راه امام زنده است/ غرب قصد دارد با قدرت خدا بجنگد

راه امام زنده است/ غرب قصد دارد با قدرت خدا بجنگد

دادستان کل کشور گفت: راه امام و مکتب امام(ره) همچنان زنده است و مردم به این مکتب عشق می ورزند و مفسر واقعی مبانی و اصول انقلاب اسلامی و اندیشه های امام راحل، امروز مقام معظم رهبری هستند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر افزود: امام راحل بعد از قیام 15 خرداد 1342 تا پیروزی نهایی انقلاب اسلامی تلاش کردند با جهل زدایی و بصیرت آفرینی ملت را آماده قیام ضد استبداد داخلی و استکبار خارجی کنند.

وی گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل از همه نهضتهای اسلامی و غیراسلامی در منطقه و دیگر نقاط جهان و در قرون و اعصار گذشته ویژگیهای متمایزی دارد که یکی از این ویژگیها را می توان اسلامی خواهی حرکت امام و تلاش برای حاکمیت دین در زندگی انسان دانست.

وی گفت: امام نه تنها با استبداد داخلی و بالاترین منکرها یعنی سلطه نظام طاغوتی پهلوی مبارزه کرد بلکه با نظام استعماری و استکباری هم به مبارزه پرداخت، در حالی که خیلی از نهضتهای جهانی اعم از اسلامی و غیراسلامی فقط خواسته های محدود داخلی داشتند و برای تحقق اهداف کوتاه مدت خود تلاش می کردند اما امام راحل انقلابی را بنیانگذاری کردند که از داخل و خارج هرگز سلطه نمی پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اظهار داشت: ویژگی ممتاز دوم، مردمی بودن قیام امام(ره) است و همه مردم در روز 15 خرداد سال 1342 مخاطب امام بودند نه قشر خاصی مانند کشاورزان یا کارگران و دیگر گروهها و یا شهر خاص یا منطقه خاص، بلکه امام راحل ملت را مخاطب قرار دادند و در مسیر استقرار حکومت اسلامی رهبری فرمودند.

دادستان کل کشور افزود: مسئله ظلم ستیزی و مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی از دیگر ویژگیهای ممتاز نهضت امام خمینی(ره) است. وی اظهار داشت: جهل زدایی و بصیرت آفرینی در تلاشهای امام راحل تا سال 1357 ادامه یافت و مردم با بصیرت دینی و الهی به پای انقلاب آمدند و همچنان پاسدار انقلاب هستند و خواهند ماند.

وی افزود: هر کسی دو تولد از لحاظ تولد شخصی و تولد شخصیتی دارد و تولد شخصیتی اگر رنگ خدایی داشته باشد هرگز از بین نمی رود و همین ویژگی است که باعث شد عاشورای حسینی (ع) در کربلا به تولد آن حضرت و یارانش تبدیل شود در حالیکه دشمن فکر می کرد می تواند با آن مصیبتهایی که در حق حضرت امام حسین (ع) و یارانش و اهل بیت آن حضرت انجام داد، پیام این نهضت حسینی (ع) را از بین ببرد اما وقتی حرکت و نهضت برای استقرار دین الهی و اصلاح امور امت انجام شود مورد عنایت و نصرت خداوند متعادل خواهد بود و همچنان زنده خواهد ماند.

 وی افزود: چون امام راحل نقشه راه نهضت خود را از عاشورای حسینی (ع) گرفته بود این انقلاب هم ماندگار خواهد شد و انقلابی که در دل ملت ایران و در جان مردم آزاده جهان و بویژه مسلمانان نهادینه شده است هرگز شکست نمی خورد اما دشمنان دین اسلام و مسلمانان و همچنین دشمنان انقلاب اسلامی ایران همچنان در خیال باطل خود مانده اند و همواره توطئه می کنند اما شکست می خورند.

