آمدن رئیسی، پایانی است بر مشکلات معیشتی و عدم توزیع عادلانه ثروت

معاون هماهنگ‌کننده ستادهای مردمی رئیسی:

آمدن رئیسی، پایانی است بر مشکلات معیشتی و عدم توزیع عادلانه ثروت

آقای رئیسی می‌آیند و ان‌شاءالله پایانی باشند بر دغدغه‌های بی‌عدالتی، مشکلات معیشتی و اشتغال و توزیع عادلانه ثروت را در پیش داشته باشیم.

«سید صولت مرتضوی» معاون هماهنگ‌کننده ستادهای مردمی سید ابراهیم رئیسی در گفت‌وگو با برنامه مجله روز شبکه اینترنتی "مردم ایران"  گفت: از سال 1388 تا سال 1392 توفیق داشتم که معاون سیاسی وزیر کشور باشم و هم رئیس ستاد انتخابات کشور؛ انتخابات‌های متعددی در این سال‌ها برگزار شد اما ویژگی این انتخابات‌ها این بود که پسا فتنه 88 بود.

مرتضوی افزود: همان‌طور که می‌دانید دشمنان این مرز و بوم همواره دنبال این بودند که نقطه قوت جمهوری اسلامی را به نقطه ضعف تبدیل کنند. در انتخابات سال 88، مشارکت مردم بسیار بالا بود اما برخی نابخردان می‌خواستند حضور باشکوه مردم را که نقطه قوت بود به نقطه ضعف تبدیل کنند و فضای عمومی جامعه را با همیاری رادیوهای بیگانه غبارآلود کرده بودند و متأسفانه اعتماد را از مسئولان اجرایی سلب می‌کردند.

معاون سیاسی وزیر سابق کشور ادامه داد: در چنین مراحلی ما بر آن شدیم تا هر انتخاباتی که برگزار می‌کنیم در اتاق شیشه‌ای و کاملاً شفاف باشد و خوشبختانه طرحی نو در انداخته شد و فرایندهای نو برای انتخابات وضع کردیم و تقریباً از 24 فرایند انتخابات، حدود 22 فرایند را کاملاً مکانیزه انجام دادیم.

وی گفت: هم انتخابات شورای اسلامی بسیار باشکوه و کم‌هزینه برگزار شد و هم جزء انتخابات‌هایی بود که کمترین دغدغه را داشتیم به‌رغم اینکه حتی مسئولان امنیتی انتخابات کشور چندین منطقه را منطقه قرمز تعریف کرده بودند اما به فضل الهی و نیت پاک و برنامه‌ریزی دقیق در انتخابات مجلس شورای اسلامی کمترین درگیری را داشتیم چراکه شفاف عمل کردیم.

مرتضوی اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 یکی از افتخارات ما در وزارت کشور بود که به‌رغم فضاسازی‌هایی که انجام می‌شد و گاهی اوقات آقای روحانی تماس می‌گرفتند و ابراز دلواپسی از این بابت می‌کردند می‌گفتیم که اصلاً نگران نباشید و به فرموده حضرت آقا که انتخابات حق‌الناس است خدا را ناظر و شاهد گرفتیم که اگر که آفتاب را در دست راست و ماه را در دست چپ ما قرار دهند اجازه نمی‌دهیم حتی یک رأی جابجا شود.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد رئیسی ادامه داد: خوشبختانه مشارکت در این انتخابات مطلوب بود و وزارت کشور را تبدیل به اتاق شیشه‌ای کردیم و شاهد انتخابات بسیار باشکوهی بودیم با رقابت میلی‌متری؛ در همان رقابت سال 88 منتخب مردم با نفر دوم تقریباً یک فاصله معنادار داشتند اما در انتخابات جدید، رقابت میلی‌متری بود و مثلاً در کلان کشور، رأی آقای روحانی حدود 200 هزار کمتر می‌شد که قطعاً در مرحله اول رئیس جمهور نمی‌شدند و کار به دور دوم می‌کشید.

