یادداشت سخنگوی ستاد جلیلی درباره ضرورت رأی‌دادن به رئیسی

یادداشت سخنگوی ستاد جلیلی درباره ضرورت رأی‌دادن به رئیسی

مرتضی فیروزآبادی، سخنگوی ستاد دکتر سعید جلیلی، با نگارش یادداشتی، بر ضرورت رأی به سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد.

متن این یادداشت به این شرح است:

از سال ۱۳۹۵ به مدت سه سال توفیق همکاری با آیت‌الله رئیسی را داشته‌ام. در این انتخابات تا کنون بواسطه ویژگی‌های بارز دکتر جلیلی و همچنین اهمیت قوه قضائیه، جناب آقای دکتر جلیلی را اصلح می‌دانستم. اینک با توجه به انصراف ایشان، وظیفه می‌دانم چند خطی را درباره اصلح بودن آیت الله رئیسی و ضرورت رای به ایشان بیان کنم. این مطالب حاصل سه سال همکاری نزدیک با ایشان در دوره تولیت آستان قدس رضوی است. امید دارم تا با رای قاطع ملت ایران و متکی بر ویژگی های برتر ایشان با جهادی بزرگ زمینه جهش ایران اسلامی فرام شود:

۱. منظومه فکری متناسب با انقلاب اسلامی. برخی ارزش های اصیل انقلاب نظیر مردم محوری، آزادی ، عدالت و... در میان جامعه ارزشی محجور هستند. لیکن ایشان عملا به این ارزش ها معتقد بوده و برای تحقق آن تلاش می نمایند. در دوره همکاری در آستان قدس تلاش های زیادی برای نهادینه کردن این ارزش ها در آستان قدس نمودند. تلاش برای ابتنای اداره حرم مطهر بر مردم، توسعه مفاهیم مردمی مثل وقف و نذر، هدایت فعالیت های اقتصادی به سمت فعالیت های توام با عدالت، پرهیز از سرمایه گذاری های مغایر با منافع عموم مردم نظیر مال سازی و... ، پیاده سازی شفافیت اطلاعات شرکت های اقتصادی و... نمونه ای از تعهد به ارزشهای اصیل انقلاب بود. 

۲. استقبال از نوگرایی و تحول. در دوره تعامل با ایشان، از فکرهای نو مبتنی بر ارزش های انقلاب استقبال می کردند. معمولا مسئولانِ محافظه در صورت مواجه شدن با فکرهای نو، یاد مشکلات اجرایی می افتدند و ایده های نو را با کلمه «نمی‌شود» بدرقه می کنند. لیکن ایشان ایده را می پسندیدند و کمک می کردند تا بر مشکلات اجرای آن غلبه شود. همین روحیه باعث می شد تا نسل جوانِ دنبال تحول به ایشان گرایش پیدا کند. تحولاتی نظیر تغییر در نحوه توزیع غذای مهمانسرای حضرت رضا علیه السلام مرهون این روحیه است. 

۳. قدرت بسیج کنندگی حول گفتمان های کلیدی. ایشان گفتمان های کلیدی را برای سازمان طرح و تبیین می نمایند. همچنین می توانند ظرفیت های مختلف کشور را در راستای اهداف انقلاب بسیج نمایند. این ویژگی باعث می شود تا مسیر تحول تسریع شود و مردم در فاصله کوتاهی نتایج آن را ببینند. به همین دلیل است که مردم در بازه کوتاهی نتیجه توسعه گفتمان خادم، خدمت و مخدوم را عملا در آستان قدس مشاهده کردند. 

۴. ساده زیستی و مردمی بودن. همانطور که برای اکثر مردم روشن شده است، ایشان شخصیتی مردمی و ساده زیست هستند. به آسانی در جمع مردم حضور پیدا می کنند و با آنها هم کلام می شوند. در آستان قدس رضوی به طور مستمر در جمع زائران حرم مطهر حضور داشتند و مشکلات آنها را از نزدیک می شنیدند.