ولایت و رهبری نعمت و هدیه ای از طرف خداوند است/بالاترین رکن نظام اسلامی بواسطه رای مردم شکل میگیرد

ولایت و رهبری نعمت و هدیه ای از طرف خداوند است/بالاترین رکن نظام اسلامی بواسطه رای مردم شکل میگیرد

دادستان کل کشور در نطق انتخاباتی خود در شهرستان بشرویه گفت :بالاترین رکن نظام اسلامی بواسطه رای مردم شکل میگیرد .

به گزارش پیام بشرویه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه های استانی خود در جمع نمازگزاران شهر بشرویه حضور یافت .

نماینده فعلی مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری و کاندیدای دوره پنجم این مجلس با قدردانی از حضور حماسی مردم استان و شهرستان بشرویه در همایش عظیم و نمونه راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در جمع مردم شهرستان بشرویه اظهار داشت : نظام و حکومت اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری برپایه قوی ترین مولفه های قدرت یعنی رهبری و مردم استوار شد و این افتخار نظام است که در شکل گیری ارکان اصلی این نظام حتی رهبری قدرت رای مردم سرنوشت ساز و تعیین کننده است .

وی با مقایسه حکومت جمهوری اسلامی با سایر حکومت های دنیا هم گفت: در حکومت اسلامی که برمبنای شعار آزادی _دموکراسی وتکریم حقوق مردم بنا شده , هدف مشارکت دادن مردم در سرنوشت خودشان است ، در حالیکه در حکومت های دیگر ، یا انتخابات برگزار نمیشود (مثل کشورهای پادشاهی و موروثی) و یا بصورت حزب و جناحی است و رای مردم فرمایشی است، به همین انگیزه حاکمان حقوق مردم را نادیده گرفته و آنچه در توان دارند به مردمشان ظلم و ستم و یا خیانت می کنند .

دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود به مولود پلید گروه افراطی داعش هم اشاره کرد و گفت : سران استکبار جهانی و عوامل مزدورکه نتوانستند با حیله های نظامی و ترویج فرهنگ بی بند وباری جهان اسلام را منحرف کنند، با سوء استفاده از شعارهای اسلامی همچون "الله اکبر" و خلافت اسلامی و کلمه خلیفه اسلامی و حتی پرچمی با نام "محمد رسوالله" پروژه اسلام هراسی را رقم زدند.

 رئیسی افزود:امروزه توسط گروه جنایتکار و وحشی داعش فجیع ترین اعمال ضد اسلامی و ضد انسانی در کشور های اسلامی و حتی غیر اسلامی انجام می شود و کودکان، زنان و مردم مظلوم و بی دفاع  به خاک و خون کشیده می شوند، در حالیکه از سوی استکبار جهانی و برخی حاکمان مزدور منطقه همچون عربستان و ترکیه حمایت می شوند .

 کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در خراسان جنوبی با انتقاد شدید از مجامع به اصطلاح حقوق بشری هم گفت: اگر این سازمان ها در ابتدای تولد این مولود کثیف داعش سکوت نمی کردند امروزه نه تنها جهان اسلام بلکه سایر کشورهای غیر اسلامی هم گرفتارآتش این جنایت پیشه ها نمی شد .

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی هم اشاره کرد و گفت : پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ,حضرت امام خمینی (ره) بلافاصله دستور دادند تا بوسیله رفراندوم و انتخابات آزاد مردم نوع حکومت را تعیین کنند و نظام جمهوری اسلامی با بالاترین رای مردم شکل گرفت.

وی افزود: بعد از آن به دستور رهبری مجلسی با رای مردم برای تدوین قانون اساسی تشکیل شد که در نهایت قانون اساسی جمهوری اسلامی هم پس از تدوین وتصویب توسط همان مجلسی که نمایندگانش را مردم انتخاب کردند باز هم به رای مردم گذاشته شد و به عنوان یکی از ارکان اساسی نظام پذیرفته شد .

دادستان کل کشور جمهوری اسلامی را نتیجه مشارکت مردم برشمرد و گفت: آنچه که در قانون اساسی با حضور خبرگان و رای مردم محقق شد، جمهوریت و اسلامیت حکومت بود و بر اساس آن برای حفاظت وصیانت و تداوم این حکومت مجلس خبرگان رهبری با رای مردم تشکیل  گردید که فقیهی عادل، دین شناس، مدیر و مدبر برای رهبری این حکومت اسلامی برگزیده می شودکه بازهم بواسطه رای مردم است .

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خاطر نشان کرد:رای به مجلس خبرگان رهبری رای به حکومت و نظام اسلامی است، امروزه نهضت بیداری اسلامی در جهان بواسطه انقلاب اسلامی ایران رقم خورده و در سایر کشورها تاثیر گذار شده است و لازم است این حرکت تداوم داشته باشد , چراکه این نظام و حکومت برای جهان اسلام پیام دارد که همان آزادی و آزادگی و عبودیت در برابر خداوند است .

 وی با بیان اینکه وجود مقام عظمای ولایت و رهبری نعمت و هدیه ای از طرف خداوند است ,اظهار کرد : تشکیل مجلس خبرگان رهبری برای آمادگی در آینده کشور است .

 کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان جنوبی با توجه به اهمیت انتخابات هفتم اسفند گفت : ملت وفادار و غیرتمند ایران اسلامی قطعا همچون حماسه پر شور و نشاط راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در انتخابات هفتم اسفند ماه حضوری با شکوه تر خواهند داشت و به فتنه گران کج اندیش ثابت خواهند کرد که هیچ وقت از نظام اسلامی خود جدا نخواهند شد .

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تعریف شاخصه های نمایندگی مجلس خبرگان هم گفت : اجتهاد، آشنا بودن به مسائل فقهی و دین شناسی و آگاه بودن به مسائل سیاسی و اجتماعی از شاخصه های کاندیدابرای ورود به مجلس خبرگان است  و باید هدف از ورود به این مجلس فقط رضایت خدا و خدمت به دین و اسلام و مردم قدر شناس ایران اسلامی باشد .

وی افزود:برابر وظیفه ای که احساس می کردم باید انجام دهم علی رغم مسئولیت های سنگین قوه قضائیه با این هدف که بتوانم برابر آنچه که خدا مصلحت می داند و مردم عزیز اعتماد کنند به عنوان عضوی کوچک در این مجلس وارد شده و اگر خدا خواست بتوانم با کمک مسئولین عالی رتبه استان در گره گشایی های کلان کشور و خراسان جنوبی خدمتگزار حکومت جمهوری اسلامی و مردم باشم .