وی گفت: در حال حاضر شما مشاهده می‌کنید در جای‌جای ایران، همه به میدان آمدند و اندک‌اندک جمع می‌شوند که ان‌شاءالله انتخاباتی بسیار باشکوه داشته باشیم و خوشبختانه فضا هم هر روز بهتر از دیروز می‌شود و ما عهد بستیم که آنچه در توان داریم به خدمت بگیریم و در خدمت مردم ایران باشیم تا با شکوه در این انتخابات شرکت کنند و برای حمایت از سید بزرگوار دارای شناسنامه و بابرنامه، وارد عرصه انتخابات شوند و رأی خودشان را به صندوق‌ها بیندازند.

مرتضوی اظهار داشت: من بر این باور هستم که حضور مردم در این انتخابات، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند چراکه غالب مردمی که به ما مراجعه می‌کنند چندین موضوع دارند و موضوعات‌شان محدود است یکی از مباحث معیشت است و درد نان؛ زمانی که کشور سرشار از امکانات است و بالغ بر 180 میلیون هکتار اقلیم و امکانات دارد متأسفانه توزیع فقر دارد این درد مردم است.

وی با اشاره به اینکه بی‌عدالتی درد مردم است، عنوان کرد: درد ما درد اشتغال و ازدواج و سرپناه زوج‌های‌ جوان است؛ باید به این مباحث، پرداخته شود و اگر شخصیتی در رأس قوه مجریه قرار گیرد و نگاهش به کشور، نگاه درون زا باشد در کنار نگاه تعاملی برون‌زا می‌تواند مشکلات را حل کند اما در چارچوب و قواعد بازی باید قوی شویم تا بتوانیم در میدان، خوب بازی کنیم.

شهردار سابق مشهد ادامه داد: مراجعاتی که مردم دارند؛ مردمی که جنگ و خشکسالی را پشت سر گذاشتند و زمانی که ظلم به مردم سوریه بلند شد فرزندان‌شان را به جبهه‌ها فرستادند زیبنده‌شان نیست که جوان فوق لیسانس و رشیدشان دغدغه اشتغال داشته باشد؛ آقای رئیسی می‌آیند و ان‌شاءالله پایانی باشند بر دغدغه‌های بی‌عدالتی، مشکلات معیشتی و اشتغال و در آخر توزیع عادلانه ثروت را در پیش داشته باشیم.

معاون هماهنگی ستاد رئیسی گفت: در سال 96، اولین سفر استانی را به خراسان جنوبی داشتم؛ قبل از حضور آقای رئیسی برای هماهنگی به آنجا رفتم و در اولین روز تبلیغات، جمعیت کثیری به مسجد و مصلای بیرجند آمدند و همه دغدغه ما این بود که جناب رئیسی از اینجا چطور به یزد برسند که بعدازظهر قرار بود در آنجا حضور داشته باشند اما دیدیم که آقای رئیسی بدون فوت وقت راهی یزد شدند تا به برنامه دیدار برسند.

مرتضوی گفت: چند وقت پیش به همراه دوستان، خدمت آقای رئیسی رفتیم؛ ایشان به چند کلیدواژه اشاره کردند از جمله مشارکت حداکثری؛ لذا ابتدا باید دعوت به مشارکت حداکثری کنید و دوم رأی قاطع به رئیسی و سوم بحث پرهیز از اسراف.

وی ادامه داد: ایشان تأکید داشتند تا به دوستان در سراسر کشور بگوییم و اطلاع دهیم تا از مخارج اضافی پرهیز کنند ولو اینکه از جیب خود مردم خرج شود.

معاون هماهنگی ستادهای مردمی ابراز داشت: مدیریت آقای رئیسی، مدیریت کم‌هزینه است و کاملاً از تشریفات کاذب به‌شدت پرهیز می‌کنند؛ در سفرهای استانی هم ایشان بالاخره هر دو هفته یک‌بار به یک سفر رفتند که با کمترین هزینه بوده است و حتی گاهی سفرها زمینی بوده است تا مشکلات را بهتر رصد کنند.

