مذاکرات باحفظ عزت و اقتدار نظام باشد/ تحریم ها بایدیکباره لغو شود

مذاکرات باحفظ عزت و اقتدار نظام باشد/ تحریم ها بایدیکباره لغو شود

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه میز مذاکره باید باعزت، اقتدار و حفظ ارزشهای نظام و مبتنی بر تاکیدات که رهبری باشد، گفت: مذاکره دو مرحله ای را نمی پذیریم همه تحریم ها باید یکباره لغو شود.

حجت الاسلام و المسلیمن سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در بیرجند اظهارکرد:پیام انقلاب اسلامی ما امروز به گوش مردم عالم رسیده است.

 وی با اشاره  به اینکه انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر یک نظام فکری و اندیشه ای و یک مکتب سیاسی است متفاوت بر آنچه همه انقلاب ها خیزشها دارد، بیان داشت: شاخص های مکتب سیاسی امام (ره) باآنچه در تفکر لیبرال غرب که در عمل به بن بست رسیده متفاوت است.

وی تصریح کرد: آنچه بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی اتفاق افتاد تمدن و مدنیتی است که به نام فقه و خدا با پرچمداری یک فقیه جامع شرایط عادل حاکم شد و تمدن و مدنیت مردم سالاری دینی رقم خورد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شاخص های مکتب امام خمینی(ره) افزود: اولین شاخص مکتب امام(ره) خداخواهی امام و پیروان ایشان بود.

رئیسی با تاکید بر اینکه خداخواهی در مقابل خودخواهی ها و استکبار و استبداد و استعمار بوده است، تصریح کرد:امام (ره) در هم در مقابل استبداد ستم شاهی و  هم استعمارخارجی ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه اوج یک انسان کمال یافته در عبودیت و بندگی او نهفته است؛ ادامه داد: در تحلیل دیدگاه های امام  به این می رسیم که سنگ زیر بنای اندیشه امام خمینی(ره) این بود که عالم در محضر خداست.  

وی با اشاره به اینکه ملت ایران امروز حیات امام را در حیات و جاودانگی انقلاب امام و میراث گرانقدر امام  می داند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز پر تجلی تر و پر فروغ تر از هر زمانی در جهان می درخشد.

دادستان کل کشور با اشاره  پیام اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپائی گفت: رهبری فرمودند"من با مدیران و روسای شما سخن ندارم چون صداقت را ذبح کرده اند  اما روی سخن من با شما جوانان است که فطرت های پاک در وجود شما هست  با خدا، قرآن و پیامبر اسلام آشنا شوید  و اگر کسی با اینها آشنا شد در خانه غیر خدا و پیامبر را نخواهد زد. "

وی با اشاره به دومین محور و شاخص مکتب امام خمینی(ره) عنوان کرد: امام خمینی(ره) مردم را باور داشت نه به عنوان تشریفاتی که در عالم دم از مردم می زنند بلکه با تمام وجود می فرمود "میزان رای ملت است" و در این موضوع در قانون اساسی نهادینه شد که رای مردم تعیین کننده سرنوشت کشور است.

وی با تاکید بر اینکه بعد از گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم هنوز پیام استقلال، آزادی جمهوری اسلامی سر می دهند، تصریح کرد: امام دین را به عنوان کارآمد ترین نظام فکری، فرهنگی و اجرایی و فقه را به عنوان کارآمد ترین نسخه اجرایی برای زندگی مردم باور داشت.

رئیسی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) می خواست کشور بر اساس دین و باورهای دینی استقرار یابد، افزود: دین سعادت دنیا و آخرت را رقم می زند.

پیوند زدن بین معنویت و سیاست شاخص مهم مکتب امام (ره)

وی با بیان اینکه غرب  و مغرب زمین قریب ۴۰۰ سال است با خدا مبارزه می کند و تلاش کرده زندگی بدون خدا را تجربه کند، ادامه داد: محصول این نگاه جنگ جهانی اول و دوم، کلاهک های هسته ای وتجاوزها و بسیاری از ظلم هایی است که بر انسانها روا داشته می شود.

