فعالان فضای مجازی زمینه گسترش فرهنگ زیارت را فراهم کنند

فعالان فضای مجازی زمینه گسترش فرهنگ زیارت را فراهم کنند

تولیت آستان قدس رضوی در اختتامیه سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، خواستار تولید محتوا در زمینه گسترش فرهنگ زیارت شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اهمیت زیارت در مصون سازی جامعه در برابر جنگ نرم، گفت: دلیل هجمه در ادبیات مکتوب، رمان‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی علیه زیارت، این است که ارتباط با معصومان و امامزادگان برای دشمنان خطرناک است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی زیارت اربعین را یکی از جلوه های دلدادگی شیعیان نسبت به امام حسین(ع) دانست و گفت: مقاومت مردم یمن در برابر آمریکا و سعودی‌ها و نیز مقاومت مردم سوریه و عراق تحت تاثیر مسئله اربعین و پیام عاشوراست. 

اختتامیه سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به سردرگمی جریان استکبار در برابر مقاومت اسلامی گفت: امروز کسانی که در جبهه طرفداری از نظام اسلامی و تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در فضای دیجیتال فعالیت می‌کنند، باید بدانند حرکتشان در جامعه بشری کاملا تاثیرگذار است. دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی و ریشه دواندن انقلاب در دنیا شکست خورده است و آن ها جنگ نرم را ایجاد کردند تا فکرها و رفتارها را هدف قرار داده و سبک زندگی و هویت اسلامی ما را دگرگون کنند.

وی آگاهی در مفاهیم، عزم عملی و امید به آینده را سه ویژگی مهم فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و گفت: سخن و منطق ما می تواند با وجود همه محدودیت های دشمن در عرصه دیجیتال نیز موثر باشد؛ چنانکه پس از اینکه مقام معظم رهبری به دلیل یک ناراحتی به بیمارستان رفتند، 400 میلیون پیام دعا و ابراز محبت از سراسر جهان برای ایشان ارسال شد، این نشان می دهد پیام نورانیت اسلامی نظام و رهبری انقلاب، دل های جهانیان را تسخیر کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال استفاده از ارتباطات برای دروغ‌پراکنی، شایعه‌افکنی، حق را باطل و باطل را حق نشان دادن است، گفت: آن‌ها با استفاده از محتواهای مکتوب، فیلم، پویانمایی و... به دنبال اثرگذاری هستند، اما آنچه در این بین افراد با بصیرت و دیده‌بان تیزبین جنگ نرم باید به عنوان یک استراتژی برای شناخت مفهوم جنگ نرم به کار ببرند این است که جنگ نرم و مفهوم ارتباطات را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر لزوم شناخت دشمن خاطرنشان کرد: آنچه گوش فلک را اکنون کر کرده داعیه‌داری حقوق بشر است. ما در سیره امام حسین (ع) اوج دگرخواهی در پرتو خداخواهی را می‌بینیم، با این تفاوت که دگرخواهی‌های موجود در عالم برای اهدافی غیر از خدا ترسیم شده است.

اختتامیه سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی

تولیت آستان قدس رضوی افزود: شناخت دشمن و ترفندها و مکر‌های او و اقدام متناسب و زمان‌شناسانه در مواجهه با دشمن در سیره امام حسین (ع) بسیار مشهود است. شما می‌دانید که توابین شعار خوب و هدف مقدسی داشتند و در این راه کشته شدند، اما نامی از آن‌ها جز برای تاریخ‌نویسان نیست.

وی بیان کرد: معاندان می‌خواستند عاشورا پایانی بر نهضت امام حسین(ع) باشد، اما این طور رقم خورد که این رخداد آغاز و تولد این مکتب شد. 

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تصریح کرد: تفاوت توابین با شهدای کربلا در نوع زمان‌شناسی و اقدام زمان‌شناسانه آن‌هاست.

وی تأکید کرد: فرهنگ ما دارای برتری‌های ذاتی است و باید نشان دهیم که منطق و سخن ما می‌تواند در دنیای دیجیتال نیز تأثیرگذاری داشته باشد.

اختتامیه سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی

وی ادامه داد: با وجود همه آنچه که در اختیار دشمن است، مهم‌ترین سرمایه بشر که همانا نفس الهام‌بخش بدی‌ها و خوبی‌هاست، زمینه تعالی بسیاری در جامعه بشریت ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را به فعالیت در راستای تولید محتوا در زمینه سبک زندگی اسلامی دعوت کرد و گفت: باید به نظام ارتباط سازی جدیدی که در عالم شکل گرفته است، به صورت جدی توجه کنیم.

لازم به ذکر است؛ در این مراسم از برگزیدگان سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتالی انقلاب اسلامی، خانواده شهدای مدافع حرم و سایت های فعال در عرصه فرهنگ انقلاب اسلامی با حضور تولیت آستان قدس رضوی تجلیل شد.