تلاش قوه قضائیه حفظ سهام مردم در پرونده «پدیده» است

تلاش قوه قضائیه حفظ سهام مردم در پرونده «پدیده» است

دادستان کل کشور گفت: متاسفانه سهامداران «پدیده» به عنوان بی‌گناه‌ترین عناصر در این پروژه محسوب می‌شوند بنابراین تلاش سازمان قضا، حفظ سهام مردم است.

به گزارش فارس ، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی ظهر امروز در همایش دو روزه سراسری روسا، دادستان‌های نظامی و سرپرستان نواحی سازمان قضایی نیروهای مسلح پیرامون ابهامات و اجمالات قضایی در آیین دادرسی کیفری اظهار کرد: 270 مورد از این ابهامات محرز شده و بیش از 30 مورد اصلاحاتی بر آن در نظر گرفته شده است.

وی، قانون دادرسی تصویب شده را لازم الاجرا اعلام کرد و گفت: اما اجرایی شدن آن مانع اصلاح در حین اجرا نمی‌شود.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه آنچه در نیروهای مسلح به عنوان شاخص مطرح بوده، مقدس بودن آن با عنوان «نیروی مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی» است، بیان کرد: بنابراین قداستی که برای نظام و قضا قائل هستیم از انتصاب ما به قدوس سرچشمه می‌گیرد، بنابراین شاکله نظام ما به لحاظ ساختاری متصل به وحی است.

رئیسی، آیین دادرسی نیروهای مسلح را بدون مشکل دانست و اضافه کرد: در ارتباط با آیین دادرسی کیفری مشکل داریم که در مجلس رفع شده است بنابراین، قضات سراسر کشور باید در این زمینه همکاری کنند تا این قانون به صورت جامع اجرایی شود.

وی به کمیته‌ای که در جهت رفع مشکلات قضایی «پدیده» و «میزان» به ریاست وزیر کشور و دست‌اندرکاران سازمان‌های مختلف تشکیل شده است، افزود: مشکلات را بررسی کرده‌ایم و علاوه بر این، راهکاری در چند بند تدوین شده که در صورت تایید اعلام می‌شود.

دادستان کل کشور به تخلفات پدیده در تجاوز به اراضی ملی نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه سهامداران به عنوان بی‌گناه‌ترین عناصر در این پروژه محسوب می‌شوند بنابراین تلاش سازمان قضا، حفظ سهام مردم است.