دادستان کل کشور گفت: آن چیزی که مردم یمن ، سوریه ، لبنان ، عراق و بحرین و دیگر کشورهای اسلامی می خواهند این است که به دنبال زندگی اسلامی و سبک زندگی الهی هستند برای اینکه هویت دینی خود را بازیافته اند و نمی خواهند تحت حکومت رژیم های طاغوتی و وابسته به بیگانگان و استکبار زندگی کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام بدانند که انقلاب اسلامی ایران آمده است که بماند و خواهد ماند برای اینکه پیام و فرهنگ این انقلاب برگرفته از قرآن کریم و نهضت انبیاء الهی است و انقلاب اسلامی ایران الگوی خود را از نهضت حضرت امام حسین (ع) گرفته است و به حیات خود ادامه خواهد داد برای اینکه ملت ایران اسلامی از آن پاسداری می کنند و مورد عنایت و نصرت الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: همانطور که حضرت امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امور مسلمانان قیام کردند امام راحل هم از این نهضت درس گرفتند و انقلاب اسلامی ایران در پی امر به معروف و نهی از بالاترین منکرات که همان رژیم پهلوی و طاغوت بود، به پیروزی رسید و همچنان پیام رسان است. 

وی افزود: دشمنان این نظام و غربیها امروزه در منطقه در جستجوی نیروهای ایرانی هستند در حالیکه پیام انقلاب اسلامی و آموزه های امام راحل در دل و جان مردم منطقه جای گرفته است و دشمن همچنان در افکار باطل خود هم باطل فکر می کند و مطمئن باشد هرگز نمی تواند هویت اسلامی و فرهنگ آزادی خواهی و آزادگی را از ملتهای منطقه بگیرد، اگرچه شاید در ظاهر بتواند برخی دست نشانده های خود را جابجا کند. 

دادستان کل کشور تصریح کرد: در دوره مبارزات امام راحل منکرات زیادی در جامعه وجود داشت اما اصلی ترین و بالاترین منکر وجود یک حکومت مستبد داخلی و طاغوتی و مورد حمایت استعمار خارجی بود که امام می خواست این منکر را به عنوان ریشه همه منکرات از بین ببرد و نابود کند و چون نهضت امام راحل رنگ خدایی و در مسیر استقرار حکومت اسلامی و احیای مکتب اسلام ناب محمدی (ص) بوده است و امام به مردم و ملت اعتماد کامل داشتند، این انقلاب به پیروزی رسید و همچنان به حیات خود ادامه می دهد و پایدار خواهد ماند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی فرمود: نکته محوری در سیره امام اتکال به خدا و اخلاص در عمل بود و امام همواره قدرت خدا را برتر از دیگر قدرتهای ظاهری دنیا می دانست به نصرت و پیروزی مؤمنان باور داشت و با اعتماد کامل به ملت مؤمن و مسلمان ایران این نهضت را رهبری کرد و به پیروزی رساند و الحمدالله امروز هم مقام معظم رهبری این مسیر را ادامه می دهند و بیانات ایشان در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی دقیقاً همان مبانی و اصول و شعارها و برنامه ها و همان سیره را به نمایش گذاشت و باید از هر گونه تحریف در مکتب امام خمینی پرهیز کنیم و همه هوشیار باشند که دشمن می خواهد با اسلام هراسی و ایران هراسی نهضت امام راحل را بر عکس نمایش دهد و با امپراتوری رسانه ای اجازه نمی دهد مردم دنیا به فهم درست و درک دقیق و واقعی از این انقلاب رسند اما فطرتهای انسانی همچنان بیدار است و حق را از باطل تشخیص می دهد و باز هم دشمنان دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران شکست خواهند خورد.

 وی افزود: دشمن نمی تواند جاودانگی این نهضت را از بین ببرد برای اینکه هر کسی و هر امتی که در مسیر اطاعت از خدا و پیروی از اوامر الهی قدم بردارد مورد نصرت و عنایت خداوند است و دیگران نمی توانند عزتی را که خداوند عنایت می کند از دست این ملت بگیرند.

دادستان کل کشور گفت: بیانات امروز مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام راحل جلوه ای از حضور امام راحل بود در میان این ملت مبنی بر اینکه این انقلاب همچنان زنده است و تا زمانی که این نهضت الهی به حیات خداگونه خود ادامه می دهد امام هم زنده است.

