نباید به لغو تحریم‌ دلخوش باشیم چاره مشکلات اقتصاد مقاومتی است

نباید به لغو تحریم‌ دلخوش باشیم چاره مشکلات اقتصاد مقاومتی است

نباید به این مسئله دل ببندیم که با لغو شدن تحریم‌ها مشکلات اقتصادی کشور برطرف خواهد شد و چاره مشکل ما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رفتن به سوی اقتصاد مقاومتی است.


حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم دومین جشن میلاد کوثر که صبح روز پنجشنبه برگزار شد گفت: در امت چند عنصر وجود دارد که یک عنصر آن حرکت و دیگری عنصر هدفداری است.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی گفت: امت در لغت به معنی قصد و مقصود داشتن است. امت ایستا نیست، بلکه پویا است و امت هیچ زمانی درجا نمی‌زند و در حال حرکت است.

وی با اشاره به سومین عنصر امت ادامه داد: سومین عنصر امت امام و مقتدای امت است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: مقتدای امت از هر داشته‌‌های امت بهره می‌گیرد و این جایگاه دارای دو شاخصه‌ عمده است یکی آنکه در رأس امت حاکمیت و ولایتی وجود دارد که به امضای شارع مقدس رسیده است.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی افزود: از اولین شاخصه برای نظام دینی آن است که در رأس آن امام یا جانشینی به نیابت از امام عصر باشد.

وی با اشاره به دومین شاخصه جامعه دینی گفت: دومین شاخصه دینی آن است که لایه‌های شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی و روابط در آن براساس دین و آموزه‌های دینی معین گردد.

دادستان کل کشور گفت: در جامعه مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی شما ممکن است احزاب و گروه‌های مختلفی را ببینید اما سمت و سوی همگان باید به سمت و سوی اصل نظام اسلامی باشد یعنی تمام تشکلَ‌های نظام باید در راستای اصل نظام باشد تا بتوانند در امر به معروف و نهی از منکر کمک کنند.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی اظهار داشت: آنچه که در جامعه دینی ثابت است گفتمان امت و ولایت است اگر در تاریخ حیات امامان شیعه نگاه کنید می‌بینید که آنقدر گفتمان در امامان یکسان است که انگار یک نفر بوده‌اند.

وی افزود: جامعه‌ای که مبتنی بر توحید معنویت و اخلاق باشد جامعه‌ای است که باید به نام ولایت رقم بخورد که جامعه ایران اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) تأسیس شده است.

دادستان کل کشور اظهار کرد: در ده سال اول دشمن تلاش کرد اسلام تأسیس نشود که یک مورد آن 8 سال جنگ تحمیلی است و در دهه دوم بسیار تلاش کرد که تصویب نشود و بسیار بر ناکارآمدی نظام دمید اما این نظام تأسیس شد.

دادستان کل کشور گفت: در دهه سوم نیز دشمن تلاش کرد که پیام چگونه زیستن توسعه پیدا نکند، اما به برکت این انقلاب و نظام این ملت بیدار شدند.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی ادامه داد: در گفتمان ولایت زندگی براساس قانون خدا است و پیوند بین معنویت و سیاست است و اقتصاد مقاومتی به جای اقتصاد وابسته، استقلال فرهنگی و ارزش‌های فرهنگی به جای استحاله فرهنگی و دشمن شناسی به جای دشمن ستیزی است.

وی ادامه داد: گفتمان ولایت برای نجات هر دو عالم و سعادت انسان‌ها است و آنچه که در مدنیت در این گفتمان وجود دارد یک جاهلیت و دنیای مدرن است امروز جامعه اسلامی ما در برابر یک جاهلیت مدرن قرار دارد.

دادستان کل کشور گفت: امروز در خط امام راحل می‌بینیم که مفصل‌ترین خط امام تفصیل و تببینش با مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی تصریح کرد: تمامی اخلاص و معانی حقوقی، اجتماعی و اقتصادی امام خمینی (ره) در این جمله است "عالم محضر خدا است."

وی اظهار داشت: امروز تأکید بر تبدیل گفتمان ولایت به گفتمان قالب در همه لایه‌های اجتماعی است و این گفتمان نجات بخشی در همه سطوح است.

دادستان کل کشور گفت: امروز تحریم‌ها برای دشمن یک راهبرد است.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی ادامه داد: از سخنان غربی‌ها برمی‌آید که برای برداشتن تحریم‌ها آمادگی ندارند. اما این به معنی این نیست که نباید مذاکره کرد و باید مذاکرات را ادامه داد.

وی افزود: نباید به این مسئله دل ببندیم که با لغو شدن تحریم‌ها مشکلات اقتصادی کشور برطرف خواهد شد و چاره مشکل ما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رفتن به سوی اقتصاد مقاومتی است.

دادستان کل کشور در پایان خاطر نشان کرد: این گونه نشست‌ها باید به انسجام در جامعه کمک کند و ما باید بتوانیم شرایط ایده آلی را در کشورمان فراهم سازیم.