فیضیه مرکز انقلاب اسلامی است / بنای نظام اسلامی مبتنی بر فقه جعفری است

فیضیه مرکز انقلاب اسلامی است / بنای نظام اسلامی مبتنی بر فقه جعفری است

دادستان کل کشور با اشاره به قدسیت موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت:هیچ قدسیتی در عالم به جز در پرتو قدوس اتفاق نمی افتد، قدسیت ساختار جمهوری اسلامی به دلیل اتصال به وحی است؛ حضرت امام فرمودند که ولایت فقیه همان ولایت رسول الله و امیر المؤمنین است.

به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی دادستان کل کشور عصر امروز در مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) و حمله نیروهای ستم شاهی به طلاب در مدرسه فیضیه که در این مدرسه علمبه برگزار شد، با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) در زمینه علم گفت:حضرت فرمودند علم سه گونه است که عبارت از عقاید و باورهای الهی،باید و نبایدهای الهی و اخلاق کریمه هستند، از همین رو غیر از این هرچه وجود دارد فضل بوده و علم نیست.

 

وی افزود: زمین شناسی، فضا شناسی و هر آنچه که سبقه توحیدی داشته باشد می تواند در زمره علم قرار گیرد، اگر علوم بدون نگاه بودن به توحیدی بودن باشد علم محسوب نمی شود.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فلسفه آفرینش انسان معرفت است، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودندعلم را در خداشناسی، انسان شناسی، هستی شناسی و آسیب شناسی یافتم، باید توجه داشت که ابزار رسیدن به معرفت در اختیار همگان قرار گرفته است.

 وی ادامه داد: کسی که ابزار معرفت را در خود تعطیل کند و برای معرفت به کار نگیرد به شدت مورد نکوهش آیات و روایات قرار گرفته است، انسان باید توجه داشته باشد که بی معرفتی سبب انحراف می شود؛ انسان سالک باید معرفت و شناخت پیدا کند.

 حجت الاسلام والمسلمین رییسی با بیان این که اگر سخنان ائمه طاهرین(ع) نبود نمی توانستیم آیات الهی و سنت نبوی را تبیین کنیم، ابراز داشت: روحانیت به عنوان کسانی که دل در گرو عشق اهل بیت(ع) دارند باید سخنان آن ها را برای جامعه تبیین کنند.

 وی عنوان کرد: کسانی که به پیامبر اسلام عشق می ورزند باید معارف کلام رسول خدا را از امام صادق(ع) فرا بگیرند، اگر انسان عبد شود همه عالم جنود او خواهند شد؛ خداوند متعال خطاب به انسان ها می فرماید ای انسان مرا بندگی کن تا تو را از حیاتی جاودانه برخوردار کنم.

 دادستان کل کشور با بیان این که شرط جاودانگی عبودیت است، خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) همواره جاودان است، جاودانی حضرت امام به انقلاب شکوهمند اسلامی و مکتب و راه ایشان است؛ اعلام عزای عمومی حضرت امام و مقابله ایشان با رژیم طاغوت سبب شد تا رژیم ستمشاهی با حمله به مدرسه فیضیه به اصطلاح خود انتقام بگیرد.

 

 

وی اضافه کرد: روشنگری های علما در زمات طاغوت پایه های حکومت ظالم را لرزان کرده بود، از همین رو نیروهایی این رژیم به صورت سازمان یافته به مدرسه فیضیه حمله کردند و تعداد بسیاری از طلاب و فضلا را به شهادت رساندند که این حرکت آغاز جریان15 حرداد 42 و انقلاب اسلامی بود.

 نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تحمل روشنگری های روحانیت برای رژیم طاغوتی سخت بود، گفت: اراده طاغوت نابود کردن فقه جعفری بود اما اراده خداوند باقی ماندن فقه جعفری و نظام سازی برای آن توسط یک فقیه عالی مقام بود.

 وی افزود: انقلاب اسلامی ایران بر محوریت فقه جعفری است، ولایت فقیه یعنی ولایت یک دین شناس که می خواهد جامعه را به طرف افکار و اندیشه های الهی، اخلاق فاضله و کریمه و اعمال صالح سوق دهد.

 دادستان کل کشور با بیان این که در دنیا نظام و لشکرهای بسیاری وجود دارد، اظهار داشت: در میان تمامی نظام ها به نظام جمهوری اسلامی ایران نظام مقدس، به بسیج آن بسیج مقدس و به قانونش قانون مقدس گفته می شود.

 

 

وی با اشاره به قدسیت موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هیچ قدسیتی در عالم به جز در پرتو قدوس اتفاق نمی افتد، قدسیت ساختار جمهوری اسلامی به دلیل اتصال به وحی است؛ حضرت امام فرمودند که ولایت فقیه همان ولایت رسول الله و امیر المؤمنین است.

 حجت الاسلام والمسلمین رییسی با بیان این که قرار بر این است است در نظام جمهوری اسلامی هیچ قانون و حکمی بر خلاف موازین شرع وجود نداشته باشد، ابراز داشت: در حوزه قضا هیچ حکمی نباید بر خلاف موازین شرعی صادر شود.

 وی عنوان کرد: در قانون اساسی تمامی سازوکارها برای عمل نکردن بر خلاف شرع در نظر گرفته شده است، چون بنای نظام بر فقه است باید بر اساس دستورات شرع عمل شود؛ از این رو در کنار هر قوه ای تشکیلاتی برای بررسی شرعی بودن آن وجود دارد.

 نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: صیانت از جایگاه فیضیه به عنوان مرکز انقلاب اسلامی و جایگاه بصیرت آفرینی در جوامع بشری وظیفه تک تک بزرگان و طلاب است.

 وی اضافه کرد: جریان روحانیت به شدت مورد کینه دشمن قرار گرفته است، دشمنان تلاش می کنند تا جایگاه مؤثر روحانیت در انقلاب را مورد آسیب قرار دهند؛ صیانت از فقاهت و اسلام ناب محمدی وظیفه همگان است.

 

 

دادستان کل کشور با بیان این که دشمنان با جنگ نرم به دنبال شبهه آفرینی و ایجاد تردید در دل های مردم هستند، گفت: مردم متدین مهم ترین مؤلفه قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند؛ شهدا در وصیت نامه های خود تأکید کردند که نباید اجازه داد بهانقلاب آسیبی وارد شود.


وی افزود: تفاوت اساسی بین روحانیت و مدعیان اصلاحات بشری و روشنفکران این است که آن ها می گویند مردم خوب باشید اما روحانیت خود در قله عرصه خوبی قرار دارد و جامعه را نیز به خوبی دعوت می کنند؛ برخی مردم را به خوبی سوق می دهند و می گویند بروید اما روحانیت می گوید به سوی خوبی بیایید. 

حجت الاسلام والمسلمین رییسی اظهار داشت: آمار شهدای روحانیت در مسیر انقلاب از دیگر اصناف بیشتر است که این مسأله نشان دهنده این است که کار روحانیت فقط سوق دادن نیست بلکه خود در صفوف مقدم برخورد با مشکلات و ناهنجاری ها قرار دارد.

 وی ادامه داد: امام علی(ع) در نهج البلاغه می فرماید از علما دو میثاق گرفته شد که مبارزه با فساد و تعلیم و تربیت نفوس مستعده از این میثاق ها است، از همین رو روحانیت همواره در هر شرایطی پای میثاق خود ایستاده است.