معامله قرن می‌خواهد کاری کند که همه هزینه‌ها را فلسطینی‌ها بدهند و مسئله‌ای به نام فلسطین و مقاومت برای همیشه از سر اسرائیل برداشته شود

آیت الله رئیسی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند؛

معامله قرن می‌خواهد کاری کند که همه هزینه‌ها را فلسطینی‌ها بدهند و مسئله‌ای به نام فلسطین و مقاومت برای همیشه از سر اسرائیل برداشته شود

رئیس قوه قضاییه گفت: جریان مقاومت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران کاملا رویکرد مجاهدین فلسطینی را عوض کرد و آن‌ها نسبت به این مجاهدت و ایستادگی کاملا با یک راهبرد جدید وارد میدان شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله رئیسی که به بیرجند سفر کرده است، پس از حضور در راهپیمایی روز قدس در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند، اظهار کرد: روز قدس در آخر ماه مبارک رمضان با ابتکار امام بزرگوار عظیم الشأن، به عنوان مهمترین دغدغه همه مسلمانان در عالم و همه دلدادگان به دین و ارزش‌های الهی شناخته می‌شود تا همه گرایش‌ها و همه بینش‌ها در همه اقالیم، روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان بزرگترین دغدغه جهان اسلام را که آزادی قدس و آزادی فلسطین شریف است، فریاد کنند.

وی در ادامه به بیان فضیلت‌های ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: خداوند در این ماه می‌خواهد با مقام ربانی‌اش از بندگانش پذیرایی کند؛ یعنی با قیام، صیام، نزول قرآن و ارتباط با وحی این انسان از آلودگی‌ها پاک شود و به جلوه اسما حسنی تبدیل شود.

آیت الله رئیسی از جلوه‌های مهم ماه مبارک رمضان را موضوع دگرخواهی و توجه به دیگران در پرتو خداخواهی دانست و ادامه داد: در پرتو خدا خواهی و عبودیت پروردگار، توجه به دیگران یک اصل اساسی است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه پایان ماه رمضان با زکات فطره است، بیان داشت: زکات فطره جلوه توجه به دیگران است، یعنی انسان سالک باید از اموالش بردارد و گره از کار دیگران بگشاید.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: امروز در خیابان‌های بیرجند و خراسان جنوبی و کشور اسلامی‌مان و در جهان اسلام و در همه جهان، بنابر گزارش‌هایی که داریم، آزادمردان و آزادزنان فریاد آزادی قدس شریف را سر داده‌اند.

رئیس قوه قضاییه خطاب به مردم ولایتمدار و متدین و سختکوش استان خراسان جنوبی به ویژه جوانان تصریح کرد: شما با زبان روزه به خیابان‌ها آمدید و زیر تابش آفتاب فریاد آزادی قدس را به عنوان مهمترین موضوع و دغدغه و مهمترین مسئله جهان اسلام سر دادید.

آیت الله رئیسی با تاکید براینکه همچنان موضوع فلسطین و قدس شریف موضوع اول جهان اسلام است، افزود: این موضوع، موضوع مهمی است که صف ما را از صف مستکبران و تسلیم شدگان و خودباختگان در مقابل زورمداران و فرهنگ غربی جدا می‌کند.

وی اظهار کرد: موضوع فلسطین مسئله اول جهان اسلام از روز اولی است که انقلاب اسلامی توسط امام اعلام شده و همواره هست و خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: از زمانی که حکومت غاصب اسرائیل بر سرزمین‌های فلسطین، متجاوزانه و ظالمانه تسلط پیدا کرده ۷۰ سال می‌گذرد و هیچ زمان مردم فلسطین، لبنان، کرانه باختری و جای جای فلسطین با این تجاوز، ظلم و ستم کنار نیامدند؛ اما جریان صهیونیستی به کمک آمریکایی‌ها و مستکبران عالم ۷۰ سال است تلاش می‌کنند که این حکومت غاصب را قانونی جلوه دهند؛ اما نتوانستند.