رئیسی با بیان اینکه شاخص مهم  مکتب امام خمینی(ره)  پیوند زدن بین معنویت و سیاست بود، تصریح کرد: باور امام بود که در عرصه تمام معادلات داخلی و خارجی نمی توان خدا و ارتباط با دستورات الهی را کنار گذاشت و همواره بر همه عرصه تاکید بر این بود معنویت در کنار سیاست باشد و سایست بدون توجه بر مبانی دینی نخواهد بود.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب چه در دوران تاسیس، تثبیت، دوران توسعه و چه در این دوران یعنی دهه پیشرفت برای براندازی این انقلاب و ضربه زدن به آن تلاش کرده است.

رئیسی با تاکید بر اینکه دشمنان بسیار تلاش کردند  که پیام انقلاب اسلامی در درون جغرافیای ایران بماند، ادامه داد: آنها تلاش داشتند پیام چگونه زیستن، مستقل بودن، آزاد حرکت کردن، نفی سلطه بی رحم به مردم مسلمان و آزاده دنیا نرسد.

وی با اشاره به اینکه امروز در برابر جهالت مدرن هستیم؛ تصریح کرد: برکت خون شهیدان در مقابله جاهلیت مدرن  می دانیم.

وی با اشاره به مشخصه های جهالیت مدرن بیان کرد: جاهلیت امروز از دانش، رسانه و امپراطوری رسانه، فناوری اطلاعات برخوردار است و فناوری ها را در خدمت سلاح ها مدرن و هسته ای به کار گرفته است.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه  با همه این ویژگی ها خون مطهر شهیدان بیداری وسیعی را در جهان رقم زده است، ادامه داد: امروز مردم مسلمان عالم پیام اینکه ما می خواهیم مسلمان زندگی کنیم را به جهانیان اعلام کرده اند.

وی بیان داشت: امروز رشد معنویت و توجه به معنا در بین جوانان و به ویژه جوانان مغرب زمین فوق العاده بالا است و به ویژه توجه به دین اسلام بسیار گسترش دارد و دلیل مبانی و اصول است.

رئیسی افزود: دشمن تصور کرد با تروریست های استخدامی خود از جمله داعش و القاعده بتواند چهره پیامبر(ص) و اسلام را در افکار مغرب زمین آن طور که خود می خواهد جلوه کند اما بالعکس خواسته آنها انچه امروز جلوه می کند اسلام ناب محمدی است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آنچه در عالم واقع می شود تغییر هندسه جهانی است، که دشمنان نمی خواهند اما این اتفاق می افتد، تصریح کرد: قران کریم جلوه جنگ اراده ها است.

وی افزود: دشمنان اسلام اراده کردند انقلاب اسلامی نماند اما اراده پرودگار است که این نظام هر روز پر جلوه تر در عالم شود.

رئیسی اضافه کرد: ارداه ملت ایران در این عرصه همراه خود سخنی دارد و آن پیام همان شاخص مکتب امام (ره) یعنی استکبارستیزی است.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از امامان و اولیا دین در سیره و سلوک با ظلم و استکبار و استبداد کنار نیامده اند، گفت: گفتمان واحد است و گفتمان توحیدی، مقابله با ظلم و عدالت اجتماعی است.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب آنچه از امام و رهبری شنیده می شود یکی است و همان سخنی که امام (ره) در جماران گفت رهبری بر همان مبانی امروز تاکید دارند.

دادستان کل کشور ادامه داد: این راهپیمایی ولو از یک جهت گرامیداشت همان۲۲ بهمن ۵۷ است، اما ما گامهای بلندی در این ۳۶ سال به برکت خون شهدا برداشته ایم.

گسترش حوزه مقاومت در مقابل استکبار جهانی/ راه برون رفت از مشکلات اقتصاد مقاومتی و اتکای به توان داخلی

وی با بیان اینکه امروز گستردگی حوزه مقاومت در مقابل استکبار جهانی افزایش یافته است، تصریح کرد: امتداد راهبردی انقلاب اسلامی امروز  در یمن و سوره و عراق و در بسیاری از کشورهای اسلامی وجود دارد.

رئیسی عنوان کرد: امتداد انقلاب اسلامی  در بسیاری از بخش های عالم وجود دارد و نگاه  دشمنان به حضور با معنای مردم در صحنه های انقلاب است.

وی با بیان اینکه تا به امروز با اتکال به خدا و اعتماد به نفس مشکلات را حل کردیم، افزود: در مقابل تحریم و تهدیدها ی دشمنان تنها راه برون رفت در پرتو اتکال به خدا و اتکاء به مردم و با اقتصاد مقاومتی و به دست توانای مردم ایران است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت:  به همه دولتمردان عرض می کنم تجربه آنهایی که با امریکا کنار آمدند در منطقه و با کشورهایی که مقاومت کردند را قیاس کنند.

