اقتدار نظام جمهوری اسلامی از مرزها فراتر رفته است

اقتدار نظام جمهوری اسلامی از مرزها فراتر رفته است

دادستان کل کشور شاخصه مهم مکتب سیاسی امام خمینی (ره) را ظلم ستیزی دانست و گفت: امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی از مرزها فراتر رفته و دوست و دشمن، به عزت و سرافرازی نظام جمهوری اسلامی اذعان دارند.

حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رییسی» شب گذشته به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مصلای شهر اندیشه افزود: مکتب سیاسی امام (ره) سه شاخصه داشت که مهمترین آن نگاه توحیدی به عالم بود.


وی گفت: امام در یک جمله کوتاه بیان کرد که عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید.


وی دومین ویژگی مکتب سیاسی امام را مردم باوری دانست و افزود: اگر امام راحل از مردم سخن می گفت صرفا یک شعار نبود، بلکه به مردم اعتقاد داشت و نمود آن در شکل گیری نهادها و خواسته های مردم برجسته است.


دادستان کل کشور گفت: شاخصه سوم مکتب سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی تشکیل نظامی مبتنی بر دین بود، به طوریکه در زندگی اجتماعی و دینی تحول ایجاد کرد.


رییسی مکتب سیاسی امام (ره) را پویا دانست و تصریح کرد: در دیدگاه امام، جامعه بی هدف نیست و همواره در حال حرکت است و ولایت فقیه عمود خیمه نظام جمهوری اسلامی است.


وی ادامه داد: در این مکتب تنها نژاد و قومیت مردم ایران مطرح نیست بلکه احقاق حقوق تمام مردم تحت ظلم و ستم جهان تا گرفتن حقوق خود از زورگویان و ظالمان مورد توجه قرار دارند.


دادستان کل کشور درباره سیاست ظلم ستیزی امام در همه ابعاد آن به ویژه مساله فلسطین نیز گفت: امام راحل فلسطین و قدس را پاره تن اسلام دانستند که مسلمانان نباید نسبت به مظلومیت مردم فلسطین و ظلمی که در حق آنان می شود بی تفاوت باشند.


این مقام قضایی همچنین اظهار کرد: بعد از 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شعارهای ابتدای انقلاب بدون هیچ تغییری هنوز گفته می شود و ارزش های آغاز انقلاب هم چنان پابرجاست.


وی گفت: شعارهای مردم در انقلاب اسلامی سال 57 شعار آزادیخواهان علیه استبداد و حاکمان سر سپرده در جهان بود، امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی از مرزها فراتر رفته و دوست و دشمن، به عزت و سرافرازی نظام جمهوری اسلامی اذعان دارند.


رییسی در بخش دیگر از سخنان خود درباره پیشرفت های نظام اسلامی در حوزه های مختلف گفت: ملت ایران به رغم تهدیدها و تحریم ها در حالی سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب خود را جشن می گیرند که در همه زمینه ها پیشرفت های بزرگی داشته اند.


وی در خصوص توطئه و خصومت همه جانبه دشمنان علیه نظامی اسلامی خاطر نشان کرد: دشمنی استکبار اکنون به تهاجم فرهنگی درفضای مجازی تبدیل شده است، اما به برکت آرمان امام و شهدا، معاندان در همه زمینه ها ناکام خواهند ماند.