وی تصریح کرد: مردم فلسطین از ابتدا جنگیدند؛ شهید دادند؛ فرزندانشان کشته شد؛ خانه‌ها بر سرشان خراب شد؛ زمین‌های کشاورزی شان را از دست دادند؛ زندگی هایشان ویران شد؛ بیش از ۶ میلیون فلسطینی آواره کشور‌های همجوار شدند؛ ولی مبارزه را رها نکردند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: مردم فلسطین در طول این مبارزه سازمان‌های آزادی‌بخش تشکیل دادند و این سازمان‌ها تلاش کردند، لیکن آنچه اتفاق افتاد در این ۴۰ ساله یک اتفاق جدید بود.

وی با تاکید براینکه هیچ زمان مبارزه در فلسطین علیرغم تلاش مستکبرین کمرنگ و بی رنگ نشده است، اظهار کرد: جریان مقاومت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران کاملا رویکرد مجاهدین فلسطینی را عوض کرد و آن‌ها نسبت به این مجاهدت و ایستادگی کاملا با یک راهبرد جدید وارد میدان شدند.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب، مردم فلسطین نگاه‌شان به سازمان‌های آزادیبخش، میز‌های مذاکره و قرارد‌اد‌های شرم الشیخ، اسلو و کمپ دیوید بود؛ اما بعد از انقلاب اسلامی نگاه‌ها متفاوت شد.

آیت‌الله رئیسی در تبیین این موضوع تصریح کرد: امام بزرگوار ما و ملت غیور ایران، در جریان مبارزه با طاغوت، راهبرد ایستادگی و مقاومت را به همه جهان و به همه مبارزان و مجاهدان آموختند.

وی با اشاره به دو شرط اساسی برای پیروزی، گفت: آموختند که امروز برای پیروزی دو شرط اساسی وجود دارد و بنابر آموخته‌های معلم بزرگوار انقلاب اسلامی، امام بزرگوارمان اتکال به خدا و اعتماد به نفس دو اصل اساسی است که می‌تواند مجاهدین را به پیروزی نهایی برساند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: نیرو‌های حزب‌الله جنوب لبنان به عنوان اولین تشکل، جریان حزب‌الله را راه انداختند آن زمان عده‌ای می‌پرسیدند آیا می‌شود با اسرائیلِ مدعی از نیل تا فرات مبارزه کرد؟ اما جریان متشکل دلداده به خدای حزب‌الله حرکت کرد و با اتکال به خدا و اعتماد به نفس کاری کرد که به عنوان اولین بار همه ناباورانه از رادیو شنیدند اسرائیل از جنوب لبنان عقب نشینی کرد. اسرائیل و عقب نشینی؟ بلکه ممکن است و شد. باش تا صبح دولتش بدمد.

‎وی بیان داشت: زمان گذشت، تا وقتی که جریان جنگ ۳۳ روزه پیش آمد و نیروی توانمند حزب الله در مقابل اسرائیلی‌ها با نداشتن نیروی هوایی، نیروی دریایی و نیروی زمینیِ مکانیزه به سبک ارتش‌های بزرگ جهان و با یک اراده مصمم و فقط با موشک آنچنان خوش درخشید که توانست کاری کند که اسرائیل بعد از این همه ادعا‌ها کاملا در مقابل اراده پولادین حزب الله مستأصل و تسلیم شود و رسما اعلام کند که آمادگی اداره نبرد را دیگر ندارد.

‎آیت الله رئیسی با بیان اینکه جریان فلسطینی از این جریان حزب‌الله، ایستادگی و مقاومت را آموخت، خاطرنشان کرد: انتفاضه اول آغاز شد؛ جنگ سنگ و به دنبال آن انتفاضه دوم و انتفاضه سوم صورت گرفت و امروز شما می‌بینید رژیم صهیونیستی فکر کرد فقط با لبنان نمی‌تواند بجنگد؛ ولی غافل از اینکه فلسطینی‌ها هم روحیه مجاهدت، روحیه ایستادگی و مقاومت و اتکال به خدا و اعتماد به نفس را پیدا کردند و امروز دیگر نگاه‌شان به میز‌های مذاکره و سازمان‌های آزادیبخش نیست و در سرزمین فلسطین آنچه تعیین کننده است، مجاهدان درمیدان هستند و آن‌ها تعیین تکلیف می‌کنند که چه باید بکنند.

