ها معرفت و شناخت نسبت به اولیاءخداوند است اظهار کرد: هر کجا ائمه معصومین و فاطمه زهرا (س) الگو خود قرار داده ایم موفق و پیروز بوده  و هر کجا از اهل بیت فاصله گرفته ایم  مشکل و گرفتاری پیش  آمده است.

رئیسی با بیان اینکه امام راحل و رهبر انقلاب، نظام را  مبتنی بر فرهنگ فاطمی ارائه کردند افزود: کشور ما کشوری است مبتنی بر دموکراسی که می‌تواند پاسخ همه مسائل و مشکلات را بدهد،  که این امر موجب عصبانیت دشمنان نظام و انقلاب شده و از روز اول هم تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا نگذارند کشوری با فرهنگ فاطمی شکل بگیرد.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گذشته تقدیر کرد و گفت: آمار شرکت در انتخابات در اکثر کشورهای دنیا زیر 50 درصد است اما مردم ولایی ایران  و شما مردم استان خراسان جنوبی تاکنون رکورد حضوری بالای 80 درصد تا 90 درصد داشته اید که این نشان بصیرت شما مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به نقش مردم در حفظ نظام  و انقلاب اشاره کرد و افزود: شما مردم ممتاز و نمونه‌اید و سرمایه‌های این نظام هستید و در دفاع از جمهوری اسلامی ایران به عنوان سربازان ولایت و نظام سبب یأس و ناامیدی دشمنان شده‌اید و با توجه به مشکلات اقتصادی و خشکسالی دیدار با مقام ولایت خواسته اصلی شماست.

وی با بیان اینکه باید همه مسئولین به فکر حل مشکلا ت مردم  و شکرگذار و قدردان این نظام انقلاب باشند گفت : انتخابات 7 اسفندماه یکی از جلوه‌های شکرگذاری است چرا که رأی هر نفر در سرنوشت کشور دخیل است و هیچ تفاوتی میان مردم پایتخت و دیگر نقاط کشور نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی برای حفظ نظام، تاکید کرد: باید توجه داشت فردی را که به عنوان شاخص انتخاب می‌کنیم باید نزدیکترین گفتمان به گفتمان رهبری  و انقلاب داشته باشد .

وی در ادامه جایگاه مجلس خبرگان رهبری هم اشاره کرد و افزود :جایگاه مجلس خبرگان رهبری بسیار عظیم و حساس می باشد  که در تعیین رهبری و حمایت از رهبری و ولایت فقیه و حمایت از مواضع رهبری موثر است.

به گفته وی مجلس خبرگان رهبری جای سیاسی بازی و مجلس جناحی و  جای گروه های سیاسی نیست  بلکه جای است که برای حفظ نظام و انقلاب .

رئیسی گفت: باید مجلس شورای اسلامی هم  از کسانی شکل گیرد که نزدیک به گفتمان انقلاب و رهبری باشد و حفظ نظام وانقلاب از دغدغه های اساسی آنان باشد و با احساست مردم بازی سیاسی نکند چرا که ما بهترین مردم را داریم.

وی  با اشاره به صحبت های که در خصوص شورای رهبری بیان می شود هم گفت: در قانون اساسی کشور شورای رهبری وجود ندارد  و با این صحبت موکدأ میگویم مخالف هستم .