رئیسی در اجتماع بزرگ عزاداران امام صادق(ع): هدف ما تحقق عدالت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و جنسیتی است

رئیسی در اجتماع بزرگ عزاداران امام صادق(ع): هدف ما تحقق عدالت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و جنسیتی است

سید ابراهیم رئیسی  در جمع عزاداران صادق آل محمد (ص) در شام شهادت آن حضرت که در میدان‌امام حسین (ع) برگز‌ار شد گفت: همه مردم باید همت کنند تا با شکل گیری یک دولت مردمی و انقلابی هم معیشت و سفره مردم و کسب و کارها سامان یابد و از زندگی ها گره گشایی شود و هم ساختار اجرایی کشور کارآمد شود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع) مردم را بر اساس روایتی از معصوم(ع) به سه دسته تقسیم کرد؛ گروه اول، عالمان ربانی و دانشمندان خداترس هستند که وجودشان جلوه خداست و انسان با دیدن سیمای آن ها به یاد خدا می افتد.

وی ادامه داد: امروز ما در کشورمان و جهان اسلام مفتخر به وجود عالمان ربانی همچون امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و علمای عامل و واصل هستیم که صرفاً به مردم نمی گویند بیایید بلکه خود پیشتاز جامعه‌اند و با عمل خود مردم را به حرکت و کار خیر دعوت می‌کنند.

رئیسی ادامه داد: عالمان ربانی مردم را به اجرای عدالت و حق و گره‌گشایی از زندگی همدیگر به ویژه دستگیری از نیازمندان و رفع دغدغه‌های آنان و اصلاح معیشت جامعه دعوت می‌کنند.

این نامزد ریاست جمهوری گفت: امام عزیز ما تمام وجودش خدا بود اما خدا او را به مردم ارجاع داد چرا که جلب رضای حق در گره‌گشایی از زندگی مردم و توجه به دغدغه‌ها و مشکلات آنهاست.

وی ادامه داد: اگر کسی رنج و گرفتاری مردم را ببیند و برای رفع آن گام برندارد و دردش نیاید باید در انسانیت خود شک کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گروه دوم را دانش‌پژوهان و دانشجویان معرفی کرد که در سایه نور علم و بهره‌مندی از محضر علما در مسیر حق گام برمی‌دارند و دسته سوم را کسانی خواند که هر جا باد بوزد به آن سو می روند و تحت تاثیر صداهایی قرار می گیرند که بلندتر است .

رئیسی افزود: به ما تکلیف شده که بر اساس وظیفه و حس مسئولیت پذیری برای حل مشکلات مردم وارد میدان شویم .

وی با بیان این که حرکت ما باید تکلیف مدارانه باشد ادامه داد: در همه دنیا صندوق رای وجود دارد اما مهم این است که انسان با احساس مسئولیت و نه تحت تاثیر فضاسازی ها عمل کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید راه را خوب بشناسیم و طریق و مسیر درست را تشخیص دهیم و رهرو عالمان ربانی باشیم تا نزد خدا و شهدای عالیقدر سربلند باشیم.

رئیسی ادامه داد: امروز کشور ما در شرایط خاصی قرار دارد که نیازمند انجام وظیفه خطیر و تصمیم و اراده همه برای تغییر وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب است.

وی گام اول در این راه را اراده و عزم مردم برای اتخاذ تصمیم درست و مشارکت مسئولانه در صحنه انتخابات عنوان کرد و گفت: حضور مردم و انتخاب درست آنها موجب تغییر در وضعیت اجتماعی و اقتصادی می شود.

نامزد انتخابات ریایت جمهوری سیزدهم از بیانیه گام دوم که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد به عنوان سند تحول در مدیریت اجرایی کشور یاد کرد و گفت: باید به سویی حرکت کنیم که امام و شهدا می خواستند که همانا تحقق عدالت اقتصادی، عدالت اجتماعی، عدالت فرهنگی و عدالت جنسیتی است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و امکانات موجود در کشور از جمله نیروی انسانی کارآمد و عدالت خواه برای اصلاح و تغییر وضع موجود، حلقه مفقوده در تحقق این مسئله را مدیریت جهادی با اراده مصمم که ظرفیت ها را برای رفع دغدغه مردم بسیج کند، عنوان کرد.

رئیسی در عین حال متذکر شد که مدیریت جهادی تنها در شخص رئیس دولت منحصر نمی‌شود بلکه نیازمند یک جریان مدیریتی متعهد و انقلابی و مسئولیت‌پذیر هستیم که نگاهش به آموزه‌های امام و ایجاد تحول در همه شئون باشد.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم باید همت کنند تا این اتفاق مبارک بیفتد که با شکل گیری یک دولت مردمی و انقلابی هم معیشت و سفره مردم و کسب و کارها سامان یابد و از زندگی‌ها گره‌گشایی شود و هم ساختار اجرایی کشور کارآمد شود.

پیش از سخنان رئیسی، حاج حسین سازور و سید مهدی میرداماد از ذاکران اهل بیت(ع) به ذکر مناقب شیخ الائمه امام صادق(ع) و مصائب آل‌الله پرداختند.

حاج حسین سازور همچنین در سخنانی کوتاه از جمهوری اسلامی به عنوان حرم یاد کرد و گفت: حفظ این حرم از اوجب واجبات است و امروز دشمن در داخل و خارج و آشکار و پنهان به انتخابات پیش رو چشم طمع دوخته و باید برای خنثی کردن توطئه ها هم رای داد و هم از گذشته درس عبرت گرفت.

انتهای پیام