‎وی با بیان اینکه امروز ابتکار عمل در دست ساکنان غزه است، خاطرنشان کرد: شروع انتفاضه با سنگ بود؛ اما امروز ادامه آن با موشک‌هایی است که بر سر اسرائیل فرود می‌آید.

‎رئیس قوه قضاییه از علما، فرهیختگان، صاحبان اندیشه و قلم و چهره‌های فرهنگی استان خراسان جنوبی خواست برای جوان‌ها و نوجوان‌ها تاریخ فلسطین و عبرت‌های تاریخی را بگویند.

‎وی گفت: صهیونیست‌ها همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، انور سادات، رئیس جمهور مصر را بعد از جنگ شش پای میز مذاکره نشاندند و او اولین قرارداد ننگین را امضا کرد؛ به حساب اینکه قرار است مستکبرین حقوق فلسطینی‌ها را به رسمیت بشمارند؛ ولی آیا این حقوق داده شد؟

‎آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: بعد از آن، قرارداد‌هایی نظیر قرارداد اسلو امضا شد. در قرارداد اسلو همه سازمان‌های آزادیبخش را نشاندند و در این قرارداد تعهداتی را اسرائیلی‌ها و تعهداتی را هم فلسطینی‌ها کردند.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: به موجب این قرارداد بعد از مدتی فلسطینی‌ها به تعهدات‌شان عمل کردند که تعهدات‌شان شامل خلع سلاح مجاهدین و تشکیل یک سازمان به عنوان حکومت خود مختار بود که در واقع این حکومتِ بظاهر خودمختار شروع کرد مجاهدان اسلامی را یکی پس از دیگری دستگیر کردن و زندان انداختن. هر چه در این قرارداد به عنوان تعهدات اسرائیل آمده بود انجام نشد و آنچه که بعنوان تعهدات فلسطینی‌ها بود، انجام شد.

وی تصریح کرد: همه این‌ها که انجام شد، چند سالی گذشت و نتانیاهو بر سر کار آمد و گفت: این قرارداد را چه کسی بسته گفتند روسای قبل از تو. او گفت: بیخود بسته‌اند و قرار داد را پاره کرد و نتیجه این قرارداد آن شد که فلسطین همچنان بی‌بهره از کشور مستقل و بی بهره از نیروی مسلح باشد و فلسطینی‌ها آواره کشور‌ها باشند و همچنان زمین‌هایشان را بگیرند؛ خانه‌هاشان را خراب کنند؛ کودکانشان را بکشند و زنان را اسیر کنند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: این یک عبرت است و ببینید که مستکبرین در این قرارداد‌ها چه دارند می‌کنند؟ قرارداد اسلو جلوی چشم فلسطینی‌ها و جلوی چشم جهان است؛ آیا این‌ها به قراردادهایشان وفادار هستند؟

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: چقدر رهبری حکیم ما فرمودند: به این‌ها اعتماد ندارم؛ ولی بعضی‌ها گوش نکردند تا تجربه کردند و فهمیدند مقام معظم رهبری درست می‌گفتند.

وی افزود: قرآن می‌فرماید "إِنَّهُم لا أَیمانَ لَهُم" یعنی پیشوایان کفر، میثاق شکن هستند و به تعهداتشان وفادار نیستند و این سخن قرآن است. رهبری حکیم و فرزانه ما فریاد زدند: من به این‌ها اعتماد ندارم؛ این‌ها می‌آیند امضا می‌کنند؛ اما چند سال بعد یک رئیس جمهور دیگر در آمریکا می‌آید و آن رئیس جمهور نادان و بی‌خرد می‌گوید چه کسی گفته که این قرارداد امضا شود؟

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه تاریخ تکرار می‌شود، افزود: این کار در قرارداد اسلو اتفاق افتاد و ما دیدیم تجربه‌اش در برجام هم تکرار شد. یعنی یک رئیس جمهور قرارداد را امضا کرد و یکی دیگر بعد از او گفت: بیخود امضا کرده. گفتند ایران به تعهداتش عمل کرده؛ گفت: مهم نیست و با وجود اینکه متعهد بود تحریم‌ها را بردارد، اما تحریم‌ها ادامه پیدا کرد و شدیدتر شد.

