نماینده اردبیل: برنامه‌های رئیسی باعث توسعه اشتغال شده است

نماینده اردبیل: برنامه‌های رئیسی باعث توسعه اشتغال شده است

سید کاظم موسوی با بیان اینکه رئیسی طی حدود دو سال اخیر، اقدامات ارزنده‌ای برای احیای واحدهای تولیدی در استان‌های مختلف انجام داده، گفت: آیت‌الله رئیسی، سرکشی‌های ثمربخشی از کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل داشته‌اند که برخی از آنها، احیا شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند که باعث توسعه اشتغال شده است.

سید کاظم موسوی، نماینده اردبیل ، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: ایشان با جدیت تمام، مشکلات بین واحدهای تولیدی و صنعتی را که با بانک‌ها به مشکل برخورده بودند رفع کردند که موجب شد بسیاری از آنها به مالکان اصلی بازگردند.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ایشان "مبارزه با مافیا برای حل مشکلات کارگران" است که در جای خود قابل تحسین است و باید توجه ویژه‌ای به حقوق و امنیت شغلی کارگران ساختمانی و کارگران واحدهای تولیدی و خدماتی داشت.

موسوی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی اقتصاد که بحران جدی وجود دارد باید  اهتمام ویژه‌ای به حقوق مادی و معنوی کارگران داشت زیرا این حقوق مصوب قانون وزارت کار، تأمین امرار معاش این قشر را با مشکل جدی روبرو کرده است.

وی با اشاره به بوسه پیامبر(ص) بر دستان پینه‌بسته کارگر، افزود: دین اسلام و مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی می‌طلبید که به امرار معاش کارگران توجه ویژه‌ای شود زیرا رونق  اقتصادی در گرو حل مشکلات این قشر زحمتکش است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کارگران باید در سهام کارخانه‌ها، شریک شوند، گفت: قانون کار و بیمه کارگران، باید سر و سامان داده شود و حقوق این قشر با توجه به تورم موجود افزایش پیدا کند تا مشکل تأمین امرار معاش نداشته باشند.

انتهای پیام