بی بی سی دوستدار نظام جمهوری اسلامی ایران نیست/ نماینده خبرگان باید کارها و اعمالش به نفع نظام باشد

بی بی سی دوستدار نظام جمهوری اسلامی ایران نیست/ نماینده خبرگان باید کارها و اعمالش به نفع نظام باشد

دادستادن کل کشور با اشاره به اینکه امام(ره) فرمودند که هر وقت اقدامی کردید که دشمن خوشحال شد به آن کار شک کنید، گفت: ما بی بی سی را دوست این نظام نمی‌دانیم...

به گزارش خبرگزاری دانشجو، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شب گذشته در مراسمی که به همت جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی بیرجند در تالار شهید چمران این دانشگاه برگزار شد، گفت: غربی‌ها شعارهای زیبایی مانند آزادی، دموکراسی، حقوق بشر را سر می‌دهند اما از نظر اجرایی می‌بینیم عکس شعارهای خود عمل می‌کنند و جنایات زیادی را در جهان انجام می‌دهند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ده ساله اول انقلاب دهه تاسیس بود زیرا تمام نهادها تاسیس شد و دشمن تلاش زیادی کرد تا تاسیس نشود و در این راستا از هیچ اقدامی از جمله جنگ تحمیلی، فعالیت شخصیتی مانند بنی صدر و نفاق که باعث شهادت رجایی و باهنر شد و مساله نفوذی زیاد دریغ نکردند و افراد زیادی ترور و شهید شدند؛ اما با تمام این‌ها دشمنان موفق نشدند.

رئیسی با بیان اینکه دهه دوم انقلاب دهه تثبیت بود و دشمن تلاش کرد انقلاب تثبیت نشود، ادامه داد: دهه سوم انقلاب دهه توسعه بود، دشمن تلاش کرد این ایمان و اعتقاد راسخ و حقیقت طلبی در همین مرزها بماند؛ اما نشد و بیداری اسلامی در اوایل دهه چهارم شروع شد و تمام مردم دنیا فهمیدند و دشمنان نتوانستند جلوی آن ها بگیرند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما به دنبال این هستند که هر جا خیمه‌ای به اسم اسلام بر پاشده است، آن را نابود کنند، گفت: امام فرمود دشمن گاهی با ده واسطه حرفش را می گوید باید مراقب حیله های دشمنان باشیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه خراسان جنوبی بالاترین رکورد را از جهت شرکت در انتخابات دارد، گفت: امید است مجلس خبرگانی تشکیل شود که مورد تایید مردم و رهبری و امام زمان (عج)باشد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نمایندگان خبرگان باید افرادی خبره باشند که علاوه بر تشخیص عینی، همه جهات را تشخیص بدهد و تحت تاثیر القائات مختلف قرار نگیرد، گفت: یک فرد ممکن است آگاه به مسائل سیاسی و اجتماعی باشد و حتی ممکن است کسی نباشد که امریکا به او گفته باشد برو داخل مجلس؛ اما نتایج کارها و اعمال او به نفع نظام نباشد؛ بنابراین این شخص خبره نیست.

رئیسی با بیان اینکه امام فرمود «شما اگر حرفی زدید و حرکت کردید که دشمن تایید کرد در آن کار تردید کنید» گفت: ما بی بی سی رو دوست این نظام نمی‌دانیم، حتما ما موضعگیری های نظام حاکم بر انگلیس را دوستدار این نظام نمی‌دانیم، ساختار روحانیت ممکن است یک جا چند کاندیدا را نماینده کند و جایی دیگر چند تا دیگر و هیچ اشکالی ندارد چون آزاد است؛ اما اگر دیدیم که بی بی سی دارد برای ما می‌دمد باید تردید کرد؛ زیرا اقدامی که بی بی سی ازش خوشش بیاید در جهتی است که او راضی است، بنابراین اعضای خبرگان دیدیم در این چند مدت نسبت به اقدامات بی بی سی اعلام موضع و مواضع خود را بیان کردند.