عدم حرکت در مسیر استکبارستیزی امام یعنی خروج از درون مجموعه نظام

عدم حرکت در مسیر استکبارستیزی امام یعنی خروج از درون مجموعه نظام

دادستان کل کشور توجه به خدا، توجه به مردم، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، قانون‌مداری، عدالت‌محوری و استکبارستیزی را شاخصه‌های زندگی امام(ره) عنوان کرد و گفت: هرکس در مسیر این شاخصه‌ها حرکت کند در درون مجموعه نظام است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم گرامیداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در جمع مردم شهرستان فردوس اظهار کرد: نظامی اسلامی، نظامی است که در راس آن حاکمیتی باشد که این حاکمیت را شارع مقدس امضا کرده باشد.

وی افزود: یکی دیگر از شاخصه‌های نظام اسلامی این است که تمام روابط اجتماعی آن بر اساس دین و آموزه‌های دینی تنظیم شود، در دوران قبل از انقلاب، مردم نماز می‌خواندند، روزه می‌گرفتند و حج هم می‌رفتند ولی آنچه از روابط اجتماعی در زندگی مردم وجود داشت، بر اساس دین و آموزه‌های دینی نبود.

دادستان کل کشور و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کسانی که  خداخواهی را برنمی‌تابند در مقابل جامعه مبتنی بر دین می‌ایستند و این افراد خودخواهان و مستکبران هستند.

رئیسی یادآور شد: امروز عالم دچار انسان‌های خودخواه و مستکبر است و آنانکه می‌توانند این مستکبران را سرجای خود بنشانند، کسانی هستند که در مکتب انبیاء تربیت یافته‌اند و نقش رهبر را در جامعه ایفا می‌کنند.

وی گفت: دشمن در طول 35 سال گذشته حرف‌های زیادی علیه ایران اسلامی در رسانه‌های جهان عنوان کرد، بخشی از امت ما را به شهادت رساند، زحمت‌های زیادی برای ما ایجاد کرده، جریان جنگ تحمیلی، توطئه بنی‌صدر، جریان منافقان و جریان فتنه 88 را به راه انداخت اما هرگز خواسته‌هایش محقق نشد و در رسیدن به اهداف خود ناکام ماند.

دادستان کل کشور و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: تا زمانی که پایبند به دین، ارزش‌های دینی، قرآن، راه امام و نویدهای اوصیای الهی باشیم اراده الهی بر نصرت ماست، همان گونه که تاکنون در همه شرایط اراده الهی بر نصرت ملت ایران بوده است.

رئیسی تصریح کرد: ملتی می‌تواند پیروز باشد که دو شاخصه اتکاء به خداوند و اعتماد به نفس را در خود داشته باشد و آنچه سبب پیروزی ملت مسلمان ایران شده همین اتکاء به خداوند و اعتماد به نفس بوده است.

*دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی از شاخصه‌های زندگی امام بود

وی یادآور شد: در گذشته تنها یک حزب‌الله وجود داشت اما امروز عراق، یمن و سوریه محل حزب‌الله شده است و جایگاه پیام ایران در قلوب مردم یمن است.

دادستان کل کشور و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیام انقلاب اسلامی و پیام امام(ره) در قلوب مردم یمن است و اگر امروز مردم یمن، عکس امام ما را بر در و دیوار خانه‌های خود می‌زنند بدان معنی است که پیام انقلاب اسلامی ما یعنی استقلال و آزادی به دیگر کشورهای جهان صادر شده است.

رئیسی توجه به خدا، توجه به مردم، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، قانون‌مداری، عدالت‌محوری و استکبارستیزی را شاخصه‌های زندگی امام(ره) عنوان کرد و افزود: هرکس در مسیر این شاخصه‌ها حرکت کند در درون مجموعه نظام است.

وی تصریح کرد: سه عنصر مقصد و هدف دار بودن امت، داشتن حرکت پویا، وجود امام و مقتدا عناصر درون یک امت است که امام با بهره‌گیری از همه امکانات مادی و معنوی امت برای رسیدن امت به قله‌های تعالی و رشد تلاش می‌کند.

امام جمعه فردوس هم گفت: در طول غیبت امام زمان(عج)، مجتهدان تلاش می‌کردند تا راه و رسم و سنت پیامبر را احیا کنند اما تنها مجتهدی که موفق شد در دوران غیبت امام زمان(عج) حکومت اسلامی را تشکیل دهد، امام خمینی(ره) بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی افزود: مردم ایران اسلامی در طول 26 سال از زمان رحلت امام(ره) همواره به امام و انقلاب خود وفادار بوده و رمز بقای این انقلاب و این وفادار، پایبندی به ولایت فقیه است و این وفاداری و ولایت مداری پس از امام(ره) با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همچنان ادامه دارد.