سید ابراهیم رئیسی:هفتاد درصد ظرفیت‌های اقتصادی کشور غیر فعال است

سید ابراهیم رئیسی:هفتاد درصد ظرفیت‌های اقتصادی کشور غیر فعال است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: هم اکنون ۷۰ درصد ظرفیت‌های اقتصادی کشور غیر فعال است.

حجت الاسلام المسلمین سیدابراهیم رئیسی نامزد ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های بالای اقتصاد کشور در ایران افزود: بنا داریم ظرفیت خالی کشور را فعال کنیم که از این طریق به راحتی یک میلیون شغل در کشور قابل ایجاد است.
وی اضافه کرد: اقتصاد دریا را داریم که با وجود سه هزار کیلومتر ارتباط ما با دریا، تنها سه تا چهار درصد بهره برداری از این آن، قابل قبول نیست. فعال شدن اقتصاد در حوزه‌های مسکن و فضای مجازی، می‌تواند اشتغال ایجاد کند.
نامزد ریاست جمهوری ایران گفت: فعال شدن اقتصاد در حوزه‌هایی که می‌تواند اشتغال ایجاد کند معضل بیکاری را هم کاهش می‌دهد. مسئله افزایش تولید حتما می‌تواند، موضوعی بسیار قابل توجه در ارتباط با نگرانی‌های مردم از تورم و نگرانی باشد که قابل حل است.
وی در خصوص مسئله تولید و رونق تولید افزود: با توجه به بازدیدی که از مراکز تولیدی همه استان‌ها به خصوص مراکزی با مشکلات جدی داشتم، دریافتم که با کار مدیریتی می‌شد، بسیاری از این گره‌ها را باز کرد.
حجت الاسلام المسلمین رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های خالی در کشور گفت: این ظرفیت‌ها معطل فعالیت هستند که به رونق تولید و افزایش اشتغال در کشور کمک می‌کند و نیز مشکلات تورمی را حل می‌کند. در واقع این از امور دست یافتنی است.
وی ادامه داد: برای همه این‌ها برنامه داریم که اگر دنبال شود، می‌تواند اقتصاد را فعال کند. کاهش تورم با افزایش تولید در کشور و با برنامه ریزی دقیق اقتصادی امکان پذیر است.
نامزد ریاست جمهوری گفت: یکی از چیز‌هایی که حتما در دولت پیگیری می‌کنم و مورد تاکید قرار خواهم داد؛ مسئله تیم اقتصادی هماهنگ است. یکی از مشکلاتی که کشور با آن روبرو شده، تیم اقتصادی ناهماهنگی است که هر بخش آن یک صدایی دارد.
وی افزود: تیم اقتصادی هماهنگ و دارای برنامه در دولت، می‌تواند بخش اقتصادی را در کشور اطمینان بخش برای بازار، مردم، مصرف کننده و تولید کننده ایجاد کند.
حجت الاسلام المسلمین رئیسی برنامه خود درباره کاهش تورم گفت: فکر می‌کنم، کاهش تورم را بتوان با اقدامات جدی کاهش داد، به نحوی که به تورم یک رقمی نزدیک شود و این مورد نیاز به کار جدی دارد.
وی افزود: یکی از چیز‌هایی که از آن پرهیز دارم آن است که نکته‌ای را اعلام کنم که در عمل دچار مشکل شود. این را از نظرسنجی‌های بخش‌های مختلف بخصوص صدا و سیما از مردم شنیده ام. مردم انتظار دارند، که مسئولان با آن‌ها صادقانه حرف بزنند.
نامزد ریاست جمهوری در خصوص شفافیت سازی گفت: در دولت هم می‌خواهم، صادقانه با مردم، کارشناسان، کارشناسان ارشد، مدیران عالی و میانی به ویژه نخبگان، اقتصاددان‌ها و مسئولان در بخش‌های مختلف صحبت کنم، تا بدانند، وضعیت چیست.
وی افزود: شفافیت از نکاتی است که بعضی‌ها شعار آن را می‌دهند، اما ما نیاز داریم، هم در حوزه تصمیم گیری و هم اجرا شفافیت سازی کنیم تا مردم احساس آرامش کنند.

 

انتهای پیام/