پایه عصر جدیدی که امام (ره) بنیانگذار آن بودند خداباوری، خودباوری و مردم باوری بود

آیت الله رئیسی در مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی:

پایه عصر جدیدی که امام (ره) بنیانگذار آن بودند خداباوری، خودباوری و مردم باوری بود

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه به تعبیر امام خامنه ای دشمن خواست و نتوانست اما ما خواستیم و توانستیم گفت: دشمن به دنبال طراحی توطئه جدیدی در منطقه رفت و با فتنه صهیونیست ها و با سلاح و امکانات آمریکایی ها و پول سعودی ها نقشه های بسیاری کشید و گروه های تکفیری را به جان مردم مسلمان منطقه انداخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که عصر روز سه شنبه (21 بهمن) در مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق سخن می گفت اظهار داشت: کشور عراق سال های بسیاری میزبان بنیانگذار جمهوری اسلامی بود و امام خمینی(ره) سال ها در مقام استادی و مرجعیت و زعامت و رهبری امت اسلامی در این سرزمین و در کنار مضجع نورانی امیرالمومنین(ع) حضور داشت.

آیت الله رئیسی ادامه داد: امام خمینی (ره) برکات بسیاری از بارگاه نورانی مولی الموحدین کسب کردند و همین برکات بود که پایه های شکوهمند انقلاب اسلامی را بنیان نهاد.

رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: در زمانی که دو بلوک شرق و غرب در عالم یکه تازی می کردند و کشورها و مناطق را مستعمره خودشان می دانستند و تمام کشورها را جولانگاه خود قرار داده بودند، مردی از تبار خداجویان و دلدادگان به حضرت حق و از فرزندان فاطمه زهرا (س) به نام دین و نام حاکمیت دین و قرآن بر سرنوشت انسان ها، پرچم انقلاب و تغییر بزرگ حاکمیت دین و ارزش های الهی را برافراشت و در مقابل خواسته های غرب و شرق تمدن جدیدی را به نام دین پایه گذاری کرد.

آیت الله رئیسی افزود: پایه عصر جدیدی که امام (ره) بنیانگذار آن بودند خداباوری، خودباوری و مردم باوری بود و نظام اسلامی بر پایه اعتماد به نفس و با شعار ما می توانیم شکل گرفت. امام (ره) ثابت کردند که ما می توانیم سرنوشت خودمان را رقم بزنیم و بدون اتکا به شرق و غرب و قدرت های مسلط آن روز روی پای خود بایستیم و استقلال خود را دریابیم.

آیت الله رئیسی ادامه داد: امام (ره) ثابت کردند که با اتکا به خدا و قدرت مردم و توجه به توانایی ها و استعدادهای ملت می توانیم کشور و نظامی برپا کنیم که استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی اساس آن باشد و کشورمان بتواند با نفی استبداد و استعمار با عزت و استقلال برپا شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: انقلاب عظیم اسلامی که با این اصول پایه ریزی شد امروز به شجره طیبه ای تبدیل شده که اصل آن ثابت و فرع آن در آسمان قرار دارد و به اذن خدا شاخه ها و ثمرات این انقلاب روز به روز و ساعت به ساعت در جهان برای همه جهانیان روشن شده و بیشتر روشن خواهد شد.

آیت الله رئیسی افزود: دشمن بسیار تلاش کرد انقلاب اسلامی پیروزی نشود و تلاش کرد نظام اسلامی شکل نگیرد اما نتوانست و 8 سال با تحریک صدام و صدامیان جنگ را بر مردم عراق و ایران تحمیل کرد و باز هم نتوانست هدف خود را پیش برد.

وی ادامه داد: دشمن، کودتاها، توطئه ها و فتنه های بسیاری را پایه ریزی کرد اما باز نتوانست کاری پیش ببرد و با وجود طراحی فتنه های مختلف علیه انقلاب اسلامی با شکست مواجه شد.

وی ادامه داد: دشمن در دهه دوم تلاش کرد مانع تثبیت نظام اسلامی شود اما باز نتوانست و در دهه سوم نیز تلاش کرد مانع توسعه انقلاب و انتقال پیام انقلاب اسلامی به کشورها و ملت ها شود و باز شکست خورد و 40 سال همه توطئه های آن ها نقش بر آب شد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه به تعبیر امام خامنه ای دشمن خواست و نتوانست اما ما خواستیم و توانستیم ادامه داد: دشمن به دنبال طراحی توطئه جدیدی در منطقه رفت و با فتنه صهیونیست ها و با سلاح و امکانات آمریکایی ها و پول سعودی ها نقشه های بسیاری کشید و گروه های تکفیری را به جان مردم مسلمان منطقه انداخت.

آیت الله رئیسی افزود: تکفیری ها خون ها ریختند و جنایت ها کردند و خانه ها را ویران و مردان و زنان و کودکان را قتل عام کردند.

وی خاطرنشان کرد: جریان داعش، جریان دست ساخته آمریکایی هاست و خانم کلینتون رسماً در برابر دوربین و در مقابل دیدگان همه دنیا اعلام و اعتراف کرد که داعش را ما تشکیل دادیم و مجهز کردیم و به جان مردم مسلمان انداختیم.

وی ادامه داد: این اعتراف خود استکبار جهانی و آمریکاست که گروهی را به عنوان دولت اسلامی و با آرم جعلی لا اله الا الله برپا کردند تا با ملت های مسلمان بجنگند اما باز هم دشمن خواست و نتوانست چرا که ملت های مسلمان ایران و عراق و ملت های مسلمان در منطقه آگاه و بیدار شده بودند و دشمن و توطئه هایش را شناختند و فریب شعارهای داعش را نخوردند و فهمیدند جنس این کار صهیونیستی است و آمده تا فتنه و قتل و غارت کند.

