آل سعود امتداد راهبرد استکبار درمنطقه است/وحدت راهبردجامعه اسلامی

آل سعود امتداد راهبرد استکبار درمنطقه است/وحدت راهبردجامعه اسلامی

دادستان کل کشور راهبرد دشمن برای ضربه زدن به اسلام را تفرقه دانست و گفت: آل سعود امتداد راهبرد استکبار در منطقه است. 

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر شنبه در نشست هم اندیشی علمای شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اینکه بعثت تجلی اعظم پروردگار است، اظهار داشت: جلوه وجود حضرت حق در بعثت نبی مکرم اسلام است که برای حیات طیبه رسول(ص) و نجات بشریت است.

 وی با اشاره به اینکه بعثت رسول اکرم(ص) برای رابطه بین خلق و خالق و هدایت انسان است، بیان داشت: همه نعمت های الهی را اگر بدهند اما نعمت رسالت را نداشته باشیم زندگی انسان مانند زندگی سایر موجودات در عالم است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز بزرگترین نعمت برای بشریت نعمت رسالت ختمیه است، عنوان کرد: قرآن این نعمت را همراه با منت به بشریت عرضه کرده است.

رئیسی انسان را موجودی دو خلقتی دانست و گفت: این دو یکی خلقت جسم و دیگری خلقت جان انسان است.

وی با اشاره به اینکه انسانیت انسان جز در پرتو قرآن و آموزه های قرآنی نیست، گفت: آزادی واقعی انسان در پرتو عبودیت انسان است.

دادستان کل کشور بیان کرد: امروز جاهلیت در مقابل پرچم بعثت، غدیر، عاشورا، خودسازی و آماده شدن برای تشکیل یک جامعه و تمدن برخواسته از دین؛ ایستاده است.

 نجات انسان در پرتو بعثت است

وی با بیان اینکه امروز جاهلیت شاخص مدنیت در جامعه انسانی را همجنس بازی می داند، بیان داشت: جاهلیتی که امروز دچار آن هستیم در قتل و غارت و تجاوز به کشورها و ضایع کردن حق ملتها اتفاق می افتد.

وی تصریح کرد: جاهلیت امروز با تابلوی مدرن آزادی؛ زنان را از جایگاه اصلی دور کرده است.

 وی گفت: امروز غرب به وسیله فرهنگ خود زنان را نابود می‌کند و باید گفت فرهنگ غربی زنان ما را زنده بگور می‌کند تا زن از انسانیت و جایگاهی که خداوند برای او معین کرده است فرو آید.

وی با بیان اینکه امروز با جاهلیت مدرن روبرو هستیم، ادامه داد: به دنبال جریان جاهلیت مدرن امنیت از مردم سلب می‌شود و حقوق انسان‌ها ضایع شده و بد‌ترین جنایت‌ها به دست جاهلان صورت می‌گیرد. 

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: جاهلیت امروز از دانش، رسانه و امپراطوری رسانه، فناوری اطلاعات برخوردار است.

وی نجات انسانها را در پرتو بعثت دانست و افزود: امروز بیش از هر زمانی جامعه بشری نیاز به بعثت دارد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه استکبار نجات خود را در از بین بردن اسلام و اختلاف انداختن بین مسلمانان می داند، گفت: آنها فهمیده اند که مردم مسلمان عالم هویت خود را بازیافته اند و می خواهند مسلمان زندگی کنند.

وحدت راهبرد جامعه اسلامی است

 وی اضافه کرد: بیداری اسلام در پرتو بعثت اتفاق می افتد و راهبرد امروز اسلام وحدت است.

وی با اشاره به اینکه استکبار تنها مانع برای رسیدن به اهدافش را اسلام می داند، گفت: در این راستا به دنبال این هستند تا پیشرفت اسلامیت را در بلاد اسلامی متوقف کنند.

 وی یکی دیگر از راهبردهای دشمن برای ضربه زدن به اسلام را ایجاد گروه های تکفیری و انداختن آنها به جان مسلمانان دانست و افزود: این گروه ها ساخته دست استکبار است تا چهره خشن از اسلام ارائه دهند.

دادستان کل کشور اهانت به جان جانان عالم هستی را از دیگر راهبردهای دشمن برای متوقف کردن جریان اسلامیت ذکر کرد و افزود: اهانت به پیامبر(ص) اهانت به انسان و انسانیت است.

 وی بر تبیین ابعاد بعثت در جامعه تاکید کرد و گفت: معتقدیم هرکس خواسته یا ناخواسته ، بداند یا نداند سخن از جدایی و تفرقه بزند در جهت دشمن حرکت کرده است.

رئیسی با بیان اینکه حرکت های جدیدی که در جامعه اسلامی شاهد هستیم برای اختلاف افکنی بین مسلمانان است، گفت: کدام پیامبر و قرآن اجازه می دهد مردمی بی دفاع به خاک و خون کشیده شوند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز جاهلیت مدرن یک امتداد راهبردی دارد، گفت: آل سعود امتداد راهبرد استکبار در منطقه است.

 وی اضافه کرد: آل سعود باید به تاریخ و خدای کعبه جواب دهد که با چه مجوزی مردم بی گناه یمن را به خاک و خون می کشد.

حجت الاسلام رئیسی بیان داشت: امید است در پرتو بعثت دلها نزدیک تر و زبان ها نزدیکتر و همزبان باشیم.

 وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به نسبت جمعیت پایین ترین نرخ جرم را در کشور دارد، گفت: این در پرتو فرهنگ مردم و وابستگی آنها به دین است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از تلاش های مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی در ایجاد امنیت در این استان مرزی گفت: سهم دین مداری مردم در برقراری این امنیت بسیار بالا است و باید این را حفظ کنیم.