تشخیص درست و زمان‌شناسی مهم‌ترین ماموریت مردم در حال حاضر است

تشخیص درست و زمان‌شناسی مهم‌ترین ماموریت مردم در حال حاضر است

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان گفت: در حال حاضر باید ماموریت را درست تشخیص و زمان‌شناس باشیم و از خداوند تقاضا کنیم که به ما زمان‌شناسی یاد دهد تا در زمان خود به خوبی عمل کنیم.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در جمع نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) بیرجند اظهار داشت: در آیات قرآن و تاریخ حدیث نداریم که هیچ یک از اولیاء الهی مبتلا به ابتلاعات نشده‌اند.


وی افزود: تمام اولیاء خدا مردان و زنانی که قرآن نام می‌برد و آن چه که نقطه کمال یک انسان رشد یافته است مبتلا به ابتلاعات است و در این راستا داشتن شرح صدرمهم است.


نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان و دادستان کل کشور تصریح کرد: شرح صدر را خداوند در اختیار نبی خود گذاشته است با داشتن این شرح صدر بالاترین اذیت‌ها را تحمل می‌کنند و اوج کمال یک انسان در ابتلاعات است اگر این شرح صدر پیدا شود اوج قله بندگی انسان است.


رئیسی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) قبل از نهضت، چه در حین انقلاب و چه در ساختن نظام بی‌نظیر ولایت دچار ابتلاعات فراوانی شد، بیان کرد: نظیر ولایت از گذشته وجود داشت اما امام(ره) براساس ولایت‌فقیه نظام‌سازی کرد.


وی افزود: نوع نگاه امام(ره) در حکومت اسلامی یک نگاه جدید بود و این نظام‌سازی کار آسانی نبود و ابتلاعات فراوانی را در این راه تحمل کرد.


نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان و دادستان کل کشور بیان کرد: در شرایط امروز هر روز امتحان می‌شویم 22 بهمن ماه امتحانی بود که همه همراه جشن، خاطره، عبرت،جهاد و ذکر بود که ثبت شد.


وی افزود: دفاع مقدس نیز یک امتحان بود و امروز اگر در جای جای این استان نام شهدا زینت‌بخش محفل ما است همیشه ابتلاعات وجود داشته است و مهم این است که انسان در همه فراز و نشیب‌ها دعا کند که از امتحانات سربلند و تا زنده است بتواند شهید بمیرد.


نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان و دادستان کل کشور با اشاره به اینکه وجود حضرت زینب کبری(س) جلوه تحمل، بردباری و اوج ابتلاعات است،گفت: در آستانه انتخابات مهم مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی هستیم که با حضور، بصیرت و مشارکت حداکثری مردم و این حق بزرگ به برکت نظام اسلامی از صدر تا کوچکترین نقطه آن با اراده مردم مشخص می‌شود.


رئیسی با بیان اینکه استکبار جهانی که دم از حقوق و طرفداری از مردم می‌زند چرا از این حکومتی که تمام آن با اراده مردم و نمونه دموکراسی خشمگین است گفت: زیرا دموکراسی‌ترین نظام در عالم انقلاب اسلامی است.


وی افزود: آن چه که در انقلاب اسلامی به آن توجه می شود به عنوان مردم سالاری دینی است و عنصر مردم سالاری مبنی بر ارزش‌های دین است که می‌توانیم نشان دهیم.


نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان و دادستان کل کشور تصریح کرد: امام خمینی(ره) 2 ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای تصمیم‌گیری مردم مبنی بر نظام اسلامی انتخابات پس از خبرگان و سپس اصل نظام را به رای مردم واگذار کرد آن را تشریفاتی نمی‌دید و بلکه بیان می‌کرد میزان رای ملت است.


رئیسی بیان کرد: امام(ره) خدا باور و مردم باور بود و می‌فرماید که مردم باید خود تصمیم بگیرند زیرا این خود یک وظیفه عبادی است.


وی با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری افزود: در 7 اسفندماه مردم می‌خواهند برای شکل دادن اساسی‌ترین جایگاه کشور رای بدهند و نقش مهمی در وضعیت جهان و خود ابتلاعاتی و خود توفیقی است زیرا دشمن مدل‌سازی می‌کند و دین قلابی را به نام داعش به اسلام نسبت می‌دهد که ساخته دست استکبار و نظام خلافت است.


نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان و دادستان کل کشور گفت: امروز مردم دنیا فهمیده‌اند که داعش ساخته دست آمریکا، اسرائیل و انگلیس است و داعش نسخه آن نسخه اسرائیلی است و برای اینکه جوانان دنیا امروز گرایش به دین اسلام و استکبارستیزی دارند آنها به ساختن داعش و ترویج راه کذب به آن سمت هدایت می‌کند.


رئیسی بیان کرد: در این راستا امام(ره) همیشه بیان می‌کردند آمریکا شیطان بزرگ است و چه تلفاتی در این راه داده‌ایم و در این را باید از خدا بخواهیم چشم تیزبین و بصیرت بدهد زیرا در روز کربلا نیز مسلمانان بی‌بصیرت در مقابل امام حسین(ع) ایستادند.


وی افزود: در حال حاضر باید ماموریت را درست تشخیص و زمان‌شناس باشیم و از خداوند تقاضا کنیم که به ما زمان‌شناسی یاد بدهد تا در زمان خودش عمل کنیم.