یادداشت/چرا باید به رئیسی رأی داد؟

یادداشت/چرا باید به رئیسی رأی داد؟

با توجه به شرایط کنونی کشور، نیاز به یک رئیس دولت انقلابی و شجاع برای حل مسائل کلان کشوری از جمله اقتصاد و معیشت مردم هستیم که بهترین گزینه آقای رئیسی است.

دکتر لیلا نصراللهی، استاد جامعه‌شناسی اقتصادی و توسعه در یادداشتی در حمایت از ریاست‌جمهوری حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با عنوان "چرا باید به حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رأی داد؟" نوشت:

-در شرایط فعلی، استقرار دولتی انقلابی و انتخاب رئیس جمهوری با روحیه خدمت‌گزاری و فسادستیزی که کارنامه روشنی در پیگیری منویات مقام معظم رهبری، خدمت به مردم و پاکدستی داشته باشد، ضرورتی انکارناپرپذیر است. لذا تنها گزینه‌ اصلح، آقای رئیسی است.

-آقای رئیسی همواره برای اداره کشور برنامه منسجم و خوب طراحی شده داشته و دارد

- آقای رئیسی هر جا مسئولیتی می پذیرد، تمام توجه و توانش را بر آن مسئولیت متمرکز می کند

-عملکرد آقای رئیسی در قوه قضائیه نشان داد با در اختیار داشتن کمتر از 1 درصد پست های مدیریتی و اختیارات محدود این قوه (همانطور که رهبر معظم انقلاب تصریح فرمودند) توانست بخش قابل توجهی از پرونده های قضایی تولید شده ناشی از بی تدبیری در بدنه اجرایی کشور را حل نماید یا حداقل مانع زدایی نماید

- عملکرد جهادی و انقلابی و توجه به جوانان مؤمن انقلابی با مدیریت آقای رئیسی در قوه قضاییه موجبات اعتماد و رضایت اقشار مردم را در پی داشته است که این نوع مدیریت در جهت آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

-جناب آقای رئیسی تنها شخصیتی است که موجب اجماع بین نیروهای انقلاب خواهد شد 

- با توجه به مدیریت قوی آقای رئیسی در دستگاه قضا، شخصیت اجماع‌ساز و اقبال افکار عمومی به ایشان، حضور چنین شخصیت ممتازی می‌تواند بسترساز شکل گیری دولت قوی و انسجام اجتماعی در آینده شود

- رضایت کامل مردم از عملکرد آقای رئیسی در این قوه و در نتیجه پایگاه اجتماعی مطلوب ایشان، می تواند سرمایه اجتماعی بیشتری را در جامعه ساماندهی کنند.

- ریزش سرمایه اجتماعی در نتیجه نارضایتی عمومی از عملکرد دولت های پیشین، سیاست گذاری غلط در زمینه های مختلف اجتماعی و اقتصادی و فساد سیستماتیک موجود در بدنه دستگاه اجرایی کشور، نیاز به یک سکاندار پاکدست در رائس هرم دولت را طلب می کند. سوابق آقای رئیسی نشان داده است که ایشان قادر است از این ریزش جلوگیری کرده و روند آن را معکوس کند.

-نگاه آقای رئیسی به مسائل و مشکلات کشور، بسیار کارشناسانه و تعامل گرایانه است. ایشان وجود آسیب‌های اجتماعی را، زیبنده جمهوری اسلامی ایران ندانسته و همواره بر اخذ نظرات گروهی از نخبگان برای حل مشکلات تاکید دارند. چنین نگاهی منجر به افزایش مشارکت اجتماعی در لایه های مختلف جامعه بویژه نخبگان کشور خواهد شد.  

-خدمات برجسته و کارآمدی آقای رئیسی در دستگاه قضایی به تضمین امید و نشاط در مردم منجر شده و افزایش مشارکت اجتماعی-سیاسی در انتخابات را رقم خواهد زد.

-در دوران تصدی ریاست قوه قضائیه، ایشان همواره بر محورهایی همچون تحول گرایی، عدالت محوری و رعایت حقوق و کرامت انسانی تاکید داشتند. در نتیجه چنین نگرشی، اعتماد عمومی مردم به نظام افزایش یافت

- با توجه به شرایط کنونی کشور، نیاز به یک نماینده انقلابی و شجاع برای حل مسائل کلان کشوری از جمله اقتصاد و معیشت هستیم و بهترین گزینه آقای رئیسی است.