تشکیل ستاد صلح رئیسی در پنج قاره جهان برای دیپلماسی عزتمندانه

ستاد صلح سید ابراهیم رئیسی، روز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ با رویکرد تخصصی و بین‌الملل و با هدف "ایران قوی در دیپلماسی عزتمندانه" اعلام موجودیت کرد.

سامان نیازی، قائم‌مقام و سخنگوی این ستاد، گفت: ستاد صلح به منظور افزایش مشارکت مردمی و روی کار آمدن دولت قوی، در ۵ حوزه کمیته تخصصی سیاست خارجی، اقلیت‌های دینی و مذهبی و قومی، ایرانیان خارج از کشور، حقوق بشر و دیپلماسی عمومی و رسانه آغاز به کار کرده است.
وی افزود: در تاریخ ۶ خردادماه ۱۴۰۰، کمیته سیاست خارجی با حضور جمعی از سفرا و دیپلمات‌های سابق و با هدف تعامل و تقویت سیاست خارجی و افزایش تعامل با کشورهای مختلف و نشست‌های کمیته دیپلماسی عمومی و رسانه، کمیته زنان و خانواده نیز برگزار شد.
نیازی ادامه داد: دفتر نمایندگی این ستاد ذیل دبیرکل ستاد و در ۳۱ استان کشور و با تمرکز به حقوق عامه و شهروندی فعالیت دارد.
قائم‌مقام ستاد صلح سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: ۱۴ نمایندگی در ۵ قاره بر اساس سیاست‌های ستاد صلح تشکیل شده که هدف از آن، مشارکت حداکثری ایرانیان خارج از کشور و اقلیت‌های قومی و مذهبی است.
وی افزود: ارائه راهکار و تغییر نگرش در ایرانیان خارج از کشور و نگاه تحولی به اقلیت‌های قومی و مذهبی، از اهداف مهم این ستاد به شمار می‌آید. همچنین تبیین عدالت شهروندی برای همهایرانیان و ارائه سیاست‌های اصولی در سیاست خارجی، از دیگررویکردهای ستاد صلح خواهد بود.
نیازی گفت: بر همین اساس، رویکرد این ستاد، تلاش در جهت انتخاب رئیس‌جمهوری قوی و تحقق مردم‌سالاری دینی است تا بتوان از طریق پشتوانه مردمی با تمام دولت‌های جهان با دیپلماسی عزتمندانه اقدام کرد.
وی افزود: راه تشکیل دولت قوی، شناخت دغدغه‌ها و ارائه راه‌حل اقناعی و گفت‌وگو محور است از همین رو، این ستاد بیش از آن که صرفاً نگاه تبلیغاتی داشته باشد، به دنبال ارائه راهکار و تغییر نگرش در ایرانیان خارج از کشور و اقلیت‌های قومی و مذهبی در راستای تقویت دیپلماسی و تشکیل دولت قوی است.
انتهای پیام