حضور حجة السلام دکتر رئیسی در جمع علمای اهل سنت استان خراسان جنوبی

حضور حجة السلام دکتر رئیسی در جمع علمای اهل سنت استان خراسان جنوبی

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه توسعه استان خراسان جنوبی یک ضرورت به حساب می آید، تصریح کرد: این امر تنها در پرتوی امنیت، وحدت، یکپارچگی، همدلی، همگرایی و هم اندیشی محقق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی طی سخنانی در جمع علمای اهل سنت استان خراسان جنوبی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز، وحدت راهبرد اساسی نظام جمهوری اسلامی بوده است و در مقابل، دشمنان ما مسئله تفرقه را به عنوان استراتژی کلان پیگیری می کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات قابل تقدیری برای رفع محرومیت در استان خراسان جنوبی رقم خورده است، تصریح کرد: اما هنوز هم کارهای بسیاری باقی مانده که باید پیگیری و اجرایی شود. 

 

شرح صدر؛ بالاترین مقام رسول الله(ص)

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر سخنان خود از شرح صدر به عنوان بالاترین مقامی که خداوند متعال به حضرت رسول اکرم(ص) عطا فرموده است، یاد و عنوان کرد: انسان اگر در فراز و فرودهای زندگی به خداوند متعال اعتماد کند و با توکل و اعتقاد به حضرت حق گام بردارد، ظرفیتی در خود ایجاد می کند که در برابر همه مشکلات و سختی ها مقاوم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، ایستادگی 37 ساله ملت ایران در برابر توطئه های دشمنان را نتیجه صبر مردم دانست و افزود: امروز برای همه نخبگان لازم است که آستانه تحملشان را بالا ببرند تا در برابر مشکلات و سختی ها توانمند شوند. 

وی هم چنین به آمار پایین جرم و جنایت در استان خراسان جنوبی اشاره و عنوان کرد: این موضوع در پرتوی دین مداری و نجابت مردم استان حاصل شده و رمز تداوم آن نیز استعانت به «صبر و صلات» است.

پیش از سخنان حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تعدادی از علمای اهل سنت استان خراسان جنوبی ضمن بیان خیر مقدم و تبریک انتصاب تولیت آستان قدس رضوی، به بیان برخی مشکلات پرداختند و راه اندازی کارخانه های قند قهستان و سیمان باقران، سرمایه گذاری آستان قدس رضوی در استان خراسان جنوبی و پیگیری رفع مشکل مصلی شهرستان اسدآباد را خواستار شدند.