خط امام خمینی (ره) خط ایستادگی در برابر نفوذ بیگانگان و عدم سازش با دشمن است

خط امام خمینی (ره) خط ایستادگی در برابر نفوذ بیگانگان و عدم سازش با دشمن است

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: هم داعش و هم آل سعود را دست ساخته انگلیسی‌ها و استکبار جهانی می‌دانیم که در امتداد راهبردی نظام استکباری حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم بزرگداشت یوم الله 12 بهمن در حرم امام خمینی (ره) با گرامیداشت این روز و یاد و نام امام خمینی بینانگذار کبیر نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: حیات انسانی ما و حیات طبیه در این کشور در پرتو آموخته‌ها از امام عظیم الشان است که دانسته‌های او از متن اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی ادامه داد: مردم سالاری دینی همان راه نو، سخن نو و فلسفه سیاسی جدیدی بود که امام خمینی (ره) در مقابل فلسفه‌های سیاسی رایج در دنیا به ویژه فلسفه سیاسی لیبرال دموکراسی غربی ارائه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به دو رکن مردم سالاری دینی که همان توجه به آرای مردم و توجه به ارزشهای دینی است تصریح کرد: مردم سالاری دینی به عنوان فلسفه سیاسی امام خمینی در مقابل فلسفه سیاسی لیبرال دموکراسی قرار گرفت که تلاش می کرد تفکر جدایی دین از سیاست را در عالم توسعه دهد

دادستان کل کشور در ادامه با تبعیت و تشریح شاخص های مکتب سیاسی امام خمینی (ره) اظهار کرد: اولین شاخصه مکتب سیاسی امام دل دادگی به خدا و اخلاص و در قله عبودیت قرار داشتن است.

وی ادامه داد: آنچه از امام از جماران می شنیدیم امروز از نائب برحقش مقام معظم رهبری می شنویم و آنچه آن زمان امام خمینی (ره) فریاد می زد امروز مقام معظم رهبری فریاد می زند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به مبارزه 400ساله مغرب زمین با معنویت و خدا گفت: امروز با توجه به اشتیاق جوانان غربی به دین و معنویت ، سردمداران غربی تلاش دارند تا با ایجاد گروه ها و جریاناتی نظیر داعش و با شعارهای انحرافی و قلابی مسیر دین مداری مردم مغرب زمین را منحرف کنند.

وی با بیان اینکه تفکیک دین و سیاست برای جوامع بشری آثار نامبارک خسارت باری داشته است افزود: دومین شاخصه مکتب سیاسی امام خمینی پیوند معنویت و سیاست بود.

دادستان کل کشور سومین شاخصه مکتب سیاسی امام خمینی (ره) را اعتقاد به کرامت انسانی دانست و بیان داشت: امام خمینی (ره) بر اساس آموخته های قرآنی به کرامت انسان عقیده مند بود و رای مردم را به عنوان دکور و تشریفات نمی دانست بلکه به معنای واقعی کلمه معتقد بود میزان رای ملت است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: دو ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که امام خمینی (ره) فرمودند برای تعیین نوع حکومت باید به آرای مردم رجوع شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رای گیری و برگزاری انتخابات از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است، خاطر نشان کرد: افتخار ما این است که با گذشت 36 سال از انقلاب اسلامی هر سال یک انتخابات را در کشور برگزار کرده ایم و تمام مناصب و مقامات در این نظام برگرفته از رای مردم است.

دادستان کل کشور اظهار کرد: باید از سران کشورهای غربی پرسید شما که دم از دموکراسی می زنید چگونه با آل سعود که یک انتخابات هم در آن برگزار نشده دوستی می‌کنید و ظلم‌ها و جنایت‌های آن را نمی‌بینید؛ اما نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر آرای مردم است تا این حد مورد خشم شما است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: ما از امام خمینی (ره) آموختیم تا زمانی که به قرآن و اسلام پایبند هستیم خشم دشمنان نسبت به ما وجود خواهد داشت و ما اعلام می‌کنیم که تا آخرین نفس به دین و ارزشهای دینی پایبند خواهیم ماند.

وی چهارمین ویژگی مکتب سیاسی امام خمینی (ره) را جهانی بودن انقلاب اسلامی دانست و گفت: در دهه نخست انقلاب اسلامی علیرغم خواست دشمنان نهادهای انقلاب مبتنی بر قانون اساسی شکل گرفتند و در دهه دوم انقلاب نیز علی رغم تلاش های دشمنان نهادهای نظام جمهوری اسلامی تثبیت شدند.

دادستان کل کشور ادامه داد : در دهه سوم انقلاب اسلامی دشمنان تلاش کردند پیام این انقلاب که همان آزادی، استقلال، خودباوری و عدالت خواهی بود به نقاط دیگر جهان سرایت نکند اما علیرغم خواست آنها پیام انقلاب اسلامی باعث بیداری در جهان اسلام شد.

وی با بیان اینکه نگاه امام خمینی (ره) بر مبنای جهانی بودن پیام انقلاب اسلامی است گفت: امروز پیام انقلاب اسلامی در لبنان، یمن، سوریه، عراق، فلسطین و سایر کشورها طنین انداز شده و امتداد راهبردی نظام اسلامی تا قلب آفریقا است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: هر کس در هر کجای جهان دغدغه دین، عدالت خواهی و استقلال دارد در امتداد راهبردی نظام اسلامی قرار می‌گیرد.

