رئیسی: خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را با جدیت پیگیری خواهم کرد

رئیسی: خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را با جدیت پیگیری خواهم کرد

سید ابراهیم رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دیدار صمیمانه با جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان رشته‌های ورزشی تأکید کرد که موضوع خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در دولت مردمی با جدیت پیگیری خواهد کرد.

سید ابراهیم رئیسی، شامگاه سه‌شنبه 25 خرداد در دیدار با جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) گفت: ورزش، امری مهم و نماد پیشرفت کشورهاست که هزینهکردن در آن سرمایه‌گذاری است.

وی نیروی انسانی را محوری‌ترین موضوع در ورزش دانست و گفت: باید ساز و کاری برای تکریم حقیقی ورزشکاران در دوره فعالیت آنها و توجه به پیشکسوتان، ایجاد کنیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: اگر پیشکسوتان، مورد تکریم واقعی قرار گیرند جوانان مدال‌آور هم نسبت به آینده خود امیدوار می‌شوند که بعد از پایان فعالیتهای ورزشی در جایگاه برتر قرار خواهند داشت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با ذکر نمونه‌ای از توجه به پیشکسوتان در دوران مدیریتش در سازمان بازرسی کل کشور گفت که در این سازمان افرادی که دوره جوانی را طی کرده بودند و توانایی بازرسی نداشتند به جایگاه سربازرسی ارتقا داد تا جوانان از تجربه آنها استفاده کنند.

رئیسی توجه به ورزش همگانی در کنار ورزش حرفه‌ای و قهرمانی را مورد توجه قرار داد و گفت که دولت مردمی حتماً به حوزه ورزش همگانی، توجه ویژه خواهد کرد.

وی ادامه داد: عمیقاً باور دارم که ورزشکاران ما امروز، علاوه بر کسب افتخار در این صحنه، صاحب مدارج علمی نیز هستند.

رئیسی تأکید کرد: مدال‌آوران ما امروز از تجربیاتی در حوزه مدیریتی برخوردارند که به‌عنوان یک چهره اثرگذار و تحولگرا در حوزه ورزش می‌توان روی آنها حساب کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به گلایههای برخی ورزشکاران از حاکمیت سیاسیون در عرصه ورزش بر تغییر این روند تأکید کرد و گفت: وقتی یک چهره سیاسی، مدیریت یک مجموعه ورزشی را برعهده بگیرد ورزشکاران با او همکاری می‌کنند اما انس قلبی نمی‌گیرند.

وی روح ورزش را روح نشاط، فتوت، غیرت و مردانگی دانست و گفت: در دنیا قهرمان زیاد است ولی ذات ورزش ما با ورزش دنیا تفاوت دارد.

رئیسی ادامه داد: احترام به ورزشکاران و روحیه فتوت، جوانمردی و مردانگی در ورزش ما ناشی از تربیت در سایه عشق و ارادت به مولای متقیان علی(ع) است که ورزشکاران به «حق» و «دفاع از دیگران» توجه دارند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، بر لزوم تقویت همه رشته‌های ورزشی تأکید کرد و گفت: والیبال ما در یک مقطع مشکل داشت اما وقتی به آن توجه شد در دنیا درخشید و ما زمینه قهرمانی در بسیاری از ورزش‌ها را در سطح دنیا داریم.

رئیسی تأکید کرد: ورزش شادی‌آفرین و نشاط‌افزاست و تحرک و پویایی در جامعه ایجاد می‌کند و در نظام سلامت و پیشگیری از امراض روحی و جسمی، نقش مؤثر دارد.

وی ادامه داد: ورزش قهرمانی، مظهر اعتماد به نفس و وحدت ملی است و میدان ورزش، میدان شجاعت و امیدآفرینی در کشور است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم استعدادیابی در مناطق محروم تأکید کرد و گفت: در مناطق دور افتاده و محروم، استعدادهای خوبی داریم که در صورت توجه حتی می‌توانند وارد ورزش‌های قهرمانی شوند.

وی همچنین از توجه به ورزش بانوان در دولت مردمی سخن گفت و تأکید کرد: بانوان ما در میادین ورزشی همواره افتخار آفریدند و علاوه بر مدال‌آوری با رعایت شئونات زن مسلمان، نماینده شایستهای برای جمهوری اسلامی بودند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در خصوص توجه به معیشت مردم و جامعه ورزشکاران نیز اظهار داشت: امروز معیشت مردم و دسترسی به کالاهای اساسی برای بسیاری از آنها سخت شده است.

رئیسی افزود: اینکه کالای اساسی در سفره مردم 40 تا 50 درصد کاهش یافته، نشان می‌دهد که بسیاری از مردم در تنگنا قرار دارند و حتی سفره برخی ورزشکاران نام‌آور ما که با مناعت طبع زندگی می‌کنند کوچک شده است.

وی افزود: دولت وظیفه دارد به معیشت مردم توجه ویژهای داشته باشد و حتماً در دولت مردمی با برنامه‌هایی که داریم این وضعیت را تغییر خواهیم داد.

