خارج از چارچوب احزاب و دسته جات سیاسی وارد میدان شدم

خارج از چارچوب احزاب و دسته جات سیاسی وارد میدان شدم

لحظه ثبت نام نامزدی ریاست جمهوری ۹۶ در جمع خبرنگاران - در این قضیه نگاهم، جناحی نیست؛ بگذارید بعد از ۳۸ سال که کشور در حال الگو شدن جهانی است، به مسیری برویم که مردم رنج نبینند. می‌توان گام‌های ارزشمندی را در حوزه اقتصادی برداشت؛ برنامه‌های اقتصادی‌ام را متعاقبا به اطلاع ملت عزیز می‌رسانم.

 

به گزارش raisi.ir ، حجة السلام دکتر رئیسی امروز بعد از ظهر بعد از رد شدن از زیر قرآن که توسط مادر شهیدان سیدصابر و سیدمهدی محمدی گرفته شده بود و با ادای احترام به مقام شهیدان وارد ستاد انتخابات کشور در محل ساختمان وزارت کشور در میدان فاطمی تهران شد و اقدام به نام نویسی به عنوان نامزد ریاست جمهوری دوازدهم نمود.

در این حضور که آقایان دکتر مسعود میرکاظمی ، دکتر رهبر، دکتر کبکانیان و نادر طالب زاده ایشان را همراهی می کردند با حضور در بین خبرنگاران اظهار داشت: در نظام ما رای مردم تشریفاتی نیست. رای مردم سرنوشت بخش‌های مختلف کشور را رقم می‌زند. این یک افتخار برای نظام محسوب می‌شود.

وی همچنین گفت: کشور ما بعد از گذشت سه دهه دولتهای مختلفی را تجربه کرده است. در این دولتها گام‌هایی در جهت پیشرفت ملت برداشته شده است. لکن علیرغم همه تلاش‌های انجام شده شرایط کشور به طوری است که مردم سوال می‌کنند چرا بیکاری وجود دارد؟
حجه الاسلام والمسلمین رئیسی ضمن تاکید بر اینکه از وضعیت کشور مطلع هستم و بیش از ۳ دهه مدیریت و ۲ دهه مدیریت کلان در کشور داشته‌ام و تمام لایحه‌های مدیریتی و آسیب‌ها را می‌شناسم. ابراز داشت: من با مسولیت تولیت آستان قدس که توفیق عظیمی است تمام تلاشم این بود که برای خدمت به زائران و مستمندان تلاش کنم ولی در‌نزدیکی انتخابات گروه‌های بسیاری، بویژه مردم و علما ‌از من خواسته شد شرکت کنم.
وی همچنین شعار دولت خود را "کار و کرامت" عنوان کرد و در پاسخ به سوالی نسبت به جمنا اظهار داشت: امیدوارم بیانیه من را دیده باشید. جمعی از دلسوزان انقلاب اسلامی گرد هم آمدند تا انسجام بین نیروهای ارزشمند برقرار باشد. با اینکه در نشست اول عرض کردم که آمادگی برای حضور در انتخابات ندارم اما اسم من در مجمع اول آنها توسط برخی حاضران مطرح شد لکن من که در عرصه آمدم حتما کاندیدای همه مردم ایران، دلسوزان انقلاب اسلامی، کسانی که دلشان برای اعتلای کشور می تپد هستم. یعنی می توانم کاندیدای همه آنها باشد نباید خودم را منحصر به گروه و جریان خاص نمی بینم؛ من با مردم و در مردم خواهم بود.

نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در ادامه تاکید کرد: تصمیم گیری برای ورود به انتخابات برای من بسیار سخت بود. نگاه به مشکلات مردم، به ویژه جوانان و موج درخواستها موجب شد تا وارد صحنه انتخابات بشوم. لذا نگاه فراجناحی دارم و از نخبگان و فرهیختگان در عرصه اقتصاد بهره خواهم برد. برنامه ام را در حوزه اقتصادی منتشر خواهم کرد. و خودمان را منحصر به جریان یا عنوان سیاسی خاص نمی کنیم. شعار دولت « کار و کرامت » خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فساد اداری زیبنده کشور نیست اعلام داشت: ماموریت بنده در آستان قدس کمک به مستمندان و فقرا بود. و خارج از چارچوب احزاب و دستجات سیاسی وارد میدان شدم. در سیاست خارجی با همه کشورها تعامل خواهیم داشت.

حجت الاسلام رئیسی درجمع خبرنگاران اظهار داشت: ما خودمان را منتسب به یک جریان سیاسی خاص نمی دانیم و بنده به عنوان یک طلبه از مردم، با مردم و در مردم خواهم بود.

وی همچنین درباره سیاست خارجی با اشاره به اصل عزت و مصلحت بیان داشت: ما باید با همه ملت ها تعامل داشته باشیم و برای رونق اقتصادی نگاه به کشورهای دیگر را مدنظر قرار می دهیم و بازار اقتصادی که ما در کشورهای دیگر دنبال آن هستیم را حتما پیگیری می کنیم. البته تعامل با عزت ما با همه کشورها برقرار خواهد بود جز اسرائیل.
ایشان با اشاره به اینکه کشور فرهیختگانی در حوزه اقتصاد دارد که در عرصه عمل و اجرا کم نداریم. گفت: در این قضیه نگاهم، جناحی نیست؛ بگذارید بعد از ۳۸ سال که کشور در حال الگو شدن جهانی است، به مسیری برویم که مردم رنج نبینند. می‌توان گام‌های ارزشمندی را در حوزه اقتصادی برداشت؛ برنامه‌های اقتصادی‌ام را متعاقبا به اطلاع ملت عزیز می‌رسانم.
 

"مشروح سخنان حجه الاسلام و المسلمین با خبرنگاران پس از ثبت نام به عنوان نامزد ریاست جمهوری دوازدهم"

دریافت
مدت زمان: 9 دقیقه 6 ثانیه

 

 

 

 

 
 


 

 

 

 

پاسخ حجت الاسلام رئیسی به سوالی پیرامون حقوق شهروندی:
انشاء نویسی بس است زمان اجراست.

 

 

پاسخ حجه الاسلام والمسلمین رئیسی در خصوص اینکه اخیرا عکس هایی از شما منتشرشده است که درحال دستگیری از نیازمندان هستید، آیا باهدف انتخابات بوده است؟

 

 

 

پاسخ حجه الاسلام و المسلمین رئیسی در خصوص علت انتخاب شعار دولت با عنوان کار و کرامت

 

 

 

پاسخ حجه الاسلام رئیسی در خصوص مهمترین برنامه اقتصادی دولتش

 

 

 

سوال خبرنگار: رها کردن تولیت آستان قدس سخت نبود؟

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی: دیدن مشکلات زندگی مردم و جوانان برایم سخت تر بود..