خون شهید بهشتی نقاب را از چهره منافقین کنار زد

خون شهید بهشتی نقاب را از چهره منافقین کنار زد

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور طی سخنانی در آیین ویژه یادبود شهدای هفت تیر که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، تأکید کرد: خون شهدای واقعه هفت تیر باعث تضمین وحدت در جامعه، انقلاب و نظام اسلامی شد.

دادستان کل کشور افزود: شهید بهشتی و دیگر شهدای واقعه هفت تیر انسان های خودساخته ای بودند که در عرصه های اجتماعی ولایتمداری را سرلوحه کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به سخنان علامه طباطبایی در تفسیر المیزان گفت: در اینکه نفاق پدیده ای مدنی است یا مکی؛ برخی معتقدند چون در مکه حکومتی نبوده و ریشه نفاق در حکومت است؛ لذا این پدیده مدنی به شمار می رود.

دادستان کل کشور گفت: نفاق ریشه در ترس از حکومت و شمشیر حکومت یا طمع به مقامات حکومتی دارد و علامه طباطبایی معتقد است که نفاق پدیده ای مکی است زیرا از همان ابتدای ظهور اسلام بجز مومنین و کافران، عده ای منافق تظاهر به ایمان کردند و در عمل بر ضد اسلام عمل نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه منافقین یا بی نقابند و یا بانقاب، افزود: شناخت منافق بی نقاب بسیار دشوار است و در اوایل انقلاب نیز شناخت منافقینی که با چهره به ظاهر اسلامی خود فرزندان خانواده های مسلمان را جذب و از داخل دانشگاه ها یارگیری نمودند، بسیار دشوار بود.

دادستان ویژه روحانیت ادامه داد: در آن زمان که منافقین رسماً در دانشگاه ها از علاقه مندان به عضویت در گروه خود ثبت نام می کردند، رهبر معظم انقلاب، شهید هاشمی نژاد و آیت الله واعظ طبسی به ماهیت منافقین پی برده بودند و نفاق و ریاکاری آنان را فریاد می زدند.

وی با بیان اینکه منافقین قبل از به شهادت رساندن شهید بهشتی تلاش بسیاری برای تخریب وجهه ایشان در جامعه کردند، افزود: امام راحل همواره می فرمودند؛ آنچه از همه بیشتر من را رنج داد، مظلومیت شهید بهشتی بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطر نشان کرد: منافقین چنان شهید بهشتی را ترور شخصیت کردند که برخی از انسانهای خوب نیز فریب آنان را خوردند و پس از شهادت ایشان و کنار رفتن نقاب از چهره منافقین، بر سر قبرشان اظهار ندامت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز منافقین سربازانی با یونیفرم دشمن هستند و آمریکایی ها و اروپاییانی که دم از مبارزه با تروریسم می زنند این تروریست های نشان دار را پناه داده اند.

وی افزود: آمریکا و اروپا هیچ پاسخی در مقابل دنیا برای پناه دادن به منافقینی که 17 هزار نفر را در ایران به شهادت رسانیدند و جزو تروریست های نشان دار به شمار می روند، ندارند.

دادستان کل کشور همچنین اظهار کرد: نظریه حکومت اسلامی بر مبنای اینکه ولایت فقیه می تواند در شکل حکومت برای مدیریت امور دین و زندگی مردم ظاهر شود برای نخستین بار توسط امام خمینی (ره) مطرح شد و شهید آیت الله بهشتی برای نظریه ولایت فقیه در قانون اساسی ساختارسازی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: شهید بهشتی همچنین معمار دستگاه قضایی بود و این دستگاه را که باید مبتنی بر فقه شکل می گرفت، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فکر بلند و روحیه تشکیلاتی و سازماندهی خود معماری کرد.

دادستان ویژه روحانیت بیان کرد: شهید دکتر بهشتی در مقابل بدخواهان و لیبرال ها که اعتقاد داشتند حدود، قصاص و تعزیرات در قانون اسلام کهنه و متعلق به 1400 سال قبل است و امروزه نمی تواند کارایی داشته باشند، گفتند که مردم برای اسلام انقلاب کردند تا اسلام در تمام شئون زندگی و جامعه متبلور باشد.

وی اظهار کرد: امروز قوانین بی نظیر اسلام بویژه در مسائل حقوقی و کیفری بی بدیل و اجرای آن تضمین کننده امنیت و عدالت بوده و بهترین ضمانت اجرایی است برای اینکه مردم به حقوق خود برسند.

دادستان کل کشور گفت: شهید بهشتی فقیه ای به شمار می رفت که باورهای الهی، اخلاق فاضله و کریمه و بایدها و نبایدهای الهی در سرشتش جای گرفته بود.

وی بیان کرد: شهید بهشتی همچون امام راحل جامع الحکمتین بود به این معنا که هم حکمت عملی و هم حکمت نظری داشت و چهره هایی که در مکتب دکتر بهشتی رشد کردند، نیز با تمام وجود دین و کارآمدی دین را باور داشتند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: شهید بهشتی با تمام وجود نسبت به حاکمیت و کارآمدی دین برای اداره زندگی انسان معاصر باور داشت در حالی که عده ای به اینکه دین بتواند جامعه و تمام زندگی انسان را جهت دهد، باور ندارند.

دادستان کل کشور گفت: شهید بهشتی کوه استواری بود که با آرامشی که از ذکر خدا بدست می آورد، نوسانات را آرامش می بخشید، همان طور که یک قاضی عادل در جایگاه حکمرانی قرار بگیرد می تواند اضطراب های اجتماعی را از بین ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان اظهار کرد:. شهید بهشتی از جمله قضاتی بود که در جامعه آرامش ایجاد می کرد و حکم عادلانه اش اضطراب های اجتماعی را از بین می برد.