رئیسی در خصوص واگذاری مدیریت بخش ورزش به ورزشکاران هم گفت: در آستان قدس رضوی یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه و پیشکسوتان ورزشی که مقبول ورزشکاران بود در رأس بخش ورزش قرار دادم و نتایج خوبی از این کار گرفتیم که حتماً در دولت هم این تجربه را تکرار خواهم کرد.

وی از لزوم تغییر در سیاستهای کلان ورزشی کشور نیز سخن گفت و تأکید کرد: دولت مردمی، سیاستهای ثابتی برای حوزه ورزش را با همکاری ورزشکاران تدوین و به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه می‌دهد تا با آمد و رفت مدیران، ورزش کشور دستخوش تحول نشود.

رئیسی همچنین با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه کشور در دولت سیزدهم، متذکر شد که در این برنامه به موضوع ورزش به‌صورت ویژه توجه خواهد شد.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نقش دولت در عرصه ورزش را حمایت، هدایت و نظارت و زمینهسازی برای مدیریت این حوزه توسط ورزشکاران عنوان کرد و گفت: دولت مردمی پشت درهای بسته تصمیم نمی‌گیرد و حوزه ورزش را بخشنامه‌ای اداره نمی‌کند بلکه هر تصمیم با همراهی مؤثر ورزشکاران گرفته و با کمک آنها اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اصلاح وضعیت ورزش کشور با همکاری ورزشکاران تأکید کرد: مردم دنبال اجرای عدالت هستند و یکی از مصادیق  آنها توزیع عادلانه امکانات و ظرفیتها برای همه آحاد مردم در مناطق کشور است که مأموریت مهم دولت ماست تا مردم طعم شیرین عدالت را بچشند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری باتوجه به همزمانی برگزاری جلسه صمیمانه با ورزشکاران با مسابقه فوتبال تیم‌های ملی ایران و عراق به تماشای دقایقی از این مسابقه نشست و با ابراز خرسندی از پیروزی تیم ملی کشورمان، در مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر، برای همه ورزشکاران ملی در عرصه‌های جهانی آرزوی موفقیت کرد و گفت: این پیروزی را به فال نیک می‌گیریم.

در این جلسه، محمود خوردبین، پرویز مظلومی، ستار همدانی و ابراهیم شکوری، از پیشکسوتان و مدیران ورزش فوتبال کشورمان، با توجه به انتخاب هشتمین رئیسجمهور در انتخابات 28 خردادماه جاری، پیراهن شماره 8 تیم ملی فوتبال را به سید ابراهیم رئیسی اهدا کردند.

در ابتدای این دیدار صمیمانه دو ساعته جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان حوزه‌های مختلف ورزشی به بیان دیدگاهها و دغدغه‌های خود پرداختند.

پرویز مظلومی، پیشکسوت فوتبال ایران خواستار خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و پایان بلاتکلیفی این دو تیم مطرح پایتخت شد که رئیسی قول داد در دولت مردمی این موضوع را با جدیت پیگیری کند تا نگرانی‌های مدیران و پیشکسوتان و هواداران این دو تیم، برطرف شود.

حسین شمس، پیشکسوت فوتسال ایران از لزوم پرهیز از نگرش‌های سیاسی و انتخاب وزیر ورزش از جنس ورزشکاران سخن گفت و مصطفی کارخانه، مربی والیبال ایران، خواستار توجه به معیشت پیشکسوتان و افتخارآفرینان و همچنین توجه به نیروی انسانی در حوزه‌های ورزش شد.

دکتر نصرالله سجادی، معاون سابق وزارت ورزش، توجه به ورزش همگانی به‌ویژه در مدارس در کنار توجه به ورزش قهرمانی و واگذاری مسئولیت ورزش به رؤسای فدراسیونها و فعال‌تر شدن صندوق حمایت از ورزشکاران و بازنگری در سیاستهای کلان حوزه ورزش را خواستار شد.

کیومرث هاشمی، رئیس سابق کمیته ملی المپیک، از لزوم یکپارچگی در اهداف بودجه ای حوزه ورزش و پایان‌دادن، شکاف بین مدیران عالی ورزش و ورزشکاران سخن گفت و ابوالقاسم‌پور، پیشکسوت فوتبال کشور بر لزوم مبارزه با فساد در ورزش و مافیای این حوزه به ویژه در فوتبال تأکید کرد.

آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو و از قهرمانان ملی، خواستار تلاش دولت آینده برای پایان‌دادن به تعلیق ظالمانه فدراسیون جودو ایران به دلایل سیاسی و پایان حکمرانی سیاست مداران بر حوزه ورزش شد و بهنام محمدی، قهرمان والیبال کشور، از لزوم دیپلماسی ورزش و توجه به بیمه و ایجاد یک پایه حقوق مشخص برای پیشکسوتان فاقد درآمد ثابت سخن گفت.

ابراهیم شکوری، از مدیران باشگاه پرسپولیس نیز از رئیسی خواست که در دولت آینده، به‌ویژه در حوزه ورزش استفاده از جوانان را مورد توجه ویژه قرار دهد و خانم یعقوب‌زاده، قهرمان بدمینتون کشور نیز خواستار توجه دولت آینده به ورزش بانوان به ویژه حضور زنان در ورزش‌های قهرمانی شد.

انتهای پیام