روحانیت اثرگذارترین گروه اجتماعی هستند

روحانیت اثرگذارترین گروه اجتماعی هستند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز با وجود همه توطئه های دشمن برای جدا کردن روحانیون از مردم، هم چنان هم روحانیت اثرگذارترین گروه مرجع در جامعه مسلمان ماست.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی طی سخنانی در گردهمایی روحانیون شهرستان بیرجند با بیان اینکه دشمنان ما به دنبال تضعیف جایگاه روحانیت در جامعه هستند، افزود: روحانیون و خانواده های آن ها بالاترین نقش را در مقابله با این جریان و صیانت از جایگاه رفیع و ارزشمند روحانیت دارند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری هم چنین ضمن بیان اینکه ما خراسانی ها توفیق همسایگی امام رضا(ع) را داریم، اظهار کرد: این توفیق و افتخاری بزرگ برای مردم دلداده به ساحت قدسی حضرت رضا(ع) است.

وی از زیارت حضرت رضا(ع) به عنوان دستگاهی انسان ساز یاد و عنوان کرد: زائر، مزور و قلب زائر و روح مزور ارکان اصلی زیارت هستند که هر قدر قوی‌تر باشند، زیارت بهتری شکل می گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی سپس به نقش روحانیون در افزایش معرفت زائران اشاره و عنوان کرد: به فرموده امام رضا(ع)، اگر مردم محاسن کلام اهل بیت (ع) را درک کنند، از آن ها تبعیت خواهند کرد؛ بر این اساس هنر روحانیون تبیین محاسن کلام اهل بیت(ع) برای مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به تلاش های دشمنان برای تحریف و تضیعف مقوله زیارت، گفت: این موضوع به دلیل میزان اثر گذاری و جایگاه رفیع این فریضه دینی است و ما نیز باید تلاش کنیم هرچه بیشتر از این ظرفیت ارزشمند بهره ببریم.

دو وظیفه عالمان دینی

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری، انسان سازی و تزکیه را به عنوان غایات شریعت برشمرد و گفت: علما به عنوان وارثان انبیاء و اولیاء الهی دو وظیفه تعلیم آموزه های دینی و مقابله با کج‌روی ها و فساد را برعهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: تفاوت علمای دین و روحانیون با سایر افرادی که انسان ها را به خیر و صلاح دعوت می کنند، این است که علمای ما قیادت دارند؛ یعنی خود در مسیری حرکت می کنند و به دیگران هم می گویند بیایید.

وی هم چنین نقش همسران و خانواده روحانیون در تحقق اهداف روحانیت را مورد تاکید قرار داد و از مجاهدت ها و همراهی های آن ها در مسیر تبلیغ دین و خدمت رسانی به مردم تقدیر کرد.