رئیس‌جمهور عراق خطاب به رئیسی: اطمینان زیادی به شما در توسعه و تحکیم روابط داریم

رئیس‌جمهور عراق خطاب به رئیسی: اطمینان زیادی به شما در توسعه و تحکیم روابط داریم

«برهم صالح»‌ رئیس‌جمهور عراق، امروز (شنبه)، در پیامی پیروزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیس در انتخابات ایران را تبریک گفت.

متن پیام برهم صالح بدین قرار است:

«جناب دکتر سید ابراهیم رئیسی

رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

صادقانه انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم در این مأموریت بزرگ در خدمت به ملت عزیز ایران و تحقق پیشرفت، بزرگی و شکوفایی موفق باشید.

ما در عراق به تقویت روابط مستحکم با کشور همسایه ایران و ملت این کشور که با مردم ما پیوندی تمدنی، فرهنگی و اجتماعی اصیلی در طول تاریخ داشته، چشم دوخته‌ایم. جمهوری اسلامی ایران در ایستادگی در کنار مردم عراق در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری نقش مهمی داشت و در رویارویی با پیامدهایی که امنیت و صلح منطقه ما، جایی که جنگ‌ها و بحران‌ها آن را احاطه کرده است، چون یاور بود. دیدارمان در سفر اخیر شما به بغداد و پافشاری و اهتمام جناب‌عالی به روابط میان کشورمان و مردممان را به یاد می‌آورم.»

منطقه به حکمت و حکماء و ترجیح زبان گفت‌و‌گو و ارتباط [با یکدیگر] و همچنین نگاه جدی به منافع ملت‌های ما و تقویت این منافع از راه تحکیم پایه‌های امنیت، ثبات، صلح و احترام به حاکمیت نیاز مبرم دارد. تاریخ ملت‌ها با مواضع شجاعانه و مواضعی که هدف از آن خیر برای انسانیت است، نگاشته می‌شود که این خود مصداقی برای فرمایش خداوند متعال است: " کُنتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ.

ما به اشتیاق شما و تلاش بسزایتان در توسعه روابط و تحکیم آن از راه منافع مشترک برای ملت‌هایمان  و آنچه برای منطقه خیر به همراه دارد، اطمینان زیادی داریم. بار دیگر پیروزی جناب‌عالی در انتخابات را تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم و به همراه شما به دنبال آینده‌ای شکوفا برای ملت‌ها و کشورمان هستیم. خداوند خیر و رفاه به مردم، رهبری و دولت ایران نصیب گرداند. موفق و ثابت‌قدم باشید.»

انتهای پیام