نیکزاد: در مناظره در حق آقای رئیسی جفا شد

نیکزاد: در مناظره در حق آقای رئیسی جفا شد

علی نیکزاد رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی سید ابراهیم رئیسی با حضور در برنامه "مجله روز" شبکه اینترنتی "مردم ایران" گفت: آیت‌الله رئیسی در روز ثبت نام گفتند که من مستقل آمده‌ام و ستاد ندارم؛ هر خانه یک ستاد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: معنی این حرف این است که هر کسی در اردوگاه انقلاب با تفکر انقلابی و مدیریت جهادی و اهل قبول ولایت فقیه باشد ما دست نیاز به سوی آنها دراز می‌کنیم. اینکه ایشان گفتند من ستاد ندارم معنی‌اش این نیست که ما برنامه‌ای نداریم.

نیکزاد اظهار کرد: ما امسال و این دوره گفتیم که شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌الله رئیسی راه انداختیم یعنی در هر استان ابلاغی را به افرادی دادیم اما به آنها گفتیم قدرت شما در عملیات نیست، قدرت شما در سخنرانی‌کردن نیست بلکه قدرت شما در اجماع و هماهنگی و خادم‌بودن در گروه‌‌ها و تشکل‌های صنفی؛ اجتماعی و سیاسی و طلاب است.

وی با اشاره به اینکه ما در استان‌ها دو نوع ابلاغ داشته‌ایم بیان کرد: ما در استان ها دو ابلاغ داشته‌ایم؛ ابتدا اینکه به عنوان رئیس شورای هماهنگی ستاد در مقابل استانداری و فرمانداری و بخشداری که مجری انتخابات هستند رئیس ستاد ما مشخص است. اما کسانی که می خواهند به ما کمک کنند ما هیچ منعی برای آنها نگذاشته‌ایم بعضی از تشکیل‌های حقوقی ستاد کشوری دارند مثل شورای ائتلاف یا جبهه پایداری یا طرفداران دکتر سعید محمد. کسانی که وارد عرصه انتخابات شده بودند یا انصراف دادند و یا عدم احراز صلاحیت خوردند و یا تشکل‌های سیاسی اجتماعی و حتی فنی انجمن مسکن‌سازان یا خیرین به ما مراجعه می‌کنند که با مدیریت خودشان بتوانند خدمتی را انجام دهند که ما در این خصوص یک معاونت طراحی کرده‌ایم و ابلاغی می‌دهند که اینها فعال شوند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهم شفاف بگویم به مردم ما مراقبت می‌کنیم کسی به عنوان ستاد آقای رئیسی پولی نگیرد یا پوسترها و شام‌های آنچنانی بدهد همین چند روز پیش به من زنگ زدند و گفتند در شأن سید محرومان نیست که چنین تبلیغات پرهزینه‌ای داشته باشند ما بازرس فرستادیم و از این افراد که پوسترهای آنچنانی زده بودند اعلام برائت کردیم. اما دست تک‌تک عزیزانی را که در اردوگاه انقلاب هستند و تعدادی به ما مراجعه کردند جزء افراد برند اصلاحات بودند از این افراد هم ما استقبال کردیم و از آنها تشکر کردیم و همه تلاش‌مان این است که اگر آیت‌الله رئیس انتخاب شدند برای همه استان‌های ایران و همه نقاطش خدمت کنیم لذا با این ویژگی می گویم استان های ما فعال هستند و بیش از اینکه ما وارد عرصه عمل شویم خودشان اقدام کردند.

نیکزاد با بیان اینکه در مناظره در حق آقای رئیسی جفا شد، گفت: کسی که می‌گوید شما شش کلاس سواد دارید این توهین به جمهوری اسلامی است. اما اگر من به جای آقایان بودم مرد و مردانه می‌گفتم که چه کارهایی انجام می‌دهم؛ یعنی اگر پنج برنامه مشخص دوستان‌مان در قاب تلویزیون در هر یک از باب‌ها اعم از خانواده؛ اجتماعی؛ سیاسی و یا مسائل داخلی شما باید بتوانید تولید داخلی داشته باشید یا در باب معیشت و اقتصاد، وضعیت مردم بسیار ناراحت‌کننده  است.

