خطر نفوذ کمتر از فتنه نیست

خطر نفوذ کمتر از فتنه نیست

خطر نفوذ همانند خطر فتنه است و باید در مقابل هوشیارانه عمل کنیم زیرا نشان دادن هر گونه ضعفی در مقابل دشمنان اعم سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره گناه نابخشودنی است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی عصر دوشنبه درهمایش «ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران» که درمحل دانشگاه دفاع ملی در حال برگزاری است، اظهارداشت: در این ارتباط عدالت در بحث ساخت استحکام درونی دولت درکشور نقش تعیین کننده ای را برعهده دارد.

وی درخصوص ساخت درونی قدرت افزود: دراین خصوص قانون از دیگر موئلفه های بسیار مهم قدرت است که باید مورد توجه خاصی قرارگیرد و به هر موضوعی بر استحکام آن با عدالت نگاه کرد.

وی با تاکید براینکه در تمام شرایط بایستی تحت امر ولایت فقیه بود، گفت: افراد و قدرت در نظام اسلامی جابجا می شوند و تنها گفتمان ولایت فقیه است که ثابت می ماند و بایستی بر آن تکیه کرد.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم مردم دین مدار به عنوان مولفه قدرت در این عرصه ماندگار باشند باید با نگاه عدالت محور مورد توجه قرار گیرند.

رئیسی با تاکید بر اینکه هیچ مفهومی گسترده تر ازعدالت در مسایل دینی وجود ندارد، گفت: عدالت در ایجاد اعتماد در بین مردم نقش بسزایی دارد که در نهایت موجب استحکام ساخت درونی قدرت ملی در کشور خواهد شد.

وی اظهارداشت: در این ارتباط صبر و توکل و شکیبایی اولین مولفه های موثری است که در استحکام ساخت قدرت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش خودش را ایفا می کند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: کشور ما ظرفیت های بسیار زیادی در تمامی زمینه ها دارد و باید با تکیه برعلم و فناوری که نقش بسیار زیادی در استحکام قدرت دارد حرکت کنیم.

رئیسی با شاره به اینکه دشمن شناسی و دشمن ستیزی و استکبار شناسی از دیگر مولفه های بسیار مهم است، افزود: شناخت اینگونه مسایل در نهایت موجب استحکام هر چه بیشتر ساخت درونی قدرت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

در پایان این همایش چندین جلد کتاب در زمینه های مربوطه و محصولات همایش شامل مقاله و غیره رونمایی شد.

همایش ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران پس از دو روز با حضور جمعی از اساتید، فرماندهان نظامی و انتظامی و دانشجویان در دانشگاه عالی دفاع ملی به کار خود پایان داد.