گام‌های بلندی در قوه قضاییه برداشته شده است/ امروز شاهد اقتدار، صلابت و کارآمدی این مجموعه‌ایم

گام‌های بلندی در قوه قضاییه برداشته شده است/ امروز شاهد اقتدار، صلابت و کارآمدی این مجموعه‌ایم

تولیت آستان قدس رضوی گفت: از گذشته تاکنون گام‌های بلندی در قوه قضاییه توسط بزرگان برداشته شده و امروز به حمدلله شاهدیم که اقتدار، صلابت و کارآمدی در این مجموعه وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و دادستان سابق کل کشور در مراسم تودیع خود، اظهار داشت: قدسی بودن هر امری جز اتصال به هوالقدوس امکانپذیر نیست و اگر بخواهد فکری، اخلاقی و عملی اتخاذ شود باید مرتبط با قدوس باشد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: نظام‌های مختلفی در عالم است اما نظامی که متصل به وحی است قدسی و مبارک است. شاکله این نظام به‌گونه‌ای است که در رأس آن ولی فقیه که نیابت امام زمان (عج) را دارد و مقام معظم رهبری و امام راحل که جانشینان حضرت ولی‌عصر(عج) هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: قوانین و باید و نبایدهایی که حاکم است باید قوانین و بایدهایی باشد که الهی است و باید قوانین قدسی باشد؛ باید در سازوکاری تمام احکام شرعی باشد و اگر غیرشرعی باشد باید در آن نظام و ساختار از درجه اعتبار ساقط شود.

دادستان سابق کل کشور بیان داشت: کارگزاران و مسئولان باید علاوه بر اتصال به وحی از قدسیات برخوردار باشند یعنی با شاکله و رابطه ارگانیک همخوانی و سازگاری داشته باشند.

وی به حضور رؤسا و مسئولانی که تا این زمان در قوه حضور داشته‌اند اشاره و تصریح کرد: کار کردن با آنها افتخاری بوده است و امروز از خداوند می‌خواهم بر توفیقات رئیس قوه قضاییه آیت‌الله آملی لاریجانی بیفزاید؛ من شکرگزار خداوند متعالم که با مجموعه‌ای فرهیخته، وارسته و مجاهد کار کرده‌ام.

تولیت آستان قدس رضوی به فعالیت سی و چند ساله قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: گام‌های بلندی که در قوه قضاییه توسط بزرگان از گذشته تاکنون برداشته شده و امروز به حمدالله شاهدیم که اقتدار، صلابت و کارآمدی در این مجموعه وجود دارد.

وی در خصوص سمت جدید خود اظهار داشت: از اینکه عنایت امام رضا(ع) شامل حال من شد و همچنین اعتماد مقام معظم رهبری، خداوند را شاکر هستم و از محبت رئیس قوه قضاییه، مسئولان، معاونان، تک‌تک قضات، دادیاران و کارکنان و ... تشکر و سپاسگزاری می‌کنم و درخواست می‌کنم اگر خطا، لغزش و کوتاهی شده مورد عفو، رحمت و بخشش قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی انتصاب آقای منتظری در جایگاه دادستانی را انتصاب بسیار شایسته‌ای دانست و گفت: امیدواریم منتظری در جهت اجرای قانون و همچنین نقش جایگاهی که مورد انتظار قانونگذار و رئیس قوه قضاییه است گام‌های بلندی بردارند.