حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با مراجع عظام تقلید دیدار کرد

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با مراجع عظام تقلید دیدار کرد

تولیت آستان قدس رضوی با مراجع عظام تقلید حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی، یزدی، وحید خراسانی، جوادی آملی، موسوی اردبیلی و صافی گلپایگانی دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در دیدار با مراجع عظام تقلید ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) به ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق اهداف آستان قدس رضوی ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رسیدگی به محرومان و مستضعفان و احداث ١٢ زائرسرای ارزان قیمت برای اسکان اقشار کم درآمد جامعه را از اهم اقدامات آستان قدس رضوی در دوره جدید برشمرد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری توسعه مفاهیم خادم، خدمت و مخدوم و استفاده از ظرفیت بی بدیل زیارت امام رضا(ع) برای مصون سازی جامعه را از دیگر موارد پیش روی آستان قدس رضوی دانست.

وی گفت: منشور٧ گانه مقام معظم رهبری سندبالادستی و نقشه راه ما خواهد بود و ایجاد معاونت امداد مستضعفان نخستین اقدام زیربنایی برای تحقق اهداف متعالی مجموعه در جهت محرومیت زدایی است.

حجت الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله واعظ طبسی اظهار داشت: در توسعه صحن ها و رواق های حرم مطهر و ایجاد زیرساختهای فرهنگی کارهای بزرگی صورت گرفته، اما در مقایسه با حرم، توسعه یافتگی شهری مطلوب صورت نگرفته است.

وی بیان داشت:موضوع حاشیه شهر مشهد به صورت جدی در حال پیگیری است و در این مدت کوتاهی که از ماموریت بنده می گذرد، اقدامات اولیه و مطالعات نسبتا مفصلی صورت گرفته است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: بدون شک نتیجه اقدامات ما به تنهایی نمی تواند به رفع چهره محرومیت از جامعه بیانجامد بلکه در ادامه این مسیر بایستی همه نهادها و دستگاه های خدمت رسان و موسسات خیریه و در راس همه دولت جامعه اسلامی باید کمر همت ببندد و با اقدامات زیربنایی و ایجاد اشتغال به درمان قطعی این موضوع بپردازد.