مذاکره با حفظ عزت و اقتدار و ارزشهای نظام باشد

رئیسی با اشاره به اینکه ملت ایران در مقابل تمام ملتها مثال زدنی است، تصریح کرد:آنچه امروز ملت پا فشاری می کند این است که ما از هیچ میز مذاکره ای غیبت نمی کنیم،  ترک نمی کنیم اما میز مذاکره با عزت، اقتدار و حفظ ارزشهای نظام و مبتنی بر اصول اساسی که رهبری به آن پافشاری می کند باید باشد.

رئیسی عنوان کرد: آنچه به استکبار می گویم است ما منطق داریم و قدرت ما منطق ماست اما اگر در مقابل برهان و منطق قوی ما اخاضع نشوید آنجا باید بگویم منطق فقط قدرت و ایستادگی ما خواهد بود.

 وی با بیان اینکه امریکا اول به مصری ها و انور سادات این سخن را داشت در کلیات توافق بعد سر جزئیات توافق خواهیم کرد، گفت: اما مقام معظم رهبری با هوشیاری فرمودند:" ما اگر بخواهیم سخنی و توافقی کنیم کلیات و جزئیات ندارد و همه در یک مرحله است و باید لغو همه تحریم های ظالمانه یکباره باشد".

دادستان کل کشور گفت: تحریم شخص رییس جمهور آمریکا،  تحریم پارلمان، تحریم های نانوشته، تحریم نظامهای بانکی و همه۶ نوع تحریم که نوشته و نا نوشته وجود دارد باید یکبار لغو گردد.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات را دشمنان در فضای مجازی دشمنان بر آن می دمند که چرا انقلاب اسلامی که  پیام استقلال و ازادی و نظام مبتنی بر دین داشت چرا امروز برخی مشکلات را در کشور را شاهد هستیم؟ گفت:هرجا ما مشکل داریم آنجاست که به سخن دین و نسخه مبتنی بر دین و به پیام امام و رهبری در عمل توجه نکرده ایم.

رئیسی با تاکید بر اینکه اگر نسخه نظام اقتصادی را مبتنی بر دین ببینم راهکارهای بسیار ارزشمندی وجود دارد، افزود:  اما اگر نگاه بر دستان غربی ها باشد باید گفت غربی ها تا کنون گره از کدام ملت باز کرده اند؟

وی با تاکید بر اینکه باید حل مشکلات را در دستان توانای دولتمردان و مردم خودمان جستحو کنیم، بیان داشت:یک باز نگاهی به آنجه انجام شده داشته باشیم  وببینیم دراین افق روشن که فرا روی مسئولان وجود دارد و سندی که فراروی؛ رسیدن به این افق در دستان توانای متخصص کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی نهفته است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری  در ادمه عنوان کرد: امروز تهدید، جنگ، حمله از نوع نرمش وجود دارد.

فضای مجازی مدیریت شود

وی بیان کرد:امروز در فضای مجازی باید مراقبت کنیم چرا که اگر مدیریت شود بسیارمنافع دارد و اگر نشود مفاسدی هست که کامیابی ها را تلخ خواهد کرد.

 رئیسی با بیان اینکه باید در مدیریت این فضا سره را از ناسره جداکنیم، عنوان کرد: امروز شبکه های گسترده مجازی به دنبال ایجاد تشویش در دلها با انواع روشها در جهت سست کردن مردم نسبت به  نظام و ارزشهای دینی هستند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه استکبار جهانی با مثلت آمریکا، انگلیس و اسرائیل یک چیز را مقابلش می بیند و آن هم دین و اسلام است، افزود: آنها با اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و قبایل و طوایف، اهانت به مقدسات امت، با ایجاد امپراطوری جدید خبری برای تردید در دلها، تاسیس گروه های تروریستی در کشورهای اسلامی به دنبال بر اندازی این نظام اسلامی است.

رئیسی بیان داشت: دشمن وقتی حساسیت سنجی می کند می بیند که مردم مسلمان عالم در برابر مقدسات شان خروش برداشته  و فریاد یکپارچه سر می دهند به این نتیجه می رسد که این ملت مسلمان اهانت به مقدسات را بر نمی تابد و رمز این موفقیت در در حضور با بصیرت و معنادار ملت مسلمان است.