وی گفت: آقای رئیسی به دنبال اقدامات پرهزینه نیستند و حتی اگر شبی در استانی بودند، از همان امکانات دستگاه قضائی استفاده کردند نه اینکه بروند به هتل و هزینه کنند و دور محل اقامت‌شان دیوار بکشند.

مرتضوی افزود: من به عنوان یک فرد مطلع می‌گویم سفرهای آیت‌الله رئیسی به استان‌ها سبب شد قلم قضات در صدور حکم‌ها کند شود و سبب شد جمعیت کیفری کاهش پیدا کند و تعداد زندانیان بلاتکلیف پایین بیاید و به خانواده زندانیان توجه شود.

وی تصریح کرد: تا قبل از حضور آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه، میزان اشتغال زندانیان بین 17 تا 20 درصد بود؛ الان درون زندان، بالغ بر 50 درصد از زندانیان شاغل هستند و مزد می‌گیرند و حل مشکلات سازمان های وابسته به قوه قضائیه، حل مشکلات ثبتی و پزشکی قانونی، دادسراها و دادگاه‌ها و در کنار اینها برداشتن زانوی بانک‌ها از روی گردن مردم و راه‌اندازی کارخانه‌هایی که تعطیل شده بودند.

معاون هماهنگی ستاد مردمی رئیسی ادامه داد: متأسفانه در بعضی از مناطق کارخانه‌ها را فروخته بودند و فرد خریدار، آن‌قدر حق و حقوق کارگران را نداده تا خودشان بروند و پس از آن از طریق تغییر کاربری به زمین تجاری و یا مسکونی به درآمد برسند.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی این موارد را شناسایی کرده و به آن رسیدگی کردند که در استان مرکزی، مازندران و هفت‌تپه، نمونه‌های آن مشاهده شد و سبب شد که هیمنه زورگویانه بانک‌ها شکسته شود.

مرتضوی افزود: نگاه آیت‌الله رئیسی این است که به اقشار و دهک‌های پایین جمعیتی، نگاه ویژه شود چراکه اقتصاد برای چهاردرصدی‌ها نیست و برای همه مردم است و بانک‌ها باید متعلق به همه مردم باشد و از مشکلات معیشت مردم آگاه باشند نه اینکه شیک‌ترین و گران‌ترین مکان‌ها و مناطق در اختیار بانک‌ها باشد.

مرتضوی با اشاره به اینکه رئیس کل بانک مرکزی یعنی مرکز فرماندهی اقتصاد کشور و نبض اقتصاد را در اختیار دارد، ادامه داد: از آقای همتی در خصوص راهکارشان برای حل مشکل اشتغال پرسیدند اما در خصوص حجاب دختران در خودرو جواب داد!

معاون هماهنگی ستاد مردمی رئیسی افزود: اگر نمی‌دیدم واقعاً باور نمی کردم؛ می‌گویند کشور را بدهید دست اقتصاددانان! مگر آقای نیلی، مشاور آقای رئیس جمهور نیست، مگر آقای دژپسند اقتصاددان نیست، مگر آقای نوبخت ادعای اقتصاددانی نمی‌کنند؟

وی گفت: ای کاش این‌قدر فرافکنی نکنند و برای توجیه کردن، رفتارهای نامناسب نداشته باشند. ان‌شاءالله سکان قوه مجریه در دست مردان قوی و متعهد به توان داخلی قرار گیرد و مشکلات حل و فصل شود؛

مرتضوی در پایان با بیان اینکه من امیدوار هستم که مشارکت غافلگیرکننده باشد، تأکید کرد: ملت ایران به‌رغم تمام انتقاداتی که دارند، جوانان‌شان پای درخت خون داده‌اند و اجازه نمی‌دهند که این خون پایمال شود و به‌رغم تمام انتقادات، بر این باورم که مشارکت قابل قبولی خواهند داشت و امید داریم که خروجی آن انتخاب، سید محرومان باشد.

انتهای پیام