خبرنگاران سخن کسی را می‌گویند که صدایش به جایی نمی‌رسد و کسی صحبت‌هایش را نمی‌شنود

خبرنگاران سخن کسی را می‌گویند که صدایش به جایی نمی‌رسد و کسی صحبت‌هایش را نمی‌شنود

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ما همه آنچه که از جانب خبرنگاران منتقل می‌شود را به دید حُسن و خوبی می‌نگریم، گفت: خبرنگاران سخن کسی را می‌گویند که صدایش به جایی نمی‌رسد و کسی صحبت‌هایش را نمی‌شنود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در حاشیه جلسه شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری، با حضور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، از زحمات آنان در پوشش برنامه‌های شانزدهمین سفر استانی شورای عالی قضایی تقدیر و تشکر کرد.

‌آیت الله رئیسی خطاب به خبرنگاران بیان کرد: یک زمانی که ما در آستان قدس رضوی بودیم روزنامه قدس را داشتیم. یک روز من به مسئول این روزنامه گفتم شما حرف های من را خوب در روزنامه می‌زنید اما حرف‌های مردم را ندیده‌ام که بزنید. از فردا کنار حرف‌های من بخشی را با عنوان «مردم و قدس» کار کنید و حرف‌های مردم به ما را هرچه که هست‌، در این بخش بنویسید و ایشان هم این کار را کرد.

‌‌رئیس قوه قضاییه افزود: وظیفه شما خبرنگاران سنگین است چرا که نقش بسیار مهمی در ایجاد پل ارتباطی میان مردم و‌ مسئولان دارید. شما خبرنگاران باید به شکلی خوب، باصداقت و به نحو کامل، سخن را به سمع مسئولان برسانید و یقین بدانید که آنها هم این سخنان را می‌بینند و می‌شنوند و پیگیری می‌کنند.

‌‌آیت الله رئیسی با بیان اینکه ممکن است با یک بار نوشتن از یک‌ مشکل و‌ مسئله، مشکل حل نشود اما شما خبرنگاران نباید از این موضوع ناامید شوید و باید همچنان به پیگیری‌هایتان ادامه دهید، عنوان کرد: بنای شما این باشد که یک گوینده و نویسنده و تصویرگر صادق به مسئولان باشید.

‌‌رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه خبرنگاران باید یقین داشته باشند که با هر نوشته خود، اجر و‌ ثواب الهی را نصیب خود می‌کنند، گفت: این ثواب و اجر الهی به دلیل آن است که خبرنگاران سخن کسی را می‌گویند که صدایش به جایی نمی‌رسد و کسی صحبت‌هایش را نمی‌شنود.

‌‌آیت الله رئیسی افزود: بنده خیلی اوقات مطلب خاصی را که در روزنامه‌ای می‌بینم علامت می‌زنم و سریع به دفترم می‌گویم آن موضوع را پیگیری کنند.

‌‌رئیس قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید در جریان باشند که بعضی از موارد در دستگاه قضایی اقدامی و بعضی از موارد اعلامی است؛ مثلا پرونده در حال رسیدگی و تحقیق را نمی‌شود اعلام کرد اما مواردی را که پرونده به مرحله اعلامی می‌رسد را می‌شود اعلام کرد که اتفاقا این اعلام کردن می‌تواند موجب تنویر افکار عمومی‌ و امیدوار شدن مردم شود.