در سال ۸۸ بعضی از خواص نه درست موضع گرفتند و نه درست مردم را هدایت کردند

در سال ۸۸ بعضی از خواص نه درست موضع گرفتند و نه درست مردم را هدایت کردند

دشمن تلاش هایی برای مستند سازی این دروغ بزرگ انجام داد و تا کنون هیچ سند قابل قبول و قابل توجهی ارائه نکردند برای اینکه تقلبی وجود داشته است.

دادستان کل کشور در مراسم رونمایی از کتاب حماسه 9 دی ماه (مروری بر بیانات رهبر معظم انتقلاب اسلامی درباره حماسه 9 دی و گزارش حوادث هشت ماه فتنه 88 ) اظهارکرد: نظام ما نظامی قدرتمند است و مولفه های قدرت دراین نظام درجایگاه اصلی که جایگاه اقتدار نظام است قرار دارد.

وی افزود: قدرت برای ذات پروردگار است و ارتباط با قدرت ذات حق برای بشریت در پایبندی به فقه است، فقه در ابعاد عقیدتی و باورهای الهی ، اخلاق کریمه و بایدها و نبایدهای احکام است، نظام می خواهد از طریق اجرا کردن فقه قدرتمند باشد.

رئیسی در ادامه بیان کرد: یعنی دین در متن جامعه حکمرانی کند، در همه ابعاد سیاسی،اقتصادی، اجتماعی و زندگی فردی و جمعی ما تمامی روابط اجتماعی براساس دین و آموزه های دینی تنظیم می شود. از اول پیروزی انقلاب اسلامی برای اینکه دینمداری پای نگیرد دشمنان نقشه های بسیاری کشیدند، جریان استکباری بسیار توطئه کردند.

دادستان کل کشور گفت: تفاوت اساسی بین همه فتنه ها و توطئه های دشمنان دراین است که بعد از انتخابات سال 88 دشمن احساس کرد که جای پایی در کشور دارد. در قضایای قبل این طور نبود دراین قضیه دشمن احساس کرد که می تواند دشمنی و کینه ای را که نسبت به نظام وانقلاب دارد اجرایی و عملیاتی کند و این افراد این جای پای را برای دشمنان فراهم کردند و امیدوارش کردند که می تواند کاری از پیش ببرد.

رئیسی اظهارکرد: اگر ابعاد قضایایی که قبل از انتخابات و بعد از انتخابات و در این چندماه درکشور بویژه در تهران را درست تحلیل نکنیم به عظمت حماسه ی 9 دی پی نمی بریم . عظمت این حرکت را وقتی پی می بریم که انسان بفهمد این فتنه چه ابعادی داشته است.

وی تصریح کرد: طرح دروغ بزرگ تقلب از سوی دشمن اسم رمزی بود برای اینکه افراد را به صحنه بکشانند. درخواست ابطال انتخابات، صدور بیانیه ها و اغتشاشات و ناامن سازی کشور بویژه در مرکز، حمله به بعضی مراکز انتظامی و بعضا نظامی و اتفاقاتی که دراین رابطه افتاد .

دادستان کل کشور ادامه داد: دشمن تلاش هایی برای مستند سازی این دروغ بزرگ انجام داد و تا کنون هیچ سند قابل قبول و قابل توجهی ارائه نکردند برای اینکه تقلبی وجود داشته است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در همان زمان رهبر انقلاب از تمام مسئولان ستادها که دست اندرکار بودند، خواستند اسناد خود ارائه دهند ادامه داد: اما حاصل آن جلسه این بود که هیچ‌کس سندی ارائه نکرد و بسنده کردند که فضا را این‌گونه ساختند.