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی رئیسی ادامه داد: جوانان الان سه موضوع را مطالبه می‌کنند اشتغال؛ مسکن و ازدواج است. ما هم جوانانی آرمان‌گرا و عدالت‌خواه می‌خواهیم که بیایند و جامعه را به سمت تمدن اسلامی ببرند و مظلوم‌دوست و خدامحور باشند. ما دنبال این هستیم اما دولت بخصوص این دولت، در هشت سال، کار را به جایی رسانده که جوانان به دنبال این سه مطالبه‌اند. در کلانشهرها مسکن برای جوانان رؤیا شده است و در کشور بدون داشتن پارتی و رابطه، شغل دولتی پیدا کردن سخت شده است در کشور هم برای ازدواج کاری انجام نشده است.

وزیر اسبق مسکن و شهرسازی با طرح این سؤال که چه کسی باید مشکل مردم را حل کند؛ گفت: اخیراً دیدیم که حضرت آقا به اقتصاد و معیشت اشاره کردند هر دو این مسائل در گرو تولید است که باید اتفاق بیفتد و سرانه تولید باید بالا باشد یعنی اگر مردم بتوانند خلق ثروت کنند هم می‌توانند مسکن داشته باشند و هم ازدواج کنند اما اگر تولید ثروت انجام شود مشکل حل خواهد شد و این بسیار بد است که فردی که می‌تواند واگذاری‌های غیر قانونی را لغو کند؛ حفره‌ها را باز کند؛ کارخانه‌ای تعطیل‌شده را به تولید بازگرداند نگذاریم کار کند.

رئیس ستاد مردمی رئیسی اظهار داشت: من بسیار تعجب کردم از رفتار آقای همتی؛ آقای رئیسی در زمانی بخشنامه کردند که بانک‌ها فقط حق دارند اصل پول و سود خودشان را مطالبه کنند. همین آقای همتی می‌گفتند که بانک‌ها زیر بار این حرف نمی‌روند! اما وقتی آقای رئیسی بخشنامه کرد، آقای همتی از ایشان تشکر کرده بود.

وی افزود: وقتی کارخانه‌ها بسته می‌شود، بانک مصادره می‌کند و بسیاری از کارگرانش بیکار می‌شوند بنابراین بانکی که برای مبلغی، یک مجموعه را برمی‌دارد اگر تورم زمین به داد بانک نرسد بانک ورشکسته می‌شود.

نیکزاد افزود: قوه قضائیه به کمک قوه مجریه آمده است وقتی مجلس شورای اسلامی در جهت بهبود قانون کسب و کار مصوبه‌ای را می‌دهد یعنی برای مجری این مصوبه ریل‌گذاری می‌کند بنابراین هرچه که فکر می‌کنم می‌بینم فردی در رأس قوه قضائیه آمده است که کمک می‌کند به دولت.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان اجرای مسکن مهر، بعضی از اوقات به ناحق روی زمین‌های ما ادعای مالکیت می‌کردند اما من به دادگاه می‌رفتم و به دنبال پس‌گرفتن این زمین‌ها بودم و تلاش می‌کردم که این زمین‌ها در این دالان‌های دادگاه‌ها از دست نرود و پروژه مسکن بر روی زمین نماند.

نیکزاد ادامه داد: ایران دارای 168 میلیون هکتار است کل شهرها و روستاهایی که ما می‌بینیم 6 میلیون هکتار است مسکن تنها بخشی است که ارز نیاز ندارد و بهترین حربه برای دور زدن تحریم است.

وی ادامه داد: مسکن‌سازی فعال شود 136 رشته شغلی فعال می‌شود و غیر از مصالح ساختمانی، مشاغل مرتبط با لوازم خانگی هم فعال می‌شود که این اتفاق بسیار مبارکی است که دولتی در چهار سال بتواند سه میلیون مسکن تحویل دهد. قطعاً این مسئله باید اتفاق بیفتد چراکه در غیر این صورت مردمان ما در کجا زندگی کنند؟ سن ازدواج دختران و پسران ما بالا رفته است و گناهش بر گردن دولت و حاکمیت است.

وی در پایان گفت: ما کشوری هستیم که انبوه‌سازان بسیاری را داریم و می‌توانیم مسکن را رونق بدهیم در روستا بنیاد مسکن می‌تواند تا 200 هزار واحد را ساماندهی کند و بنابراین آقای رئیسی در قالب یک برنامه در شهر و روستاها و همچنین بافت‌های فرسوده و تاریخ به صورت متصل برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی را در شهر و روستا با قرار دادن زمین‌های دولتی دارد و واگذاری تسهیلات و تخفیفاتی که از مؤلفه های لازم برای ساخت مسکن است مثل عوارض شهرداری؛ نظام مهندسی و مالیات و با آوردن لشکر انبوه‌سازان به پای کار ما می‌توانیم مسکن را رونق ببخشیم.

انتهای پیام