احسن احوال با تمسک به ولایت اهل بیت(ع) محقق می شود

احسن احوال با تمسک به ولایت اهل بیت(ع) محقق می شود

تولیت آستان قدس رضوی در مراسم تحویل سال در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) گفت: احسن احوال انسان با تمسک به ولایت اهل بیت(ع) محقق می شود و علم صائب، عمل صالح و دلدادگی به خدا ، بشر را به قله کمال انسانی می‌رساند. 

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ضمن تبریک حلول سال جدید به زائران مضجع شریف حضرت امام رضا(ع) گفت: نوشدن طبعیت، گردش ایام، تحول نباتات و روئیدن شکوفه ها بر شاخسار درختان نشانه و آیه ای بزرگ از اراده پروردگار متعال و دست توانای حضرت حق است.

وی با اشاره نقش و جایگاه انسان در این برهه زمانی که طبیعت رو به کمال میرود، اظهار داشت: گردش کامل زمین به دور خورشید، سالی را بر عمر انسانها می افزاید و این نیز جای شکرگذاری و خوشحالی دارد که این نعمت و رحمت با قدرت لایزال الهی محقق شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره فراز «حول حالنا الی احسن الحال» در دعای تحویل سال، افزود: آنچه که مهم است تحولی است که انسان با این نوشدن طبیعت و با اراده خود ایجاد می کند و این احسن احوال وقتی به منصه ظهور می رسد که زمین وجود او بر گرداگرد خورشید ولایت بچرخد و به سیره اهل بیت(ع) نزدیکتر شود.

وی با گرامیداشت ایامی که متعلق به ساحت مقدس بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) است، اذعان داشت: احسن حالات انسانی زمانی رقم می خورد که به سیره و سبک زندگی فاطمی و رضوی نزدیک تر شود زیرا آنان در قله عبودیت و بندگی هستند و امروز بهترین حال ها را وجود نازنین امام عصر(عج) دارند.

وی خطاب به زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع) که در لحظات آغازین سال جدید توفیق حضور در بارگاه ملکوتی رضوی را دارند، گفت: زائران عزیزی که در کنار مضجع شریف حضرت ثامن الائمه(ع) سال جدید را آغاز می‌کنند بایستی این تحول را با نزدیک تر شدن به اهل بیت(ع) ایجاد کرده و با سیره امام رضا(ع) بیشتر آشنا شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه برخی از مصادیق سبک زندگی و سیره امام رضا(ع) را برشمرد و اظهار داشت: عبودیت پروردگار، ضدیت با دشمنان دین، دوستی و محبت با دوستان و برادران دینی، مهربانی، کناز گذاشتن کدورت ها و کینه ها، کسب روزی حلال، تلاش، جهاد ، سعی و کوشش برای ساختن یک زندگی سالم و آبادانی کشور و از همه مهتر توجه به دیگران و دگرخواهی در پرتو خداخواهی از مهمترین محورهای سیره رضوی است.

وی گفت: در لحظات توسل به این جایگاه نورانی همانطور که در زیارت جامعه کبیره نیز آمده است بایستی زائر آنچه در دل دارد و قلبش را به اهل بیت(ع) تسلیم کند و در دلش یک دلدار و آن حضرت امام رضا(ع)باشد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مردم دلداده به ساحت اهل بیت(ع)، مهمترین مولفه قدرت در نظام اسلامی هستند و اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون این عشق و ارادت مردم به خاندان عصمت و طهارت است.

وی با اشاره به برگزاری سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: امروز از بیانات راهبردی و ارزشمند معظم له بهره مند خواهیم شد و در مراسم سخنرانی ایشان حضور خواهیم یافت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله واعظ طبسی؛ تولیت فقید آستان قدس رضوی در پایان گفت: امیدواریم سال جدید پر از برکت و موفقیت برای همه هموطنان و مسلمانان باشد و تمامی بلاها از ملت بزرگ ایران اسلامی دور باشد و این ملت همچون همیشه سرافراز و عزتمند در عالم بدرخشد.