آیت‌الله رئیسی: رایزنی‌های مستمر میان تهران و ایروان نشانه عمق روابط دوستانه دو طرف است

گفتگوی تلفنی رئیس جمهور و نخست وزیر ارمنستان؛

آیت‌الله رئیسی: رایزنی‌های مستمر میان تهران و ایروان نشانه عمق روابط دوستانه دو طرف است

رئیس جمهور رایزنی‌های مستمر میان تهران و ایروان را نشانه اهمیت و عمق روابط دوستانه دو طرف توصیف کرد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان رایزنی‌های مستمر را نشانه اهمیت و عمق روابط دوستانه دو کشور توصیف کرد و گفت: ایران، ارمنستان را کشور دوست و نزدیک به خود می‌داند و برای همسایگی با ارمنستان اهمیت قائل است.
رئیس جمهور سیاست اصولی ایران را حمایت از تمامیت ارضی و حق حاکمیت همه کشورها برشمرد و افزود: حفظ ژئوپلتیک منطقه ازجمله مرزهای بین‌المللی، احترام به حاکمیت ملی کشورها و تقویت زیرساخت های ارتباطاتی بین منطقه‌ای مورد تاکید و توجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان سیاست‌های اصولی است.
دکتر رئیسی با ابراز حمایت کشورمان از گسترش همکاری‌های دو و چندجانبه در حوزه های انرژی و حمل و نقل، خاطرنشان کرد: این همکاری ها موجب تقویت صلح و ثبات و رونق اقتصادی و تجاری در منطقه می شود.
آیت‌الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه ایران از پیشرفت در گفتگوهای صلح ارمنستان و جمهوری آذربایجان حمایت می‌کند، اظهار داشت: امیدواریم مسائل باقیمانده در این زمینه بر اساس اصول حقوق بین‌الملل، به صورت مسالمت آمیز و با احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی دو کشور و نیز توجه به حقوق و امنیت همه مردم منطقه قفقاز حل و فصل شود.
رئیس جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران عمیقا مقید به این نکته است که مسائل منطقه باید با همفکری و همکاری همه کشورهای منطقه و بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل حل و فصل شود.
دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به هیچ وجه دوست ملت‌های منطقه نیست و ظلمی که این رژیم به مردم فلسطین کرده است، در تاریخ نظیر ندارد. باید با حساسیت و احتیاط تمام با تحرکات رژیم صهیونیستی مواجه شد تا از نفوذ او در منطقه جلوگیری شود.
«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در این گفتگوی تلفنی با ارائه گزارشی از توافقات اجرا شده، از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه و تاکید بر حفظ تمامیت و حاکمیت ارضی همه کشورها قدردانی کرده و نقش کشورمان در منطقه را مهم و موثر توصیف کرد.
نخست وزیر ارمنستان با ابراز علاقمندی کشورش برای گسترش تعاملات و همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی با کشورمان گفت: برگزاری مستمر کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور قطعا بر تسهیل و تسریع در روند رو به گسترش روابط دو کشور تاثیر گذار خواهد بود.
پاشینیان با ارائه توضیحاتی از روند مذاکرات و رایزنی‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان،‌ از برگزاری هر چه سریع‌تر نشست کشورهای ۳+۳ در تهران استقبال کرد.