حجه الاسلام سید ابراهیم رئیسی

بسم الله الرحمن الرحیم



رویکرد کلی:

دانش بنیان کردن صنعت گردشگری، افزایش ضریب امنیت کشور با توسعه صنعت گردشگری، توسعه پایدار حوزه گردشگری با اولویت بخشهای مذهبی، علمی، سلامت، تاریخی و فرهنگی، و طبیعی، تبدیل ایران به یکی از مهمترین قطب های گردشگری جهان



رویکردهای ویژه:


  1. ارتقاء ظرفیت و توانمندسازی حوزه گردشگری و ترغیب برای سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی .
  2. هدایت سرمایه گذاری ها به منظور ایجاد تحول و ارتقاء کیفی وکارآفرینی، از طریق هدایت بخشی از منابع بانک ها به این امر،
  3. ارتقاء سطح شاغلین این حوزه با آموزش های فراگیر  بخش خصوصی  و استاندارد سازی مشاغل،
  4. تامین سالیانه حداقل 1500000 شغل از صنعت گردشگری 



اولویت‌ها و سیاست‌ها در این حوزه:

۱- استفاده از تمام ظرفیت های اقتصادی گردشگری در استانهای مختلف

2 - در اولویت قرار دادن صنعت گردشگری جهت پیشرفت استانی و توسعه مناطق کمتر برخوردار

۳- استفاده از ظرفیت های فرهنگی صنعت گردشگری برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت

۴- حفظ و نگهداری میراث فرهنگی

۵- شناساندن جاذبه های گردشگری برای گردشگران

6-  لزوم توجه به همه انواع گردشگری بویژه حوزه های علمی و سلامت

۷- بهره گیری از فرصت مسافران گذری از مسیر کشور

۸- اهمیت تمایز میان سفر حج با سفرهای تفریحی

9- فعال کردن ظرفیتهای کم نظیر سراسر کشور در چرخه اشتغال(اماکن مذهبی، اماکن تاریخی و فرهنگی، طبیعت چهار فصل همزمان، مناطق کویری جذاب، فرهنگ متنوع ، غنی اسلامی ایرانی)

10- معرفی فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و مهمان نوازی

11- رونق کسب و کار بخش خصوصی و تشویق و ترغیب آنان به تقویت زیر ساختهای این صنعت

12- توسعه زیر ساختهای ریلی، هوایی، زمینی، و همچنین حمل و نقل شهری و افزایش محلهای اقامت

  • دولت کار و کرامت در پایان برنامه چهار ساله در مجموع با ایجاد حداقل 700000 شغل و حداکثر تا یک میلیون شغل در تمامی زیر بخشهای این صنعت، آن را به استاندارد جهانی، یعنی 1 شغل از 11 شغل گردشگری نزدیک مینماید. 1

 


چگونگی ارتقای جایگاه فعلی صنعت گردشگری ایران در مقایسه با کشورهای منطقه:

  •  ایجاد سازمان مدیریت مقصد، هدف از این سازمان برنامه ریزی هدفمند جهت حفظ زیرساخت ها، روساخت هاو ارزشهای فعلی مقاصد گردشگری کشور از یک سو و برنامه ریزی برای انواع گردشگری و گردشگران می باشد.
  •  ایجاد تقویم گردشگری برای استانهای مختلف  بر اساس فصول و شرایط اقلیمی و گردشگران
  •  آموزش تکمیلی جوانان برای ارائه خدمات گردشگری در سطح کشوری با استاندارد بین المللی
  •  حمایت از توسعه سرمایه گذاری خصوصی و بین المللی در زیر ساختها و روساختهای گردشگری و خدمات مرتبط
  •  برنامه ریزی تفریحات منطبق با الگوی فرهنگی اسلامی - ایرانی
  •  توسعه برند گردشگری جمهوری اسلامی ایران و شهرهای هدف گردشگری در نقاط هدف برای جذب سرمایه
  •  آموزش جامعه میزبان برای پذیرش گردشگران و برنامه ریزی جهت جلوگیری از تقابل فرهنگی گردشگران و جامعه میزبان
  •  توسعه رشته های دانشگاهی و دانشگاه های مرتبط با حوزه گردشگری
  •  جذب برند های بین المللی و جذب شرکت های بهره بردار در حوزه خدمات گردشگری
  •  توسعه برندینگ صنایع دستی کل کشور در دنیا