ولایت مداری و حق شناسی شهید چمران یک الگوست

ولایت مداری و حق شناسی شهید چمران یک الگوست

دادستان کل کشور با تمجید از مجاهدت های شهید مصطفی چمران در راه اسلام گفت: ولایت مداری، حق شناسی و حق مداری شهید چمران او را یک الگو ساخته است. 

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی شنبه شب در مراسم بزرگداشت شهید مصطفی چمران در سالن همایش های برج میلاد افزود: شهید چمران در زمان خودش حق شناسی و حق مداری را به خوبی آموخت و در جبهه های جنگ تحمیلی، لبنان و فلسطین و در عرصه سیاست به خوبی به تکلیف و وظیفه خودعمل کرد.

وی با بیان اینکه ایستادگی در مسیر حق و شناخت حق بسیار مهم است افزود: شهید چمران با شناخت و ایستادگی در راه حق، تکالیف خود را به خوبی انجام داد.

دادستان کل کشور به بعد عرفانی شهید چمران اشاره کرد و گفت: زمان شناسی، حق شناسی و شناخت موقعیت های مختلف، شهید چمران را یک عارف و آگاه ساخته بود و ما باید ادامه دهنده راه این شهید وارسته باشیم.

وی در ادامه به حضور موثر شهید چمران در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: این شهید فرماندهی جنگ های نامنظم را در دفاع مقدس برعهده داشت گرچه فرماندهی جنگ بسیار منظم بود، اما برای اینکه وحشت در دل دشمن ایجاد شود اسم جنگ به نامنظم نامگذاری شد.

رییسی افزود: زندگی چمران در 2 بخش قابل تحلیل است یکی از حیات عالمانه او به اعتبار شهادتش و حیات توحیدی او که وی را یک اندیشمند توحیدی معرفی کرده بود.

دادستان کل کشور همچنین با بیان اینکه استقامت و پایداری شرط موفقیت امروز ماست گفت: جریان تداوم راهبردی مسیر حق بیداری اسلامی خواهد بود و باید هوشیار باشیم، عصر بیداری اسلامی از بین نرود.

وی خاطر نشان کرد: امروزه تداوم جریان سلطه و استکبار توسط آل سعود در حال پیاده سازی است و آنچه که آمریکا و اسراییل می خواهند، آل سعود در منطقه انجام می دهد.

به مناسبت 30خرداد سالروز شهادت مصطفی چمران مراسم نکوداشتی با حضور مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران و خانواده شهید چمران، جمعی از شهرداران مناطق پایتخت و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران شنبه شب در سالن همایش بین المللی برج میلاد برگزار شد.