وی ادامه داد: این‌ها همه درس و عبرت است و اگر از این عبرت‌ها بدرستی آگاه باشیم، می‌دانیم مسئله معامله قرن چه وضعیتی دارد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: معامله قرن می‌خواهد کاری بکند که همه هزینه‌ها را فلسطینی‌ها بدهند و مسئله‌ای به نام فلسطین و فلسطینی و انتفاضه و مجاهدت و ایستادگی و مقاومت برای همیشه از سر اسرائیل برداشته شود.

آیت الله رئیسی با شفاف سازی در رابطه با روشی که برای پیاده سازی طرح معامله قرن به کار گرفته شده، افزود: می‌خواهند در صحرای سینای مصر با پول سعودی‌ها و اماراتی‌ها برای فلسطینی‌ها خانه بسازند و در مورد آن دسته از آوارگان فلسطینی که الان در چند کشور از جمله سوریه، کرانه باختری و اردن هستند، به آن کشور‌ها فشار بیاورند که به آن‌ها تابعیت بدهند تا دیگر هوای بازگشت به سرزمین فلسطین را نداشته باشند.

رئیس قوه قضاییه گفت: طرح این است که می‌خواهند به این شش میلیون و هفت میلیون آواره که امروز وجود دارد، تابعیت آن کشور‌ها را بدهند؛ یعنی تابعیت سوری و اردنی بدهند و این‌ها با یک تعداد اندکی بمانند و آن تعداد را هم در صحرای سینا با پول سعودی‌ها ساکن شوند و این می‌شود معامله قرن که برای همیشه موضوع فلسطین و فلسطینی را تمام کنند؛ ولی آیا این موضوع با این ترفند‌ها تمام می‌شود؟

وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، قبل از صدور پیام امام راحل (ره) درباره قدس شریف، قبل از انتفاضه، قبل از اینکه غزه‌ای‌ها خود دست بکار ساخت موشک شوند، از این حرف‌ها می‌شد زد؛ اما الان هفته‌ای در فلسطین و غزه نمی‌گذرد که تظاهراتی برگزار نشود و شهید ندهند و تا امروز ۴۰۰ شهید دادند تا نشان دهند معامله قرن به مقاومت قرن تبدیل خواهد شد.

آیت الله رئیسی بیان داشت: در معامله قرن آمریکایی‌ها می‌خواستند چند کار را انجام دهند: اول اینکه پایتخت را از تلاویو به بیت‌المقدس بیاورند. دوم اینکه در منطقه یک جنگ راه انداختند و داعش و القاعده را به عنوان جنگ داخلی و جریان تکفیری به جان مسلمانان انداختند تا قتل و خون‌ریزی و غارت بکنند و آن‌ها نیز جنایات بسیاری کردند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: اول خیلی‌ها داعشی‌ها را درست نمی‌شناختند؛ ولی رهبری حکیم و فرزانه ما خوب شناختند و خوب دیده بانی کردند و فرمودند: این جنس، جنس اسرائیلی‌هاست و این کار، کار صهیونیست‌هاست و درست است پرچم لا اله الا الله دارند، اما نوع کارشان به یک مسلمان شبیه نیست. مسلمان بدن مسلمان را مثله می‌کند؟ این جنایات را نسبت به کودکان و زنان و نوجوانان مرتکب می‌شود؟ لذا این کار، کار اسرائیلی‌هاست.

