رئیسی: امنیت جمعی» بخش اصلی «دکترین سیاست خارجی منطقه‌ای» دولت جدید است

تماس تلفنی امیر قطر با رئیس‌جمهور منتخب

رئیسی: امنیت جمعی» بخش اصلی «دکترین سیاست خارجی منطقه‌ای» دولت جدید است

امیر دولت قطر در گفتگوی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی، انتخاب وی از جانب ملت ایران را تبریک گفت.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر دولت قطر در گفت‌وگوی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی، ضمن تبریک به منتخب ملت، روابط دو کشور را متمایز و عالی توصیف کرده و تاکید کرد این روابط تحت هدایت رئیس جمهور منتخب، توسعه بیشتری خواهد یافت.
امیر دولت قطر با اشاره به اینکه در دوره اخیر شاهد تحولات و پیشرفت‌های بسیار خوبی را در روابط دوجانبه بوده‌ایم، سرعت گرفتن فعالیت کمیسیون‌های اقتصادی دو کشور را از نمونه‌های توسعه روابط دو کشور بر شمرد.
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی همچنین با تقدیر از موضع ایران در طول چهار سال محاصره قطر و به ویژه نقش مؤثری که رئیسی در این زمینه در منصب  ریاست قوه قضائیه داشت، تأکید کرد: اکنون ما از شرایط سختی عبور کردیم و باید در کنار هم باشیم و به هم کمک کنیم.
رئیسی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تقدیر از تبریک دولت و ملت قطر، گفت: پیوندهای میان دو ملت ایران و قطر چنان قوی و مستحکم است که تکانه‌های مختلف نتوانسته است خللی در آن وارد کند.
رئیس جمهور منتخب ارتقای مناسبات دوجانبه در دوران فشار و تحریم را ضامن پایداری روابط دو کشور دانسته و تأکید کرد: «امنیت جمعی» بخش اصلی «دکترین سیاست خارجی منطقه‌ای» دولت جدید است که می‌تواند «صلح و ثبات» را برای کشورهای منطقه و «آرامش و رفاه» را برای ملت‌ها به ارمغان بیاورد.
دکتر رئیسی با تأکید بر اینکه اولویت اصلی دیپلماسی اقتصادی دولت جدید، همسایگان ایران خواهند بود، «هم‌افزایی» میان «مناسبات سیاسی» و «تعاملات اقتصادی» ایران و قطر را الگوی مناسبی برای تحقق «همگرایی اقتصادی منطقه‌ای» عنوان کرد.
رئیس جمهور منتخب در پایان این گفت‌وگوی تلفنی افزود: «ثبات و پایداری امنیت جمعی» در گرو به صفر رساندن مداخلات بیگانگان در مناسبات منطقه‌ای است.

انتهای پیام