تماس رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس دستگاه قضائی عراق با رئیسی

تماس رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس دستگاه قضائی عراق با رئیسی

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق در تماس تلفنی با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب سیزدهم، انتخاب وی از جانب ملت ایران را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دفتر رئیس جمهور منتخب سیزدهم، «برهم صالح» در این تماس تلفنی ضمن تبریک به رئیسی گفت: برای شما دوست عزیزمان آرزوی موفقیت دارم. 
رئیس جمهور عراق با اشاره به روابط دیرینه دو کشور ایران و عراق افزود: ما با شما هم‌پیمان هستیم و در زمینه‌های مختلف همکاری داریم. خاطرات خوبی در سفر اخیر شما به عراق داشتیم و امیدواریم روابط‌مان را گسترش دهیم.
رئیسی نیز ضمن تقدیر از پیام تبریک و تماس تلفنی رئیس جمهور عراق، گفت: امیدوارم با درایت جنابعالی، روابط دو کشور در ابعاد سیاسی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.
رئیس جمهور منتخب افزود: ما در دولت جدید تمام کوشش خود را برای گسترش روابط با همسایگان‌مان به کار خواهیم گرفت.
وی افزود: امیدوارم‌ با همکاری همه کشورهای منطقه، امنیت پایدار در منطقه تثبیت شود.
مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق نیز در تماسی جداگانه ضمن‌ تبریک انتخاب رئیسی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: به ملت ایران بابت انتخاب جنابعالی تبریک می‌گویم.
نخست‌وزیر عراق به مناسبات دیرینه دو کشور اشاره کرده و افزود: ما باید روابط دو کشور را توسعه دهیم و دولت عراق برای توسعه این روابط اراده جدی دارد.
رئیس جمهور منتخب سیزدهم نیز در این گفت‌وگو با تشکر از تبریک نخست وزیر عراق گفت: مناسبات میان ما و شما بسیار دیرینه و عمیق است و از گسترش روابط با کشورهای همسایه خصوصاً عراق استقبال می‌کنیم.
رئیسی ابراز امیدواری کرد موضوع لغو روادید میان دو کشور و همچنین مشکلات موجود در مبادلات مالی به‌سرعت حل شود.
«فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضائی عراق نیز در تماس تلفنی جداگانه، انتخاب رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

انتهای پیام