وی ادامه داد: بعد خود اسرائیلی‌ها اعتراف کردند و گفتند داعش را ما ساختیم و وزیر خارجه آمریکا بعد از مدتی رسما اعتراف کرد و گفت: القاعده و داعش ساخته ماست؛ ولی رهبر حکیم و فرزانه ما همان موقع گفتند این جنس، جنس اسرائیلی است.

آیت الله رئیسی افزود: آن‌ها داعشی‌ها و القاعده‌ای‌ها را ساختند و به جان مردم منطقه انداختند و جریان‌های فکری وحدت‌شکن را در بین مسلمان فراوان تاسیس کردند و در رسانه‌های خودشان به آن‌ها پول دادند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: ببینید که ماهواره‌ها و جریان رسانه‌ای را که دشمن دارد. امپراطوری رسانه‌ای غرب امروز دارد بر طبل وحدت شکنی و افتراق با سردمداری انگلیس در جوامع اسلامی می‌کوبد.

وی تصریح کرد: در جنگ اقتصادی خواستند، ایران اسلامی درگیر مسئله داخلی شود و مشکلات اقتصادی برای کشور ایجاد کردند. در بیرون، نظام‌های سست عنصر خودباخته را از آن خود کردند و ظلم بر ملت‌ها را فزونی دادند. چه در کشور حجاز توسط آل سعود، چه در کشور بحرین توسط آل خلیفه و چه در جای جای دیگر؛ اما با همه این اقدامات تجاوزکارانه آیا موفق شدند؟

آیت الله رئیسی افزود: امروز اگر بخواهیم شرایط ما و آمریکایی‌ها را در منطقه ببیینم که ما کجا هستیم و آمریکایی‌ها کجا، بهترین تعبیر را در این مورد مقام معظم رهبری کردند و فرمودند: آمریکایی‌ها و مستکبرین خواستند و نتوانستند؛ اما ما خواستیم و توانستیم.

رئیس قوه قضاییه خطاب به ملت بزرگ و غیرتمند ایران اسلامی گفت: جریان جنگ غربی-عربی- عبری که امروز دارد خودنمایی می‌کند، جریان پیچیده‌ای است؛ اما به برکت انقلاب اسلامی و آموزه‌های امام بزرگوار و رهبری معظم انقلاب اسلامی و فرهیختگان، امروز نه فقط ملت ما بلکه ملت‌های عالم هشیار و بیدار شده‌اند و شرایط را می‌شناسند و وضعیت را می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کاملا روشن است که امروز مستکبرین در چه نیتی هستند و چه امری را دنبال می‌کنند. اگر امروز آزادی قدس را فریاد می‌زنیم، یقین می‌دانیم با همه وجود این یک شعار نیست؛ بلکه یک آرمان مقدس است که تحقق آن طبق آیات نورانی قرآن و روایات حتمی و قطعی خواهد بود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: هیچ تردید به دل راه نمی‌دهیم؛ چراکه فرمود: "حق، مدار واقعی عالم هستی است". باطل جریان دارد، اما پایداری ندارد و قرار واقعی عالم هستی و هاضمه عالم بر حق است و هاضمه هستی باطل نمی‌پذیرد.

رئیس قوه قضاییه افزود: قرآن فرموده که آینده از آن صالحان است و اعتقاد و باور ما این است و نوید‌هایی که در این چهل ساله داریم، مبین همین وعده الهی است.

وی تصریح کرد: اسرائیلی‌ها مدعی گنبد آهنین بودند؛ اما آنچنان موشک‌ها بر سرشان فرود آمد که فهمیدند این گنبد آهنین، گنبدی نیست که بتواند از آن‌ها مراقبت و صیانت کند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه امروز اسرائیل بیش از همه زمان‌ها مستاصل است، گفت: جریان مهاجرت از کشور‌های دیگر به اسرائیل معکوس شده است؛ یعنی الان ساکنان اسرائیل از این کشور به کشور‌های خودشان برمی‌گردند. ثبات و امنیت در اسرائیل مطلقا وجود ندارد و صهیونیست‌ها از خروش مردم فلسطین و غزه و لبنان امان ندارند.