دادستان کل کشور امتداد راهبردی استکبار جهانی در منطقه را رژیم آل سعود دانست و بیان داشت: هم داعش و هم آل سعود را دست ساخته انگلیسی‌ها و استکبار جهانی می‌دانیم که در امتداد راهبردی نظام استکباری حرکت می‌کند.

وی پنجمین شاخصه مکتب سیاسی امام خمینی (ره) را پاسداری از ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: ولایت فقیه در جایگاه مهندسی نظام جمهوری اسلامی قرار دارد که سمت و سو و جهت نظام را مدیریت می‌کند؛ نه به چپ نه به راست؛ نه به طرف شرق و نه به طرف غرب.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: دیروز امام خمینی(ره) و امروز مقام معظم رهبری در جایگاه دیده بانی نظام جمهوری اسلامی قرار دارند که حرکت کلی نظام را در جهت آرمانهای مقدسش به پیش می برند.

دادستان کل کشور اظهار کرد: تا امروز علیرغم القائات و دشمنی‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی، ملت ما همان آرمان‌‎ها را که بر مبنای آنها در یوم الله 12 بهمن به استقبال امام رفتند را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ششمین شاخصه مکتب سیاسی امام خمینی را عدالت اجتماعی و پر کردن شکاف های طبقاتی در جامعه دانست و اظهار کرد: عدالت در قانون گذاری، عدالت در اجرا و عدالت در قضا به عنوان یکی از اصلی ترین خطوط سیاسی امام خمینی مطرح بود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مفهوم عدالت پس از مفهوم توحید فراگیرترین مفهوم دینی است، گفت: امام بزرگوار ما پرچمدار عدالت اجتماعی در جامعه بود و امروز با رصد و ارزیابی شرایط در می یابیم که گام های بلندی در جهت محرومیت زدایی، در جهت علم و فناوری، در جهت توسعه کشور و درجهت توانمندی های موشکی و هسته ای برداشته شده است.

وی راه برون رفت از مشکلات را پایبندی به ارزشهای دینی و باور کردن توانایی های مردم دانست و گفت: اگر امروز بخواهیم خط امام را تفهیم کنیم باید بگوییم که خط امام، خط ایستادگی در برابر نفوذ بیگانگان و سازش نکردن  در برابر دشمنان است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: امروز همچنان مبارزه با فقر، فساد و تبعیض سرلوحه برنامه های نظام جمهوری اسلامی است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه همواره مخاطب سخنان امام راحل (ره) ملت ها بودند، تأکید کرد: نباید در مقابل برخی لبخندها ذوق زده شد و باید حرکت انقلاب را همچنان بر مبنای سلوک امام خمینی با صلابت پیش برد.

وی با اشاره به اصرار امام خمینی بر وحدت مسلمانان و دوری از تفرقه اظهار کرد: هر گونه ایجاد تفرقه میان مسلمانان خواست دشمنان است و استراتژی امام خمینی همواره ایجاد وحدت بین مسلمانان بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به مبارزه امام خمینی با تحجر و التقاط گفت: اصرار امام خمینی همواره بر شکستن حصار تحجر و التقاط بود و ایشان در فهم دین بر اساس اسلام ناب محمدی (ص) عمل می کردند.

دادستان کل کشور با اشاره به اصرار امام خمینی در رابطه با ساختن کشور تصریح کرد: امروز هم اصرار رهبری این است که باید برای مقابله با دشمنان اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گیرد و باید توجه داشت که راه برون رفت ما از مشکلات در دستان مردم و جوانان ما است.

وی با بیان اینکه خط امام، خط پشتیبانی از ولایت فقیه است، گفت: امام خمینی ولایت فقیه را به عنوان رمز وحدت و رمز اسلام گرایی و رمز تداوم جمهوریت و اسلامیت نظام می دانست و امروز تبعیت از ولی فقیه به عنوان رمز پیشرفت کشور تلقی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی  تصریح کرد: ما امروز در کنار مضجع امام راحل میثاق می بندیم که بر این اهداف و بر شاخصه های مکتب سیاسی امام خمینی پایبند بمانیم و پیمان می بندیم که همچنان دشمن ستیزی و مبارزه با دشمن سرلوحه برنامه های ما باشد.

دادستان کل کشور ادامه داد: ما با امام خمینی پیمان می بندیم که با ولایت فقیه میثاقی گسست ناپذیر ببندیم و در جهت خداباوری و خودباوری گام برداریم.

وی بیان داشت: ما با امام خمینی پیمان می بندیم که در بین خود وحدت، یکپارچگی و اتحاد ایجاد کنیم و فرزندان و نسل نو خود را با سیره و سلوک امام خمینی آشنا کنیم چرا که سعادت همگان در گرو پایبندی به خط امام خمینی (ره) است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان با آرزوی موفقیت برای تمام مجاهدانی که در سرتاسر جهان به پیشبرد ارزشهای دینی کمک می کنند، خاطر نشان کرد: امروز امتداد راهبردی نظام اسلامی در دستان زنان و مردانی است که عقیده امام خمینی و مقام معظم رهبری را تبعیت می کنند.