دل بستن به رفع تحریم‌ها نگاه نادرستی است/ در میز مذاکره باید بر ارزش‌ها پافشاری کنیم

دل بستن به رفع تحریم‌ها نگاه نادرستی است/ در میز مذاکره باید بر ارزش‌ها پافشاری کنیم

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه دل بستن به رفع تحریم‌ها و تصور حل مشکلات مردم از این طریق یک نگاه نادرست است، گفت: ما در میز مذاکره باید بر رفع تحریم‌ها تأکید کنیم.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در همایش جشن میلاد کوثر که صبح امروز پنجشنبه 28 فروردین از سوی واحد خواهران استان تهران برگزار شد، با بیان اینکه در امت چند عنصر وجود دارد،‌ عنصر اول را حرکت دانست و افزود: دومین عنصر امت هدف‌داری و مقصد داشتن است یعنی امت رها نبوده و علی‌الدوام در حال شدن در مسیر حق است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه امت هیچ گاه در جا نمی‌زند و متوقف نیست، تصریح کرد: سومین عنصر امت، امامت و مقتدای امت است که می‌خواهد امت را به نقطه رفیع برساند و مقتضای این امر این است که در رأس امت حاکمیت و ولایت قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه حضرت امام (ره) ولایت فقیه را همان حکومت رسول‌الله می‌دانست، خاطرنشان کرد: اولین شاخصه نظام دینی حضور امام یا جانشین آن یعنی ولی فقیه جامع‌الشرایط است که به نیابت از امام عصر حضور دارد.

رئیسی تصریح کرد: تمام لایه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و روابط جامعه در چنین اجتماعی بر اساس آموزه‌های دینی تنظیم می‌شود و از این رو دومین شاخصه جامعه مبتنی بر دین است.

دادستان کل کشور اظهار داشت: ممکن است در یک جامعه مبتنی بر دین احزاب و گروه‌های مختلفی حضور داشته باشند اما سمت و سوی همگان باید اصل نظام اسلامی باشد و تلاش کنند که جامعه را به نقطه رفیعی در مسیر الهی برسانند.

وی با تأکید بر اینکه گفتمان امامت و ولایت در جامعه دینی ثابت است، به یکسان بودن گفتمان ائمه در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: نظام اسلامی ما با پرچم‌داری امام و حضور مردم برپا شد و دشمن در 10 ساله اول تلاش کرد که این نظام تأسیس نشود.

وی با اشاره به تلاش دشمن در دهه دوم انقلاب برای عدم تثبیت نظام اسلامی یادآور شد: دشمن در دهه سوم انقلاب تلاش کرد که پیام چگونه زیستن به سایر ملل مسلمان توسعه پیدا نکند اما ملت‌های مسلمان عالم به برکت این انقلاب بیدار شده و می‌خواهند مسلمان زندگی کنند.

رئیسی با بیان اینکه بیداری ملل مسلمان با حیله‌هایی که در کشورهایی همچون مصر می‌گذرد از بین نمی‌رود، ادامه داد: این گفتمان که می‌خواهد امروز بر یک اصول و مبانی پافشاری کند زندگی بر اساس قانون خداست و این گفتمان بر اساس پیوند معنویت و سیاست است.

عضو جامعه روحانیت مبارز به مختصات چنین گفتمانی اشاره کرد و اظهار داشت: در این گفتمان اقتصاد مقاومتی به جای اقتصاد وابسته و دشمن‌شناسی دشمن‌ستیزی در راه هدف به جای وادادگی مطرح است.

وی گفت:‌ آنچه که از مدنیت در این گفتمان وجود دارد مدنیت مبتنی بر دین است.

رئیسی با اشاره به جاهلیت مدرن در دنیای امروز یادآور شد: معتبرترین مفسر خط امام (ره) مقام معظم رهبری است و سنگ زیربنای اندیشه امام نیز این جمله بود که فرمودند عالم در محضر خداست.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به تأکیدات حضرت امام بر ولایت فقیه، دشمن‌شناسی و کینه داشتن نسبت به استکبار خاطرنشان کرد: نظر مردم نه امری تشریفاتی که کاملا واقعی است و ما امروز این را در سیره رهبری هم می‌بینیم. از این رو امروز تأکید بر گفتمان ولایت به عنوان گفتمان غالب در همه لایه‌های اجتماعی است.

وی در ادامه تحریم را برای دشمنان یک راهبرد ارزیابی کرد و افزود: آنها به غلط تصور می‌کنند که تحریم‌ها بر ملت ایران مؤثر است و تحریم ما را به میز مذاکره کشانده لذا می‌بینیم که به سهولت برای رفع تحریم آمادگی ندارند اما باید گفت‌وگو کرد.

رئیسی با تأکید بر اینکه ما در میز مذاکره باید بر ارزش‌ها پافشاری کنیم، گفت: دل بستن به اینکه رفع تحریم مشکلات مردم را حل می‌کند،  نگاه خوش‌بینانه و نادرستی است، در واقع آنچه ملت را نجات می‌دهد همان اقتصاد مقاومتی است.

عضو جامعه روحانیت مبارز نجات کشور را در تبعیت از گفتمان ولایت در همه لایه‌های سیاسی و اجتماعی دانست و گفت:‌ چنین نشست‌هایی در راستای وحدت و انسجام جامعه باید تداوم داشته باشد.