رئیسی: دولت مردمی دنبال تعامل با دنیا و رفع تحریم‌هاست

رئیسی: دولت مردمی دنبال تعامل با دنیا و رفع تحریم‌هاست

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: دولت مردمی دنبال تعامل با دنیا و رفع تحریم‌هاست اما مرتبط کردن بازار و سفره مردم به خارج غلط است.

سید ابراهیم رئیسی، عصر امروز چهارشنبه در دیدار با آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و جمعی از شخصیت های این استان به تشریح دلایل حضورش در عرصه انتنخابات پرداخت و گفت: انتخابات امر بسیار مهمی است که سرنوشت کشور را رقم می زند و آنچه مرا وادار به ورود به این صحنه کرده، مبارزه با ریشه های فساد است.

وی افزود: جایگاه ریاست قوه قضاییه در نظام بسیار مهم است و این دستگاه مسئولیت اجرای عدالتف رسیدگی به پرونده ها و مبارزه با مفسدین را دارد اما اهمیت قوه مجریه از آن جهت بیشتر است که قوه قضاییه با مفسدین برخورد می کند و قوه مجریه با فساد.

رئیسی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی وظیفه خطیر برخورد با عناصر فاسد در دستگاه های اجرایی و در واقع معلول را دارد ولی مبارزه با فساد در قوه مجریه، برخورد با علت است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دومین علت حضورش در عرصه انتخابات را «خواست مردم و نخبگان» عنوان کرد و گفت: من تا نزدیک انتخابات آماده حضور در این میدان نبودم و اصرار بر نیامدن داشتم اما شرایط به گونه ای رقم خورد که مطالبه همه عزیزان اثرگذار و دلسوزان و دغدغه‌مندان کشور، حجت را بر من تمام کرد.

رئیسی افزود: اگر چه من در دستگاه قضایی جایگاه مطالبه گری داشتم و بر اساس سنت معمول رؤسای قوه قضاییه برای یک دوره 10 ساله تعیین می شوند، اما احساس کردم شاید نیامدنم به صحنه نوعی عافیت طلبی و راحت طلبی باشد؛ در حالی که رئیس جمهور باید به همه پاسخگو باشد.

وی با بیان این که بر اساس احساس مسئولیت در برابر خون شهدا و مردم وارد عرصه انتخابات شده، تصریح کرد: شرایط کشور مناسب نیست اما حتماً این شرایط می تواند متفاوت شود و امید ازدست رفته جوانان و اعتماد مخدوش شده مردم به دولتمردان را می توان بازگرداند.

این نامزد ریاست جمهوری سیزدهم با بیان این که هر جا خوب کار شده مردم خیلی امیدوار شده اند، اظهار داشت: امروز به برکت وجود و خون مطهر شهید عزیز ما حاج قاسم سلیمانی نه تنها مردم ما که حتی مردم منطقه به کارآمدی جمهوری اسلامی در حوزه امنیت باور دارند.

رئیسی افزود: در برخی حوزه ها به برکت اجرای فرامین امام و رهبری جلوه های امیدواری ایجاد شده اما در برخی حوزه ها خیلی مشکل داریم که یکی از این حوزه ها، اجرای عدالت است.

وی ادامه داد: ما در اجرای عدالت عقب هستیم و درست است که در قوه قضاییه بدون هیچ خط قرمزی به پرونده های فساد رسیدگی می شود اما لایه های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی ما باید برخوردار از عدالت باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم اساس شکل گیری نظام اسلامی به پرچمداری امام خمینی (ره) را "اجرای عدالت" عنوان کرد و گفت: می توان با کمک آحاد مردم و با حضور جوانان خوب و باانگیزه، عدالت را اجرا و بسیاری از دغدغه ها را مرتفع کرد.

رئیسی افزود: کشور مشکلات زیادی دارد اما راه حل همه آنها در داخل کشور است و نیاز نداریم تحولات خارج کشور تعیین کننده باشد و با کمک همین مردم می توانیم گره گشایی کنیم.

وی با تأکید بر این که دولت مردمی دنبال تعامل با دنیا و رفع تحریم هاست، در عین حال گفت: مرتبط کردن بازار و سفره مردم به خارج غلط است و وضعیت زندگی مردم با استفاده از ظرفیت ها و ذخایر و منابعی که در داخل کشور وجود دارد بهبود می یابد. 

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان این که در مواجهه با کارهای انجام‌شده نباید بی‌انصافی کرد، اظهار داشت: باید به هر چه خدمت که تاکنون در کشور شده معترف باشیم و در کشور کارهای زیادی هم شده اما وضع موجود با وضع مطلوب خیلی متفاوت است.

رئیسی افزود: وضعیت امروز ما در شأن جمهوری اسلامی و ملت ما نیست و کارهای انجام شده کافی نبوده است؛ باید تلاش کنیم فاصله وضع موجود با وضع مطلوب هر روز کمتر و کمتر شود تا برسیم به دولت تراز اسلامی که زمینه‌ساز شکل‌گیری تمدن اسلامی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسیدن به وضع مطلوب آرمانی و دست نیافتنی نیست و مدیریت و کار جهادی می خواهد و باید به دور از سیاسی‌بازی و خط بازی که مردم را خسته کرده، همه ظرفیت‌ها را به کار بگیریم تا یک اتفاق جدیدی در کشور بیفتد.

انتهای پیام/