رئیس قوه‌قضاییه: نرخ جرم و جنایت در خراسان جنوبی بسیار پایین است

رئیس قوه‌قضاییه: نرخ جرم و جنایت در خراسان جنوبی بسیار پایین است

<p style="text-align: justify;">رئیس قوه قضاییه با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات و کمبودهای مجموعه قضایی خراسان جنوبی، این استان را به واسطه فرهنگ مردم شریف آن دارای نرخ بسیار پایین جرم و جنایت عنوان کرد.</p>

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای قضایی استان خراسان جنوبی، با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در جهت حل مشکلات تصریح کرد: لازم است نیازسنجی و اولویت سنجی لازم برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز صورت گیرد و ما هم آنچه در توان داشته باشیم قطعا برای رفع مشکلات مردم این استان دریغ نخواهیم کرد.

رئیس قوه قضاییه، مردم خراسان جنوبی را مردمانی زحمتکش، مخلص، قانع، متدین و دارای احساس مسئولیت نسبت به انقلاب و نظام توصیف کرد و افزود: با وجود موقعیت جغرافیایی این استان و نزدیکی به مرز، نرخ جرم و جنایت در خراسان جنوبی بسیار پایین است که این امر را ناشی از فرهنگ مطلوب مردم این استان می دانیم. در این زمینه نیز هیچ فرقی میان اهل تشیع و برادران و خواهران اهل تسنن وجود ندارد و این فرهنگ یک سرمایه بزرگ و ارزشمند برای این استان است.

آیت الله رئیسی در پایان، دستورات لازم را برای حل مشکلات مجموعه قضایی خراسان جنوبی صادر کرد و مصوباتی در این جلسه به تصویب رسید.

براساس این گزارش، پیش از برگزاری جلسه شورای قضایی، ساختمان جدید دادسرای بیرجند نیز توسط رئیس قوه قضاییه و برخی از مسئولان قضایی به بهره برداری رسید.