رئیس قوه قضاییه با طرح این سئوال که ادامه راه را چه کنیم، تصریح کرد: ادامه راه نه عقبگرد است، نه توقف در اینجایی که ایستاده‌ایم و نه تسلیم شدن است و تنها راه پیش روی مردم لبنان و فلسطین و غزه، مقاومت است و مقاومت است و مقاومت.

وی اظهار کرد: عبرت‌های تاریخی به ما می‌آموزد در این جنگ اقتصادی، سیاسی، روانی و جنگی که دشمن علیه ما بر پا کرده، آنچه که پیش روی ماست، آن چیزی است که چهل است ملت مقاوم به آن عمل کرده است و شهدای عالیقدر این راه را خوب شناختند و عمل کردند و امروز وظیفه ما در این موضوع نه تسلیم است، نه عقب گرد و نه ایستایی و توقف؛ بلکه پیشروی به سوی اهداف بلندمان است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه راه پیش روی ما مقاومت است، گفت: در این مقاومت باید کسانی که در عرصه کار اقتصادی فعال هستند، تلاش کنند در رونق تولید و کسانی که در عرصه اقتصادی تلاش می‌کنند بدانند هر حرکت اقتصادی آن‌ها قطع وابستگی ما به بیگانگان است و بدانند هر کارگاهی که در کشور راه می‌افتد، در جهت استقلال اقتصادی و رونق تولید در کشور است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: هر زمین کشاورزی که راه می‌افتد و هر قناتی که لایروبی می‌شود و کشاورزان فعال می‌گردند، در جهت قطع وابستگی به دشمن است.

وی بیان داشت: فعالان عرصه‌های اقتصادی در زمینه اقتصاد مقاومتی و رونق تولید تلاش کنند. فعالان اقتصادی در این میدان فعالیت خودشان را مضاعف کنند و دولتمردان با فعالیت‌شان در جامعه امید ایجاد کنند.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: دشمن دنبال ایجاد یاس و ناامیدی است. ما باید با اقدامات‌مان ایجاد امید در جامعه کنیم و امید است که می‌تواند کار را پیش ببرد و امید فقط با سخن نیست؛ بلکه در عرصه عمل و اجراست.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه فعالیت اقتصادی در گرو امنیت اقتصادی و امنیت اقتصادی در گرو مبارزه با فساد است، تصریح کرد: معتقدیم باید با فساد مبارزه کرد و مطلقا اجازه نخواهیم داد در هیچ کجای از این نظام فساد لانه کند.

وی ادامه داد: دولتمردان در همه بخش‌ها تلاش کنند تا بستر‌های فسادزا را از بین ببرند. روزنه‌ها و منافذی را که سودجویان و مال‌پرستان از آن‌ها سوء استفاده می‌کنند، از بین ببرند؛ چون اگر در نظام بانکی و پولی و صادرات و واردات و در نظام مالیاتی و در نظام‌های اقتصادی منافذی وجود داشته باشد، از این منافذ افراد سوءاستفاده‌چی سوءاستفاده می‌کنند و متخلفین تخلف می‌کنند؛ لذا بستر‌های فساد باید از بین برود و دولتمردان در این قضیه فعالیت کنند که بستر‌های فسادزا در همه نظامات اقتصادی از بین برود تا ما هر روز شاهد یک پرونده نباشیم. عزیزان‌مان در مجلس هم فعالیتشان را در این رابطه مضاعف کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال آن است که مردم را مایوس کند و ما باید در همه عرصه‌ها با همه وجود بگوییم "ما می‌توانیم" و ما می‌توانیم نیازمند یک اقدام و عمل جدی در همه حوزه‌هاست و حقیقتا شهدای عالیقدر خراسان جنوبی به میدان رفتند و عملا گفتند که ما می‌توانیم و یقین داریم که به دست توانای شما مردم عزیز و مسئولین هم انشاءالله همین کار دنبال خواهد شد.