دشمنان انقلاب اسلامی همچنان در جهالت غوطه می خورند

دشمنان انقلاب اسلامی همچنان در جهالت غوطه می خورند

دادستان کل کشور با بیان اینکه جاهلیت دیروز تبدیل به جاهلیت مدرن شده است گفت: به رغم پیشرفت اطلاعات و ارتباطات اما دشمنان انقلاب اسلامی همچنان در جهالت غوطه می خورند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی بیان کرد: خداوند متعال تاکنون معجزات متعددی در راستای پیروزی این انقلاب و تداوم آن داشته است که با وجود این همه نشانه های پرودگار در حمایت از انقلاب و نظام اسلامی اما هنوز دشمن به این باور نرسیده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی همواره مورد عنایت پرودگار قرار داشته و از گزند دشمنان مصون مانده است ادامه داد: با وجود شکست دشمن در جنگ تحمیلی و خنثی شدن بسیاری از توطئه ها اما هنوز این معجزات نتوانسته چشم نابینای دشمن را بر روی این حقیقت باز کند.

دادستان کل کشور گفت: شکست پی در پی دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی هنوز آنها را به این باور نرسانده که این نهضت دینی از پشتیبانی  خدای متعال برخوردار است و هرگز متوقف نمی شود.

وی در خصوص دلیل این موضوع که چرا دشمنان با وجود این همه معجزه اما ایمان نمی آوردند اظهار کرد: ابوجهل نیز هرچه از پیامبر (ص) معجزه می‌دید ایمان نمی‌آورد زیرا قلب او مریض بود و حق را می‌دید اما نمی توانست به اسلام ایمان و گرایش پیدا کند.

گرایش به اسلام در بین جوان غربی افزایش یافته است

دادستان کل کشورهمچنین با بیان اینکه در حال حاضر حقانیت جمهوری اسلامی ایران برای بسیاری از مردم سراسرجهان آشکار و نمایان شده است بیان کرد: از همین رو گرایش به معنویت به ویژه گرایش به دین اسلام در بین جوانان غربی افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به جوانان غربی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام خود از جوانان دارای فطرت بیدار خواستند تا اسلام و قرآن و پیامبر را به درستی بشناسند.

وی افزود: ایشان در پیام خود یادآور شدند که نباید اسلام را از روی تروریست های داعش شناخت زیرا آنها دست نشانده استکبار هستند.

وی با اشاره به اینکه دعوت مقام معظم رهبری دعوت انبیایی بود یادآور شد: ایشان از جوانان غربی خواستند تا درباره اسلام تحقیق کنند و حقیقت اسلام را با عقل و معرفت خویش درک کنند.

هدایت تمام هستی به سوی حق است

دادستان کل کشور با بیان اینکه تمامی تحولات برای انسان در پرتو بندگی اتفاق می‌افتد بیان کرد: جایگاه خلافت انسان به میزان عملی است که در راه خداوند انجام دهد.

وی با بیان اینکه نزدیک شدن انسان به جایگاه ربانی موجب تحول می شود ادامه داد: انقلاب اسلامی برخاسته از متن دین و ارزش‌های دینی است و امام راحل نیز بنده عبد صالح خداوند بود و ایشان با همین هدف پرچم انقلاب را برافراشتند تا مردم با دین و ارزش‌های دینی زندگی کنند.

حجت الاسلام رئیسی افزود: تحول در زندگی فرد زمانی اتفاق می افتد که انسان به جایگاه رفیع پروردگار نزدیک شود و لذا هدف اصلی انقلاب اسلامی نیز همراه سازی زندگی مردم با ارزش های اسلامی بود.

وی از عقل و وحی به عنوان دو حجت برای هدایت تکوینی انسان بر روی زمین  نام برد و گفت: نبود هر یک از این دو حجت نظام هستی را بر هم می زند.

وی اظهار کرد: درایت دیگر بشریت، هدایت پاداشی است که اگر انسان در مسیر حق قرار گیرد و به اصول پایبند باشد پاداش ویژه دریافت خواهد کرد که این پاداش ویژه خواص و انسان هایی است که دعوت حق را لبیک می گویند.

رئیسی افزود: باید از امام رضا(ع) بخواهیم که به ما حیات طیبه بدهد زیرا زیارت در زندگی انسان یک کلاس درس و تحول در زندگی است.

وی از برقراری حق به عنوان قرار واقعی عالم هستی یاد کرد و گفت: عالم و منظومه هستی بر مدار حق قرار داده شده است و لذا باطل در این راستا به هیچ وجه قرار و استقراری ندارد.

وی گفت: نظام هستی بر پایه حق قرار داده شده و هدایت تمام هستی به طرف حق است.