راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی همراه شدن با سبک زندگی شهدا است

راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی همراه شدن با سبک زندگی شهدا است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی و تشکیل مدنیت دینی در عالم، همراه شدن با سبک زندگی و سیره شهدا است که سبب پیشرفت در همه عرصه‌ها نیز می‌شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح یک‌شنبه در دومین روز از برگزاری کنگره ملی سرداران و سه هزار شهید خراسان شمالی در جمع طلاب، دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه استان تأکید کرد: پیشرفت یک‌بعدی در صنعت، پیشرفت نیست بلکه باید برنامه‌ای برای رشد و تعالی انسان در همه عرصه‌های اخلاقی، فکری، صنعتی، پزشکی و غیره داشت.

وی بابیان اینکه امروز از جانب همین جوامعی که مدعی توسعه‌یافتگی هستند به بشریت ظلم می‌شود، اظهار کرد: بی‌خانمانی ۷۰ ساله فلسطین از سوی همین تمدن مدعی و جریان ساز استکباری صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه داعش و القاعده را یک جریان مذهبی و فکری نمی‌دانیم، عنوان کرد: اینان یک جریان دست‌ساخته صهیونیستی هستند که هدفشان اختلاف‌افکنی در جامعه اسلامی است.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه امروز زشت‌ترین افعال به‌عنوان شاخص تمدن در دنیای غرب معرفی می‌شود، گفت: امروز به برکت شهیدان و بصیرت آفرینی امام و رهبر معظم انقلاب، ایران اسلامی به‌عنوان پرچم‌دار تمدنی بر اساس دین و آموزه‌های دینی در جهان قرار دارد.

حجت الاسلام رئیسی بابیان اینکه دست‌ساخته‌های نظام استکبار در تلاش برای پیاده‌سازی اهداف استکبار جهانی و صهیونیست‌ها هستند، اظهار کرد: سه هزار شهید خراسان شمالی به تأسی از سیدالشهدا (ع) و سیره امام سجاد (ع) در روز عاشورا جان خود را فدا کردند تا ارزش‌های والای انسانی در جامعه باقی بماند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: عاشورا باید مظهر تحولات اجتماعی و خیزش‌های جامعه بشری باشد تا خداخواهی و حق‌خواهی در جامعه و عالم گسترش یابد.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه نظام و انقلاب اسلامی ما امتداد جریان عاشورا است، بیان کرد: بنابراین یاد شهدا نه‌فقط بر دیوار خانه‌هایمان بلکه سیره آنان باید در دل‌های ما جای بگیرد و سیره شهدا در زندگی فردی و اجتماعی ما پیاده شود.

آل سعود امتداد جریان استکباری و یزیدی است

تولیت آستان قدس رضوی آل سعود را امتداد بخش جریان استکباری و یزیدی در منطقه معرفی کرد و گفت: به برکت عاشورا و خون شهدایی ازجمله سه هزار شهید خراسان شمالی، جهل زدایی در عالم بشریت ایجادشده است که امروز نمی‌توان این جهل زدایی را کمرنگ کرد.

حجت الاسلام رئیسی خطاب به طلاب و دانشجویانی که در دومین روز کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی حضور دارند، اظهار کرد: شما جامعه سازان آینده و چهره‌های مؤثری هستید که باید سبب پیوند مؤثر حوزه و دانشگاه باشید.

وی بابیان اینکه امروز تأثیرگذاری قلم در دستگاه سلطنت از هر چیزی بیشتر است، نقش و تأثیر طلاب و دانشجویان در فردای جامعه را تعیین‌کننده معرفی کرد و افزود: باید فرهنگ جهاد و شهادت که به پشتوانه خون شهدا ایجادشده است را در جامعه تداوم‌بخشیم.

وی تصریح کرد: امروز جامعه ما ملجأ و پناهگاه محرومان عالم است که نگاهش به فرهیختگان و دست‌اندرکاران در حوزه‌های مختلف است.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: باید بر این اساس تمدن و مدنیتی مبتنی بر اخلاق، عدالت و معنویت را رقم بزنیم که سنگ زیربنای آن تولید باشد و این مهم امکان‌پذیر است.

علم توحیدی باید در دانشگاه‌ها دنبال شود

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به علوم مختلفی که دانشجویان در دانشگاه آموزش می‌بینند بر استفاده از این علوم در مسیر توحید و پیاده‌سازی علم توحیدی در جامعه تأکید کرد.

وی بابیان اینکه صرف یادگیری اگر همراه با خودسازی و رسیدن به قله عبودیت نباشد، جلوه رشد و تعالی انسان نمایان نمی‌شود، اظهار کرد: رمز و موفقیت بزرگان دین ما این است که خود عالم و واصل بودند.

وی تصریح کرد: رمز اثرگذاری شهدا نیز در این بود که در جایگاه و قله‌ای قرار داشتند که سایر افراد جامعه را به‌سوی آن فرامی‌خواندند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه باید یاد، هدف و مقصد شهدا را همواره برای نسل جوان و جدید بازگو کرد، گفت: عاشورا پایان نبود بلکه آغازی برای حرکت‌های آزادی آفرین، عزت‌آفرین و بصیرت بخش برای جهان اسلام و بشریت بود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی برگزاری کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی را در امتداد سبک زندگی عاشورایی معرفی کرد و افزود: راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی و تشکیل مدنیت دینی در عالم، همراه شدن با سبک زندگی و سیره شهدا است که سبب پیشرفت در همه عرصه‌ها نیز می‌شود.