رئیس قوه قضاییه گفت: تکفیری‌ها در سوریه و عراق و منطقه مرتکب جنایات فراوان شدند اما جوانان برومند و فرهیختگان با بصیرت و مقتدای با بصیرت ما امام خامنه ای و مقام مرجعیت در عراق به ملت ها آگاهی و بیداری بخشیدند و به مردم هشدار دادند که دست آمریکا و صهیونیست را در این فتنه ببینید و بشناسید و با این فراخوان، جوانان برومند بسیاری در عراق و لبنان و منطقه و حشدالشعبی و حزب الله لبنان با تمام وجود به میدان آمدند و جانفشانی کردند و در مقابل تکفیری ها و حامیانش ایستادند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: ملت های ایران و عراق شهدای بسیاری تقدیم مقاومت و مبارزه با تروریسم کردند اما دست توطئه دشمنان را برملا کرده و نقاب را از چهره کریه آمریکا کنار زدند و حقیقت استکباری آن ها را به همگان نشان دادند.

رئیس دستگاه قضا گفت: از ثمرات خون شهدا آن بود که آمریکایی ها مستاصل شدند چرا که متوجه شده بودند سردار سلیمانی و ابوالمهدی در منطقه اثرگذارند و جوانان آگاه را به خط می کنند؛ آمریکایی‌ها در مقابل نقشه ترور این دو عزیز را طراحی کردند و آن ها را به خاک و خون کشیدند.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند با ترور سرداران مقاومت و قهرمانان مبارزه با تروریسم جریان مقاومت تمام می‌شود اما زهی خیال باطل، چرا که جریان مقاومت استوارتر و پایدارتر از همیشه خودنمایی کرده و می کند و اجازه نفوذ آمریکایی ها و توطئه و فتنه در منطقه را نمی‌دهد و از برکت خون شهدا جریان استعماری و استکباری در منطقه خاتمه خواهد پذیرفت.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به سفرای خارجی مقیم عراق، فرهیختگان، علما و اندیشمندان و چهره های اثرگذار در این کشور گفت که رمز پیروزی انقلاب اسلامی در چهل و دو سال گذشته وحدت و انسجام ملی بوده است.

آیت الله رئیسی افزود: توصیه امام خمینی (ره) و توصیه امروز رهبری انقلاب و مقام مرجعیت و همه دلسوزان، وحدت و یکپارچگی و انسجام امت اسلامی است. رئیس دستگاه قضا تاکید کرد که اتکال به قدرت لایزال خدا و چنگ زدن به ریسمان الهی برای همگان نجات بخش است و نباید به قدرت های خارجی چشم داشت.

آیت‌الله رئیسی افزود: آمریکا و نیروهای ائتلاف مشکل هیچ ملتی را در منطقه حل نکرده و نخواهد کرد و سابقه تاریخی نشان داده آمریکا در هیچ نقطه ای امنیت ایجاد نمی کند بلکه خود موجب ناامنی می شود.

رئیس دستگاه قضا بر همین اساس تاکید کرد: کسانی که می‌توانند ضامن امنیت در عراق شوند مردم این کشور به ویژه جوانان برومند و فرهیختگان عراقی هستند.

آیت الله رئیسی گفت: ایران اسلامی با صدای بلند می گوید که ما به نام ایران اسلامی و پیروی از رهبری، عراق قوی و عزیز و مقتدر و شجاع و مقاوم را در مقابل دشمن می خواهیم.

وی تاکید کرد: ما عراقی می‌خواهیم که مستقل روی پای خود بایستد و دشمن را مایوس و وادار به عقب‌نشینی کند.

رئیس دستگاه قضا گفت: عراق همچنان که مقابل ظالمان و جنایتکاران و متجاوزان و تکفیری کارنامه درخشان نشان داده از این پس نیز باید در مقابل متجاوزان با همبستگی ملی و همبستگی با مسلمانان در منطقه جلوه های روشن تر و گویاتر و موثری از خود نشان دهد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: خون شهید ابومهدی المهندس و حاج قاسم با یکدیگر آمیخته شده و این اختلاط رمز پیوند دو ملت ایران و عراق است.

وی ادامه داد: پیوند ملت‌های عراق و ایران نه فقط در جاده فرودگاه بغداد بلکه در نقطه نقطه این سرزمین رقم خورده و صدها سال بوده و صدها سال دیگر نیز ادامه خواهد یافت.

رئیس دستگاه قضا با بیان این که پیوند ایران و عراق ناگسستنی است تاکید کرد: کسانی که سودای اختلاف افکنی را بین ایران و عراق را در سرمی پرورانند آبروی خود می برند و زحمت ما می‌دارند اما راه به جایی نخواهند برد.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا آقای ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به سخنرانی پرداخت و در پایان جمعی از سران قبایل و عشایر در دیدار چهره به چهره با رئیس دستگاه قضا بر تحکیم پیوند دو ملت ایران و عراق تاکید و از اقدامات امنیت آفرین ایران در منطقه تجلیل کردند.

لازم به ذکر است در این مراسم سفرای خارجی مقیم بغداد، ایرانیان مقیم عراق، شیوخ، قبائل و سران عشایر و مقامات سیاسی عالی رتبه و مسئولان برخی احزاب و تشکل‌های عراقی حضور داشتند.