ابراز امیدواری برای گسترش همه‌جانبه روابط میان تهران و دمشق

در گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور منتخب و بشار اسد تأکید شد؛

ابراز امیدواری برای گسترش همه‌جانبه روابط میان تهران و دمشق

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی دکتر بشار اسد رئیس جمهور سوریه، با تبریک انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهور سوریه گفت: ایران در حمایت از دولت و ملت سوریه برای تثبیت امنیت و تحقق پیشرفت همچون گذشته تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

دکتر رئیسی با بیان اینکه موضوع فلسطین عامل وحدت مسلمانان و موجب همگرایی ملت های مستقل است، افزود:  این دوراندیشی شما بود که حتی در اوج تهاجم تروریست‌ها به سوریه، کشور شما در حمایت از مردم فلسطین تردیدی به خود راه نداد.

وی تصریح کرد: دولت جدید برای مشارکت فعال، گسترده و مؤثر در بازسازی سوریه برنامه دارد.

دکتر رئیسی گفت: جا دارد از قهرمان مبارزه با تروریسم و نماد پیوند راهبردی ایران و سوریه یعنی شهید سردار سلیمانی یاد کرده و برای همه شهدای مقاومت درخواست علو درجات کنم.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک انتخاب آیت‌الله رئیسی از سوی مردم ایران گفت: برگزاری موفق این انتخابات را به شما و جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم.

بشار اسد اظهار امیدواری کرد که با آغاز به کار دولت جدید ایران، روابط دو کشور در همه زمینه‌ها گسترش یابد.

رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به روابط تاریخی و دیرینه ایران و سوریه‌، اظهار داشت: هر گاه یکی از دو ملت ایران و سوریه تحت فشار و محاصره قرار گرفتند، به حمایت از یکدیگر برخاسته‌اند و ملت و دولت سوریه، همواره قدردان حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ایران است.

بشار اسد همچنین با تأکید بر اینکه ملت‌های ایران و سوریه همواره در کنار یکدیگر از مسأله فلسطین به عنوان عامل اتحاد همه مسلمانان و عدالتخواهان جهان و نیز حقوق ملت مظلوم یمن حمایت کرده اند، خاطرنشان کرد: ملت سوریه در موضوعات مختلف، همواره حامی و پشتیبان حقوق ملت ایران بوده و خواهد بود.

انتهای پیام