وی گفت: دشمن ستیزی و دشمن شناسی توجه به اصول دین اسلام ، اعتماد به مردم ، ایمان به خدا و دگرخواهی در پرتو ایمان به خدا و توجه به همه ملتها بخشی از مبانی نهضت امام راحل است و امام خمینی هرگز به دشمن اعتماد نداشتند برای اینکه در قرآن کریم هم تأکید شده است که دشمنان دین گروههایی عهد شکن و پیمان شکن هستند و هرگز نمی توان به آنان اعتماد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: همه مبانی نهضت و سیره امام راحل بصورت اسناد متقن در اختیار ملت عزیز ایران اسلامی است و نباید اجازه دهیم برخی بخواهند خواسته های خود را به نام امام مطرح کنند همانطور که خیلی ها از اول انقلاب اسلامی می خواستند این کار را انجام دهند اما موفق نشدند و همه مردم باید مراقب باشند تا برخی ها مطامع خود را به امام نسبت ندهند و از زبان امام مطرح نکنند و بهترین مفسر و تبیین کننده خط امام را جانشین به حق ایشان یعنی مقام معظم رهبری می دانیم و کسانی که خود را خط امامی می دانند باید مانند امام خداخواه باشند، به توانایی و توانمندی ملت اعتماد کنند ، به دشمنان و جهان استکبار به معنی واقعی کلمه بی اعتماد باشند و پیوند معنویت و سیاست را باور و عمل کنند.

دادستان کل کشور گفت: آن چیزی که جهان غرب را گرفتار ضلالت و گمراهی و ظلم در حق بشریت کرده، نداشتن معنویت در سیاست است و به همین خاطر چندین جنگ جهانی راه انداختند و امروزه همه مصیبتهایی که در منطقه دیده می شود و بیش از 70 سال در حق ملت فلسطین نتیجه همین فقدان معنویت در جوامع غربی است و بخاطر همین جنایتها مثلث شوم آمریکا ، انگلیس و رژیم صهیونیستی منفورترین پدیده در نزد همه مردم جهان است. وی افزود: امروز هم دشمنان تلاش می کنند انقلاب اسلامی را و بیداری اسلامی را از مسلمانان بگیرند اما موفق نخواهند شد چون هویت اسلامی در جان و دل آنها نفوذ کرده است و دشمنان همچنان در خیال باطل خود غوطه ور خواهند بود و بدانند که مسئله فلسطین هرگز فراموش نمی شود و امت های اسلامی بیدار هستند اگر چه سران برخی از کشورها در خدمت نوکری بیگانگان باشند اما این ملتها به جریان بیداری خود ادامه خواهند داد.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با اشاره به ویژگیهای برجسته شخصیتی امام راحل افزود: ملت های مسلمان به رغم بایکوت های خبری، به انقلاب اسلامی و امام راحل عشق می ورزند و این به علت اخلاص ، حقانیت پیام امام ، ظلم ستیزی و استکبارستیزی ایشان است.

وی افزود: علت محبوبیت امام راحل و رهبری، صداقت و استکبارستیزی آنان است. رئیسی گفت: امروز انقلاب اسلامی در مقابل جاهلیت مدرن است.

پروفسور پرویز کرامت استاد دانشگاه ملی نیوزلند و دیگر میهمان برنامه تیتر امشب هم گفت: انقلاب امام راحل پیامی برای دیگر کشورها بود که اگر استقلال داشته باشند می توانند در مقابل ظلم ایستادگی کنند. وی با بیان اینکه امام راحل می تواند برای دیگر ملت ها الگو باشد افزود: قابل اعتماد بودن و قاطع بودن علت محبوبیت ایشان است.

کرامت افزود: جوامع غربی مشکلات زیادی دارند و باید از الگوی خوب اسلامی ایران در جهت حل مشکلات خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: از رسانه ها و شبکه های اجتماعی باید برای معرفی نوع زندگی ایرانیان به دنیا استفاده کنیم. حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دادستان کل کشور در ادامه گفت: امام راحل بر پیاده کردن قانون خدا ، اجرای حدود الهی،‌ احکام اسلام و اجرای عدالت تأکید داشتند. وی افزود: امام راحل نسبت به حق الناس و رعایت حقوق مردم نیز تأکید ویژه داشتند و شخصیتی قانونمداری بود. رئیسی اضافه کرد: امام راحل به استقلال قاضی و دستگاه قضائی نیز اعتقاد راسخ داشتند.