سیا از خزائن مهم فرهنگ و تحول بشری است/ فصل جدیدی در روابط ایران و تاجیکستان رقم خواهیم زد

آیت الله رئیسی قبل از عزیمت به تاجیکستان:

سیا از خزائن مهم فرهنگ و تحول بشری است/ فصل جدیدی در روابط ایران و تاجیکستان رقم خواهیم زد

رئیس جمهور با بیان اینکه آسیا از خزائن مهم فرهنگ و تمدن بشری است و مسأله همکاری کشورهای منطقه و آسیایی از مسایل بسیار مهم و محوری است، اظهار داشت: برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت زیادی قایل هستیم و سازمان شانگهای از جمله سازمان‌های فعال برای همکاری‌های منطقه‌ای است.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر پنج شنبه قبل از ترک تهران به مقصد تاجیکستان به منظور شرکت در بیست و یکمین اجلاس سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای، افزود: این سفر بنا به دعوت رسمی رئیس جمهور تاجیکستان انجام می شود و علاوه بر حضور در اجلاس شانگهای و بیان دیدگاه ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران، دیدارهایی نیز با سران و مسوولان عالی کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس خواهیم داشت.

آیت الله رئیسی با اشاره به دیدار و مذاکرات دوجانبه با همتای تاجیک خود در این سفر، اظهار داشت: متاسفانه مناسبات خوب دو کشور ایران و تاجیکستان با وقفه ای مواجه شده است که با این سفر یک فصل جدیدی را برای روابط در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با این کشور رقم خواهیم زد.

رئیس جمهور با اشاره به اشتراکات فرهنگی، دینی و زبانی مردم ایران و تاجیکستان تاکید کرد: ارتباط با کشورهای منطقه جزو اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است و امیداریم در مجموعه مذاکراتی که با مسئولین عالی کشورها در این سفر انجام می شود تعامل بین کشورهای آسیایی بیش از قبل باشد و گام‌های جدیدی در این ارتباط برداشته شود.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: برای گام عملی در رابطه با ارتباطات بین ایران و تاجیکستان، قراردادهایی برای همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی، کشاورزی و حقوقی در این سفر امضاء خواهد شد که با اجرایی و عملیاتی شدن این قرادادها شاهد توسعه روابط دو کشور خواهیم بود.