حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع عزاداران هیئت فاطمیون مدافعان حرم

حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع عزاداران هیئت فاطمیون مدافعان حرم

تولیت آستان قدس رضوی با حضور در هیئت مدافعان حرم مهمان جمع کثیری از مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد بود.

حجت‌الاسلام ‌و ‌المسلمین سید ‌ابراهیم رئیسی در مراسم ذکر مناقب و مصائب حضرت فاطمه‌زهرا(س) که با حضور خانواده معزز شهدا و ایثارگران و جمعی از رزمندگان فاطمیون مدافع حرم برگزار شد، با اشاره به ابتلائات سخت امامان و انبیا، گفت: از آدم ابوالبشر تا پیامبر خاتم و معصومین علیهم‌السلام همگی به ابتلائات و آزمایش‌های گوناگون و گاه طاقت‌فرسا مبتلا شده‌اند، تا‌جایی‌که وجود مقدس پیغمبر اکرم(ص) فرمودند هیچ پیغمبری مثل من اذیت نشد؛ همچنین امیرالمومنین(ع) و حضرت صدیقه طاهره‌(س).

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین رئیسی با بیان فرازی از کلام امیرالمومنین(ع) به کمیل، گفت: هر قلبی ظرفیتش بیشتر باشد، ثمره‌اش بالاتر است و این ظرفیت فقط در پرتو عبودیت پروردگار متعال به انسان داده می‌شود.

وی افزود: اینکه انسان در مقابل فقر، ثروت، علم، قدرت و مقام ظرفیت داشته باشد، بدین‌معنی است که هیچ‌کدام از این‌ها انسان را از جایگاه عبودیت و بندگی باز ندارد و در همه حال بنده خدا باشد و ویژگی حضرت فاطمه اطهر و سیره طیبه‌شان عبارت از عبودیت و بندگی خداست.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین رئیسی تصریح کرد: شرح‌صدر انسان را درمقابل همه ناملایمات حفظ می‌کند و او را در مسیر عبودیت و بندگی ثابت‌قدم می‌دارد.

وی با اشاره به مدیریت اجرایی حضرت زینب‌کبری‌(س) پس از ظهر عاشورا بیان کرد: شرح‌صدر آن حضرت را نتیجه بردباری و صبر در مقابل ابتلائات الهی دانستند؛ تاجایی‌که آن حضرت فرمود «ما رأیت الا جمیلا».

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امام‌حسین‌(ع) خون قلبش را داد تا از جامعه بشری جهل‌زدایی کند و جامعه به قدرت تحلیل برسد و مردم بفهمند حق چیست و باطل کدام است؟ امام کفر کیست و امام ایمان کدام است؛ انقلاب اسلامی ایران یکی از جلوه های این بیداری است که به‌واسطه خون ابی‌عبدا...‌الحسین(ع) پدیدار گشته است.

وی خطاب به خانواده شهدا افزود: خون‌های مطهر فرزندان شما در عالم جلوه‌ها خواهد کرد و اینکه دشمن در مقابل مقاومت زانو زده است، به برکت همین ایستادگی، توکل بر خدا و اعتماد‌به‌نفس است؛ دشمن قبلا اعتراف کرد که در مقابل حزب‌ا... شکست خورده است و اکنون نیز می‌دانند که باوجود تجهیز گروه‌های تکفیری در سوریه و عراق، در مقابل اراده ناشی از دین‌مداری مردم و اعتقاد به خدا باز هم شکست خورده‌اند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین رئیسی بار دیگر با خطاب قراردادن خانواده معظم شهیدان افزود: دشمن می‌خواهد این خط مقاومت را بشکند، امروز اقتدار و عزت متدینین و خط مقاومت به برکت بیداری اسلامی است و این بیداری محصول ایستادگی و مقاومت و صبر و تحمل است، محصول خون این شهدای عالی قدر ماست که پایشان را جای پای علی‌اکبر امام‌حسین(ع) و قاسم‌بن‌الحسن(ع) گذاشتند. 

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: تمام بیداری‌های ایجادشده در جهان بشریت به برکت عاشورای ابی‌عبدا...‌الحسین(ع) است و این جریان ادامه دارد تا روز محشر که حضرت فاطمه‌اطهر(س) فریاد خون‌خواهی حسین(ع) برآورد؛ پس هرگز خون برادر عزیز ایرانی ما، افغانستانی ما، یمنی ما و عراقی ما که برای دفاع از دین، ارزش‌ها، دفاع از وطن، دفاع از هویت دینی بر زمین ریخته شده است، هدر نخواهد رفت و این خون‌های مطهر جلوه‌ها دارد در ایجاد بیداری و جهل‌زدایی از جامعه بشری و این به برکت همین خون‌های مطهر درحال اتفاق است.