وی بیان کرد: متهم‌سازی نظام به کشتن افراد، حتی برخورد با زندانیان و تجاوز به آنها، در مرحله بعد بیان شده بود، اما بررسی‌ها، گزارشات و اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد، فردی که ادعا می‌شد کشته شده و حتی برخی کاندیداها در مراسم ختم او شرکت کردند، آن فرد زنده بود و مسائل این‌گونه نبوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: نکته قابل توجه اینکه قبل از قضیه انتخابات، مقام معظم رهبری هشدار لازم را در سخنرانی ابتدای سال در حرم رضوی، داده بودند. ایشان فرمودند: عده‌ای می‌خواهند سلامت انتخابات را زیر سؤال ببرند، انتخابات را سرد کنند و حتی انتخابات را سبک بشمرند، حتی در سخنرانی‌های ایشان دیده شد که تأکید می‌کردند انتخابات در کشور ما مثل برخی کشورها نمایشی نیست و همان‌گونه که در ساختار قانون اساسی آمده، نظام برخاسته از رأی مردم است.

رئیسی با بیان این که علی‌رغم اینکه امروز مدعیان لیبرال، دموکراسی از کشوری دفاع می‌کنند که یک انتخابات در آن برگزار نشده، خاطرنشان کرد: حقیقتا در کشور ما رأی مردم تمام انتخابات را رقم می‌زند.

دادستان کل کشور درادامه گفت: رهبر انقلاب پیش از انتخابات در توصیه به نامزدها فرموده بودند؛ انتخابات باید با روحیه قدرت‌طلبی پیش نرود و اساس باید تکلیف‌مداری باشد. مبنای انتخابات ما با دنیا همین موضوع تکلیف‌مداری است،‌ ان‌شاءالله درکشور روزی همان‌گونه که ایشان پرچم الگوی اسلامی ـ ایران را برافراشتند، پرچم تکلیف‌مداری هم بلند شود و در آینده این موضوع توسط نظریه‌پردازان ارائه شود.

مبنای انتخابات تکلیف مداری است/ حضور 40 میلیون نفر پای صندوق‌های رای حماسه جاویدان و زلزله سیاسی در اردوی دشمن بود

دادستان کل کشور با اشاره به حضور 40 میلیون نفر پای صندوق‌های رأی و شرکت 80 درصدی، مردم درانتخابات بیان کرد: این حضور یک حماسه جاویدان بود و حقیقتا زلزله سیاسی در اردوی دشمن ایجاد کرد و امیدواری ارزشمندی در دل مردم ما بود.
وی افزود: لکن پس از انتخابات آنچه رخ داد و ادعاهایی که انجام شد و آنچه دیدیم، این نسخه و نشانه‌های آن را به نظر می‌آمد در سناریوهایی که در انقلاب‌های مخملی یا جنگ‌های نرمی که در برخی کشورها عمل شده، نشان‌هایی قابل استنادی را در صحنه‌ها داشتیم.

رئیسی با اشاره به اینکه آنها در ابتدا انتخابات را نشانه گرفته بودند، اما پس از آن اصل ولایت فقیه و نظام را هدف قرار دادند، تأکید کرد: آنها در آغاز با انتخابات شروع کردند، اما پس از چند ماه اصل ولایت فقیه و اصل نظام را نشانه رفته بودند و اینجا مشخص می‌شود کسانی که اعتراض و شکایت به اصل انتخابات دارند، چرا از مجرای قانونی عمل نکنند.

دادستان کل کشور خط امام را دارای شاخص‌هایی برشمرد و توجه به قانون و اصل ولایت فقیه را از مهم‌ترین آن دانست و بیان کرد: رهبری آنچه انجام دادند، دفاع از جمهوریت نظام و رأی مردم بود. حتی در تأکیدات بسیار فرمودند شما مرزتان را با دشمن تعیین کنید؛ چراکه شعار نه غزه، نه لبنان، تناسبی با مبنا و منشای امام ندارد. مرزها را روشن کنید. کاری که آقایان انجام ندادند این بود که مرز را با ضدانقلاب و دشمن مشخص نکردند، اما این تأکید رهبری در جلسات متعدد بیان می‌شد. در آن دوران حتی سران استکبار اعلام آمادگی و حمایت کردند که در سفارتخانه ما برای اغتشاش‌گران باز است، اما در آن زمان هم آقایان توجه نکردند.

