مکلفیم زندگی خوب را برای مردم با اولویت محرومین و مستضعفین رقم بزنیم

قالیباف در آیین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید قوه قضائیه:

مکلفیم زندگی خوب را برای مردم با اولویت محرومین و مستضعفین رقم بزنیم

رئیس مجلس گفت: در آستانه آغاز یک دوره جدید از حکمرانی و اداره کشور قرار داریم و این فرصتی بسیار کم نظیر برای خدمت به مردم و حل مشکلات کشور است و مردم دیگر هیچ بهانه ای برای عدم موفقیت را از ما نخواهند پذیرفت.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید قوه قضاییه با تقدیر از عملکرد آیت الله رئیسی در دوره تحول قضایی اظهار داشت: آیت الله رئیسی با تلاش مضاعف و کار تحولی در دستگاه قضا مبتنی بر سند تحول این قوه، امید و نشاط را در جامعه بوجود آورد.
وی افزود: اطمینان دارم با شناختی که از آقای محسنی اژه‌ای دارم و با شناخت دقیقی که از قوه قضاییه دارم حرکت تحولی در این قوه با شتاب بیشتر پیش خواهد رفت.
رئیس مجلس گفت: این یک واقعیت تلخ است که کشور و مردم ما بویژه محرومان و مستضعفان در شرایطی سخت‌تر از همیشه قرار دارند؛ هم از بُعد اقتصادی که سرمایه‌گذاران و محرومان در معرض آسیب قرار گرفتند و هم در حوزه مسائل اجتماعی که اعتماد مردم به عنوان بزرگ ترین سرمایه رو به کاهش است و در شرایط خوبی نیست.
قالیباف در عین حال افزود: در آستانه آغاز یک دوره جدید از حکمرانی و اداره کشور قرار داریم و این فرصتی بسیار کم نظیر برای خدمت به مردم و حل مشکلات کشور است.
وی ادامه داد: این توقع به حق مردم از ما مسئولان است که اکنون که دوره جدیدی برای خدمت در کشور آغاز شده، همه تلاشمان را برای بهبود وضعیت آنها بکارگیریم و این وظیفه سنگین بر دوش همه ماست و بهانه‌ای برای عدم موفقیت وجود ندارد و مردم هم دیگر هیچ بهانه‌ای را از ما نخواهند پذیرفت.
رئیس مجلس گفت: همه ملزم به کارآمدی و پاسخگویی در پیشگاه خدا و مقابل رهبر معظم انقلاب و مردم و مکلف به اثبات کارآمدی دین در اداره امور جامعه هستیم.
قالیباف افزود: ما مکلف هستیم که با کارآمدی و پاسخگویی  یک زندگی خوب را برای مردم با اولویت محرومین و مستضعفین رقم بزنیم و بتوانیم ثبات اقتصادی و امید و نشاط را در جامعه افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه بار اصلی این مسئولیت بر دوش دولت قرار دارد چرا که ظرفیت‌های کشور در اختیار قوه مجریه است در عین حال خاطرنشان کرد که دو قوه دیگر نیز باید با همدلی و همکاری و هم افزایی در این عرصه نقش کلیدی خود را ایفا کرده و در این کارآمدی و پاسخگویی سهیم باشند.
قالیباف گفت: امروز باید آثار همدلی و همکاری و هم افزایی قوای سه گانه نه تنها در حد سران قوا بله تا آخرین رده سطوح مسئولیتی دیده شود و همه سیستم مردمی، شفاف، هوشمند، کارآمد و پاسخگو باشند.
رئیس مجلس تصریح کرد: حاشیه روی و حاشیه سازی و فاصله گرفتن از دغدغه‌های مردم گناهی نابخشودنی است و کام مردم را تلخ می‌کند و مردم هرگز این مسئله را از مسئولان نمی‌پذیرند.
قالیباف در عین حال یک نکته دیگر را نیز متذکر شد و آن حفظ استقلال قوا بود و تأکید کرد: معنی حرف او از هماهنگی و همراهی قوا، نفی استقلال آنها در اظهارنظر کارشناسی و تخصصی نیست.
رئیس مجلس گفت: استقلال قوا از اصول قانون اساسی است که همه مکلف به رعایت آن هستیم اما حفظ استقلال و داشتن اختلاف سلایق نباید همدلی و تعامل قوا و تدبیر قوا برای پیشبرد امور را مخدوش کند بلکه باید به تصمیم یکپارچه به نفع مردم منجر شود.
قالیباف افزود: ما باید به هدفمان باور داشته باشیم و جنس کارهای ما جهادی باشد و هم خوب کار کنیم و هم کار خوب کنیم که اثربخشی آن را در جامعه ببینیم؛ چرا که مشروعیت همه مسئولان در گرو نقش آنها در عدالت و عدالت گستری است.
وی همچنین خاطرنشان کرد که جوانگرایی و انقلابی‌گری نیز در همین چارچوب تعریف می‌شود و اظهار امیدواری کرد در گام دوم انقلاب گام های جدی برای تحقق این دو مسئله برداشته شود.