وی همچنین گفت: مردم دیدند مسئله و قضیه اغتشاشات حتی نوع شعارها، نشان می‌دهد آنها سراغ اصل نظام و ولایت فقیه رفته‌اند، اما ارزش‌هایی که فرزندانشان برای آنها خون داده‌اند، متفاوت است. اینجا مردم بدون بخشنامه و دستورالعمل اراده کردند و به صحنه آمدند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه 9 دی اراده ملی بود اضافه کرد: حماسه 9 دی ماه یک اراده فولادین که برخاسته از بصیرت، زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی در ملت ایران بود که بروز و ظهور کرد. حقیقتا حماسه 9 دی را باید یوم‌الله دانست؛ اگرچه همه روزها، روز خداست، اما بروز و ظهور دست الهی از غیر مجرای طبیعی را شاهد بودیم.

وی افزود: مردم با این حساسیت به صحنه آمدند و حتی تمام مصاحبه‌ها، از پیر و جوان، زن و مرد، دختر و پسر نشان می‌دهد که همه با عزم و هضم اینکه ما چشم انداز و آینده را می‌بینیم و می‌دانیم چه رخ داده و با اراده به صحنه آمدیم و حماسه 9 دی را ساختند.

مبنای انتخابات تکلیف مداری است/ حضور 40 میلیون نفر پای صندوق‌های رای حماسه جاویدان و زلزله سیاسی در اردوی دشمن بود

وی با بیان اینکه مردم از فتنه‌گران نفرت را نشان دادند و از توطئه‌گران عصبانی بودند، پس به صحنه آمدند، گفت: این با چه منطقی قابل تحلیل است، مگر می‌شود در مسئله دشمن ساکت نشست. در مسئله 9 دی، جلوه الهی بود که پس از 8 ماه اغتشاش، همه چیز پایان یافت. حتی پس از 9 دی لحن رسانه‌های دنیا تغییر کرد. حضور پرمعنای مردم در سراسر کشور، به‌ویژه در تهران در 9 دی، نقطه پایانی برای فتنه و فتنه‌گران پس از انتخابات 88 بود و حتی می‌توان گفت که حضور مردم در صحنه 9 دی، انقلاب و نظام را بیمه کرد.

دادستان کل کشور در ادامه بیان کرد: موضوع 9 دی قابل تحلیل است و از این جهت قابل تحلیل است که با برخی موارد مثل 18 تیر 88 که رخ داد، بررسی شود تا بدانیم آنها در پی چه چیز هستند. ما می‌خواهیم دین در متن جامعه حکمرانی کند و سعادت آن است که به آموزه‌های دینی عمل کنیم، ولی دشمن در پی جامعه سکولار است.

رئیسی با بیان اینکه مولفه های قدرت در نظام ما دین مداری و مردم در صحنه هستند اضافه کرد: وقتی مؤلفه‌های قدرت را برای یک نظامی می‌شمرند، مؤلفه‌های قدرت در نظام ما، دین‌مداری و مردم در صحنه هستند و ولایت فقیه و رهبری، به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت شمرده می‌شود که هم برای اصل نهضت اسلامی و بقای آن و مقابله با توطئه‌های بسیاری که بوده، مردم بصیرت دارند، اما امام مقتدای بصیرت‌آفرین «امام خامنه‌ای» است.

وی گفت: هشدارهای ایشان مبنی بر اینکه امروز عمار لازم است، و اینکه در فضای غبارآلود باید حق از باطل تمیز داده شود، مهم شمرده می‌شود چراکه قطب‌نمای یک سالک الی‌الله در دین است، اما برخی با سکوت و گرایش‌های نادرست زمینه را برای فتنه و فتنه‌گران بیش‌تر مهیا کردند.

دادستان کل کشور کشور تصریح کرد: دشمن از نظامی که هدفی الی‌الله دارد، دست‌بردار نیست، پس باید آگاه بود.